תמ"א 38 בקריית אונו: חלק מפרויקט פינוי-בינוי

המבנה קיבל תוספת קומות במסגרת תמ"א 38 ודירות נוספות בפרויקט פינוי-בינוי סמוך

רחוב הכלנית, קריית אונו / הדמיה: ויו פוינט
רחוב הכלנית, קריית אונו / הדמיה: ויו פוינט

סיפור הפרויקט:

זהו פרויקט של תמ"א 38 בתוך פינוי-בינוי: 100 יחידות (82 דירות ו-18 חנויות) הורחבו.

לדברי עו"ד קרן פרשקר, שותפה במשרד רז-כהן, פרשקר ושות': "במסגרת פרויקט לפינוי-בינוי של חמישה בניינים, היזם ביצע גם עבודות לחיזוק מבנה קיים והרחבת 100 היחידות הקיימות בו (דירות וחנויות) ובתמורה לכך ניתנו לו זכויות לבניית 27 יחידות דיור על גג אותו בניין וכן לבניית 40 יחידות דיור נוספות שפוזרו בשאר הבניינים הכלולים במסגרת הפרויקט לפינוי-בינוי.

"לעירייה היה מאוד חשוב לבצע את עבודות החיזוק והשיפוץ בבניין הישן והרעוע, ובצורה זו הגיעו הצדדים לפתרון כלכלי הן עבור היזם הן עבור הדיירים. ביצוע הפרויקט בבניין זה היווה אתגר גדול הן בהיבט של הליווי הבנקאי הן בהיבט של החתמת הדיירים שלא נרתמו להליך. על אף שהפרויקט כולו (כולל הבניין שחוזק) הוכרז כמתחם לפינוי-בינוי במסלול מיסוי התייחסה אליו רשות התכנון כפרויקט המבוצע במסגרת תמ"א 38 (חיזוק בלבד) וכך גם התביעות שהוגשו כנגד הדיירים הסרבנים התבררו אצל המפקחת על הבתים המשותפים ולא בבית המשפט כפי שמתבררות תביעות הפיצויים כנגד דיירים שלא חתמו בפרויקטים של פינוי-בינוי".

רחוב הכלנית, קריית אונו / הדמיה: ויו פוינט
 רחוב הכלנית, קריית אונו / הדמיה: ויו פוינט

התמורה ליזם:

זכויות לבניית 27 דירות על גג הבניין שחוזק (במסגרת תמ"א 1) + זכויות לבניית 40 יחידות דיור נוספות בכלל הבניינים בפרויקט - סה"כ 67 יחידות דיור.

התמורה לדיירים:

כל דירה הורחבה ב-14 מ"ר ונוספה גם מרפסת בשטח 8 מ"ר, כל חנות הורחבה ב-30 מ"ר. כמו כן נוספו מעליות לבניינים. פינוי מהדירה - רק חמישה דיירים עזבו את הדירות כי לא הייתה אפשרות לגור בהן תקופה והיזם מימן את העלויות הכרוכות בכך.

מטלות נוספות ליזם:

בבניינים הוקצו 24 יחידות לשמש כמבני ציבור. 27 דירות בפרויקט נמכרו לזכאים ועירית קריית אונו הוציאה מכרז והקצתה לזוגות צעירים תושבי קריית אונו יחידות דיור בפרויקט בהנחה

לו"ז:

התב"ע הוגשה בשנת 2004 ואושרה רק בשנת 2014 (לאחר עשור) ללא איחוד וחלוקה. כיום הפרויקט בשלבי סיום, והדירות כבר באיכלוס.

המצב הקודם: בניין ישן עם שתי קומות ומסחר ומעליהן שתי קומות מגורים.

יזם: מצלאוי