אפקט התחרות: וירג'ין אטלנטיק רוצה את לקוחות היוקרה של אל על ושל בריטיש

החברה יוצאת בפעילות המזמינה את חברי מועדון הנוסע המתמיד בדרגת פלטינום ויותר באל על להשוות את סטטוס הנוסע המתמיד שלהם למשך שנה

וירג'ין מסירה את הכפפות בתחרות מול אל על ומול בריטיש איירוויז - החברה יוצאת בפעילות המזמינה את חברי מועדון הנוסע המתמיד בדרגת פלטינום ויותר באל על להשוות את סטטוס הנוסע המתמיד שלהם למשך שנה. וירג'ין אטלנטיק השיקה לאחרונה את הקו הישיר בין תל-אביב ללונדון. המטרה של בריטיש היא להציע טיסות המשך מלונדון ליעדים בצפון אמריקה.

פעילות גיוס החברים למועדון הנוסע המתמיד שלה מיועד לחברים בקבוצת הפייסבוק "הלאונג' Flying Out" המונה כ-2,100 חברים - רובם משתייכים למעמדות היוקרה במועדוני הנוסע המתמיד של חברות התעופה השונות (יצוין כי ההצטרפות לקבוצה אפשרית לכל מי שחבר במועדון נוסע מתתמיד של חברה כלשהי). גם חברים במעמד גולד בבריטיש איירוויז וגם לקוחות במעמד גולד בסטאר אליאנס (לופטהנזה, יונייטד, טורקיש ואחרות) - יוכלו לעשות status match ולקבל מידית חבר במעמד יוקרה במועדון הנוסע המתמיד של וירג'ין, מועדון ה- Flying Club.

לווירג'ין יש שיתוף פעולה עם דלתא איירליינס בצבירה ובמימוש מיילים מטיסות ועם חברות אחרות הנמנות על הקבוצה (מחוץ לעולמות התעופה). מועדון הנוסע המתמיד של וירג'ין נחלק לשלושה מעמדות, Red, סילבר וגולד - יחס הצבירה משתנה בין המעמדות. החברה גם מחזיקה בכרטיס אשראי של מאסטרקארד לצבירת מיילים בקניות.

השוואת המעמד תקפה למשך שנה והיא תאפשר לחברים החדשים לצבור מיילים בצבירה מואצת בהתאם למעמדות היוקרה שאליהם הם ישתייכו. המבצע הזה תקף לשבועיים. ומי לא אוהב להיות מחוזר? "בחודשיים האחרונים אנחנו רואים התעוררות של חברות תעופה חדשות וישנות שמנסות למשוך נוסעי יוקרה מתמידים במעצים שמציגים הנחות של אלפי דולרים", נמסר מהנהלת הקבוצה

את לקוחות היוקרה של מועדוני הנוסע המתמיד, הגדיר - בראיון שהעניק ל"גלובס" לאחרונה מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל על, ליאור טנר - כ"דובדבן שבקצפת". אמנם מדובר במספר שולי ביחס ל-2.25 מיליון החברים במועדון הנוסע המתמיד של אל על אבל הם הלקוחות הנחשקים ביותר, הטסים באופן תדיר ובמחלקות הכי יקרות במטוס ולכן הם גם הלקוחות הרווחיים ביותר עבור חברות התעופה.

כרטיס האשראי של מועדון הנוסע המתמיד של אל על, פליי קארד אף יצא במהלך לפיו ללקוחות היוקרה יוענק פטור מדמי כרטיס שמגיעים ל-40 שקל בחודש. מהלך שמבחינת פליי קארד יחזק את הנאמנות של הלקוחות הללו למועדון ויעודד את החברים במעמדות הגבוהים במועדון של אל על שעדיין לא אוחזים בכרטיס אשראי של המועדון - להנפיק כרטיס אשראי של פליי קארד ובחינם.

כאשר חברות פותחות קווים ביעדים חדשים השוואת סטטוס ללקוחות במעמדות היוקרה מייתרת עבור הנוסע את הדילמה ש"מסנדלת" את הנוסעים בחברה מסוימת - באם להמשיך ולטוס עם החברה המוכרת ולצבור מיילים במסלול מועדף ובהיקף מואץ (ולקבל שירות מפנק במטוס) או להפוך ל"טירון" בחברה חדשה. גם אל על מכירה היטב את הרעיון - בחודש מאי האחרון היא יצאה במבצע השוואת מעמד במסגרת השקת הקו שלה לסן פרנסיסקו - כאן המתחרה הגדולה שלה היא יונייטד שנהנית מקו מוצלח ומשגשג שהיא הפעילה בבלעדיות עד כה.

מועדון הנוסע המתמיד של יונייטד הוא חלק מברית התעופה הגדולה בעולם, סטאר אליאנס. אל על הציעה לנוסעי יונייטד בקו לעבור אליה ולקבל מעמד זהה למשך 12 חודשים, הפנייה יועדה גם לחברי מעמדות היוקרה הגבוהים של יונייטד גלובל סרוויס, ה- K 1 והפרימיום פלטינום. לקוחות שלא נהנים ממעמד יוקרה ביונייטד יכלו לשדרג למעמד גולד באל על ובלבד שהם רכשו כרטיס טיסה לסן פרנסיסקו עם אל על. המבצע הזה הסתיים לאחרונה וככל הנראה הוא יחודש בקרוב.