מדעי החיים האמיתיים: מי הגיעו למפגש של הקרן היהודית-ערבית NGT3

וגם: היו"ר וידמן והמנכ"ל פרשר ממזגים מחלקות בבנק מזרחי טפחות

 

זהר גנדלר, ניזאר מישעאל, תמר קידר הריס, כאיד אבו עייאש וגארי ג'ייקובס  / צילום: הבא טורעאני
זהר גנדלר, ניזאר מישעאל, תמר קידר הריס, כאיד אבו עייאש וגארי ג'ייקובס / צילום: הבא טורעאני

קרן וחממת הביומד היהודית-ערבית NGT3 ערכה השבוע בנצרת מפגש בנוכחות משקיעים, נציגי חברות הפורטפוליו, נשות ואנשי תעשיית ההייטק ומדעי החיים בישראל, ניזאר מישעאל, CFO החממה; תמר קידר הריס, מנהלת קשרי משקיעים בחממה ואחרים.

כאיד אבו עייאש, דירקטור בקרן, שותף, מהמשקיעים הראשונים בחממה, ובעליה של  חברת הנדל"ן האחים אבו עייאש, אמר במפגש כי "NGT3 היא חממה במלוא מובן המילה, אשר מאפשרת ליהודים וערבים לעבוד יחד ולפתח פתרונות רפואיים ומצילי חיים. בניגוד למצב הכללי במדינה, כאן רואים ערבים ויהודים שהם שותפים אמיתיים לעשייה ואנו מקווים שמכאן תצא הבשורה למדינה ולעולם, להראות שזה אפשרי ושזה תלוי רק בנו".

נורה נסייר מנסה, יזמת ומייסדת חברת נורמי מדיקל, ובעבר חברת חממת NGT3, אמרה כי "להיות ערבי בפריפריה, מנותק מהחדשנות שבתל אביב, זה אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני יזם או יזמת ערביים. האתגר השני הוא שאין לנו רשת של קשרים כמו שיש ליזם יהודי. אני מאמינה שגיוון תעסוקתי תורם רבות ליצירתיות ולהצלחה של חברה. אני רואה כיצד הסצינה היזמית במגזר הערבי משתנה לטובה, אבל יש עוד הרבה מה לעשות".

זהר גנדלר, מנכ"ל NGT3, הוסיף לדברים כי ליזמים בתחום מדעי החיים יש אתגרים רבים יותר מאשר ליזמים טכנולוגיים אחרים. "המדינה צריכה להקצות יותר משאבים לתמיכה בחברות הללו שפועלות בתחום צומח שתורם למשק", הוא אמר. גארי ג'ייקובס, מבעלי חברת קוואלקום, ומהמשקיעים המרכזיים בחממה, אמר כי "הערך הכולל של חברות החממה, 21 במספר, צמח בכ-700% במהלך 2019".

התחזית: מדרום לצפון הארץ במהירות של 250 קילומטר לשעה

זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי, היה השבוע אורח הכנס השנתי "נדל"ן - מגמות וחידושים" שערך משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל. בילסקי הזהיר כי "אנחנו במצב חירום שיחריף אם לא נתעשת - הפתרון היחיד הוא רכבות קלות ומערכת תחבורה להמונים מתחת לאדמה. רכבת אחת לוקחת אלף איש - שזה 800 מכוניות פחות על הכבישים, פחות תאונות, ויותר אנשים שיחזרו הביתה בשלום. בכל חודש עולות כ-21 אלף מכוניות חדשות על כבישי ישראל". עוד הוא אמר כי "נרקמת תוכנית להפיכת הרכבת מנהריה לתל אביב לחשמלית, כדי שבתוך 52 דקות תגיע ליעדה במהירות של 250 קמ"ש".

עו"ד חני אבינרי, שותפה במחלקת הנדל"ן במשרד, אירחה גם את רון גלר, מייסד משותף, אג'ילפרו נדל"ן והשקעות בע"מ; רונן יפו, מנכ"ל אלעד ישראל מגורים בע"מ; זיו יעקובי, מנכ"ל אקרו נדל"ן; צחי ארבוב, מבעלי אקרו נדל"ן; ואת השמאי חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין.

עוד במארחים היו: עו"ד תמר מגדל, שותפה במחלקת תכנון ובנייה במשרד; עו"ד יוסי כהן, שותף במחלקת נדל"ן ובמחלקה המסחרית; עו"ד אלון יואלי, שותף במחלקת נדל"ן; עו"ד דנה פלג-סלובודקין, שותפה במחלקת נדל"ן; ועו"ד כרמית בר-און, שותפה מחלקת מלונאות ותיירות. 

מסילתי העריך בכנס כי "נכון שהיצע הדירות כרגע קשיח, אבל גם לשוק יש גבול כי אין הלימה בין המשכורות בישראל למחיר דירה. מכאן שהמצב צפוי להתאזן". הוא העריך כי "בכל שנה יש מחסור של כאלף דירות בכל הארץ".

משתתפי ומשתתפות הכנס  / צילום: טל שובל
 משתתפי ומשתתפות הכנס / צילום: טל שובל

היו"ר וידמן והמנכ"ל פרשר ממזגים מחלקות בבנק מזרחי טפחות

דירקטוריון בנק מזרחי טפחות הודיע היום על שינויים מבניים בהנהלת הבנק, במסגרתם החל משנת 2020 ימוזגו שתי מחלקות לאחת, תחת השם - חטיבת הון אנושי משאבים ותפעול. בראש החטיבה יעמוד החל מהשנה הבאה ניסן לוי, המשמש כיום כמנהל החטיבה לתכנון תפעול ונכסי לקוחות. עם המיזוג, תרכז המחלקה גם את האחריות על המשאבים האנושיים והפיזיים של הבנק, תחומים שהיו עד עתה באחריות החטיבה למשאבי אנוש ומינהל, תחת ניהולה של ריטה רובינשטיין, שפורשת לגמלאות.

נוסף על כך, אישר הדירקטוריון תחת ניהולו של משה וידמן, שינויים נוספים, בהם תחום הייעוץ הפיננסי והפנסיוני וחברת אתגר יעברו לאחריות החטיבה הקמעונאית שבראשה עומד ישראל אנגל. החטיבה הפיננסית בראשות משה לארי, תקבל אחריות גם על החברה לנאמנות ועל סקטור תפעול קופות גמל, ובכך תהיה אחראית בלעדית לפעילות לקוחות שוק ההון. הדירקטוריון אישר גם את מינויו של עופר הורביץ, המשמש כיום עוזר אישי למנכ"ל, לתפקיד מנהל מטה הבנק ומזכיר הבנק. זאת, בהמשך להודעתה של מזכירת הבנק מאיה פלר, על רצונה לסיים את עבודתה ולפרוש לגמלאות. היו"ר וידמן והמנכ"ל פרשר הודו לריטה רובינשטיין ומאיה פלר על תרומתן להצלחת הבנק ואיחלו להן המשך עשייה פוריה ומשגשגת.

אלדד פרשר, מנכ"ל הבנק, מסר כי "השינויים שעוברים על המערכת הבנקאית מחייבים פיתוחה של יכולת תגובה מהירה. ריכוז המשאבים האנושיים והפיזיים לצד זרוע התפעול, בחטיבה אחת, יבטיח שהבנק יהיה מסוגל לייצר מענה מהיר והרמוני לכל תרחיש והתפתחות".  

משה וידמן, יו"ר מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר, גלובס
 משה וידמן, יו"ר מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר, גלובס