HOT שידרו פורנו בערוץ "האח הגדול" - במה יפוצו הצופים?

הפיצוי - במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד HOT, בעקבות מחדל שבו באמצע שידורי ערוץ "האח הגדול" שודר בטעות סרט פורנו, ועברו מספר דקות עד שהתקלה תוקנה

האח הגדול
האח הגדול

חברת HOT פיצתה את צופי ערוץ 26, ערוץ "האח הגדול", זאת במסגרת פשרה בבקשת אישור לתובענה ייצוגית שהוגשה נגדה. לפני כשנה הוגשה התובענה בסך 25 מיליון שקל לבית משפט המחוזי בתל-אביב, בעקבות מחדל חמור שהתרחש בערוץ. שבוע לפני כן, במקום התוכנית "האח הגדול" שודר בטעות סרט פורנו, ועברו מספר דקות עד שהתקלה תוקנה.

בכתב התביעה שהגיש אלידן וקנין נטען כי עשרות אלפי הצופים נחשפו לסרטון הקשה, וביניהם ילדים קטנים שנפגעו משידורים אלה. לטענת התובע, מדובר בהפרה חוזית כלפי המנויים שקנו את זכות הצפייה בערוץ, וכן בעוולה נזיקית. על-פי תקדימי עבר, פגיעה חמורה ברגשות הציבור היא עוולה אשר יש לציבור זכות לקבל פיצויים בגינה.

התובע טוען כי הטוקבקים הזועמים שהשאירו גולשי האתרים שפרסמו את השערורייה, מוכיחים כי הציבור נפגע קשות מפרסום התועבה, ומכך שמשום מה התקלה לא תוקנה מיד אלא רק לאחר כמה דקות. בכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נכתב: "בעל זיכיון לא ישדר משדר שיש בו משום פגיעה בטעם הטוב" וכן "לא ישדר משדר שיש בו פגיעה בכבודו של אדם או ברגשות הציבור".

בכתב התביעה אף הועלתה סברה שלפיה שידור הסרט איננו מקרי, ולא מדובר בטעות אנוש, אלא בסרט פורנו ששודר בכוונת מכוון על-מנת לגרום לסערה שתעלה את "האח הגדול" לראש הכותרות ובכך להעלות את הרייטינג של התוכנית.

בפשרה בין הצדדים הוסכם כי HOT תפצה את לקוחותיה בפתיחת אפשרות לצפייה חינמית בערוץ הים-תיכוני לשבוע ימים. במקרה שהם כבר מנויים לערוץ זה - יוכלו לצפות בחינם למשך שבוע בערוץ האופנה הישראלי. התובע עצמו יסתפק בגמול של 1,000 שקל בלבד, ועורך דינו ליאור חאיק יקבל 16,000 שקל בתוספת מע"מ.