הסיכום הכספי בין כחול לבן לליכוד בבחירות הבאות: תוספת של 62 מיליון שקל

לאחר ההסכמה על מועד הבחירות שנקבע ל-2 במרץ, הליכוד וכחול לבן הגיעו להסכמה נוספת הנוגעת למימון מערכת הבחירות השלישית ב-12 החודשים האחרונים • בליכוד ביקשו להוסיף תקציב של 130 מיליון שקל, כחול לבן סירבו ולבסוף סוכם על סכום הנמוך במחצית

בנימין נתניהו ובני גנץ / צילומים: שלומי יוסף, רויטרס
בנימין נתניהו ובני גנץ / צילומים: שלומי יוסף, רויטרס

השר יריב לוין ויו"ר הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן הגיעו היום לסיכום בנוגע למימון הבחירות לכנסת ה-23. מוקדם יותר הוסכם שתאריך הבחירות ישונה ל-2 במרץ (במקום 10 במרץ, הנופל על פורים). שינוי תאריך הבחירות מחייב חקיקה בהסכמה במליאה. לפיכך, החוק ישונה גם כדי לאפשר תוספת תקציב כדי לממן את מערכת הבחירות השלישית במהלך 12 החודשים האחרונים.

בליכוד ביקשו להוסיף תקציב של 130 מיליון שקל באמצעות הגדלת שווי כל יחידת מימון. סיעת ש"ס הודיעה היום שהם יתנגדו להגדלת יחידת מימון הבחירות. גם ישראל ביתנו סירבה להגדלה הזו לפני כמה ימים.

בליכוד דרשו תוספת כוללת של 130 מיליון שקל. כחול לבן סירבו, ולבסוף סוכם על סכום הנמוך במחצית - 62 מיליון שקל. המשמעות של כך היא שכל יחידת מימון (מנדט) תגדל מסך של 1.380 מליון שקל ל 1.9 מיליון שקל.

עוד סוכם בין המפלגות, שהסכום ליחידת מימון יועלה באופן חד פעמי ורק למערכת הבחירות לכנסת ה-23.

בסיעת כחול לבן הודיעו בתחילה, לפני מספר ימים, שיתנגדו לכל העלאה של יחידת המימון, אולם הופעל לחץ להסכים להעלאה מסוימת בשלב מצבן המורכב של מפלגות קטנות כמו מרצ והעבודה, שנטלו הלוואות ויתקשו להתמודד לכנסת ה-23 ללא סיוע כספי.

מנגד, במהלך השיח בין כחול לבן לליכוד, התחייבו בליכוד שגוש 55, על כל הסיעות, יצביעו כאיש אחד על העלאת יחידת המימון. אולם הבוקר הודיעה סיעת ש״ס שהם לא מסכימים לשינוי הזה ויצביעו נגד.