בורסות עולם | סיקור שוטף

בורסות וול סטריט בשיא: המדדים עלו יום רביעי ברציפות; הפוטסי זינק ב-2.2%

המדדים המובילים בוול סטריט עלו בעד 0.9% • אינטל רוכשת הסטארט-אפ הישראלי הבאנה לאבס בכ-2 מיליארד דולר • בואינג איבדה גובה בצל הדיווח כי היא שוקלת לעצור את ייצור מטוסיה מדגם 737 MAX • באירופה הבורסות עלו על רקע אופטימיות סחר, הדאקס טיפס ב-0.9%, הקאק ב-1.2%

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות זה היום הרביעי ברציפות, כאשר אופטימיות הסחר נמשכת בצפייה לחתימה על השלב הראשון בהסכם הסחר עליו הודיעו המעצמות ביום שישי האחרון. המדדים המובילים עלו לשיא כל הזמנים, כאשר הנשיא טראמפ אמר היום, שוב, כי הצדדים עורכים פרטים אחרונים בהסכם הסחר.

מדד הנאסד"ק עלה ב-0.9%, מדד S&P 500 הוסיף 0.7% לערכו ומדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.36%.

מנייתה של איי.אפ.אפ  שנסחרת גם בבורסה בתל אביב נפלה בכ-10% על רקע המיזוג של החברה עם חטיבת התזונה דופונט.

22:00

מנייתה של טסלה  מזנקת ב-6% על רקע סקירה של אופנהיימר שהביע אופטימיות לגבי מתקני החברה בסין. להערכתם, החברה בדרכה להשיג את היעד שהציבה, בדמות אספקה של 360 אלף רכבים בשנה.

מנייתה של טייסון פודס דס קופצת ב-2.6% על רקע זכייתה באישור לייצוא עופות לסין.

21:30

המדדים בוול סטריט נסחרים ברמת שיא כל הזמנים בהמשך להסכמות בין ארה"ב וסין על השלב הראשון בהסכם הסחר. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.5%, הנאסד"ק מטפס ב-1% ומדד S&P 500 עולה ב-0.76%.

מניות הטכנולוגיה בולטות בעליות, כך ווסטרן דיגיטל  עולה בכ-4% ומיקרון טכנולוג'י  מטפסת ב-4.4%. 

18:35

המסחר בשווקים באירופה ננעל בעליות בהובלת הפוטסי הבריטי שזינק ב-2.2% בהמשך להתחזקותו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לאחר הבחירות בממלכה, מה שסולל את יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. מדד הדאקס הגרמני עלה ב-0.9% ומדד הקאק הצרפתי זינק ב-1.2%.

מנייתה של אובר  מזנקת בכ-5.5% על רקע הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" ולפיו החברה במגעים למכירה של פעילות משלוחי המזון בהודו.

מניית ווסטרן דיגיטל  מזנקת ביותר מ-5% על רקע דוח חיובי של Susquehanna שצופה ביקוש חזק לשבבי החברה על רקע עליית הטכנולוגיה G5.

16:55

מדד מנהלי הרכש בארה"ב למגזר השירותים עלה בחודש דצמבר ל-52.2 נקודות, לעומת התחזית לקריאה של 52 נקודות, ולעומת קריאה של 51.6 בחודש הקודם. מדד מנהלי הרכש המשוקלל של מרקיט עלה מעל התחזיות גם הוא ל-52.2 נקודות, לעומת קריאה של 52 נקודות בחודש הקודם. עם זאת, מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור ירד ל-52.5 נקודות, לעומת התחזיות לקריאה של 52.6 נקודות ולעומת קריאה של 52.6 נקודות בחודש הקודם. נזכיר כי קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות הפעילות הכלכלית. 

מנייתה של אינטל  עולה בכ-1% על רקע הודעתה על רכישת הסטארט-אפ הישראלי הבאנה לאבס (Habana Labs) תמורת 2 מיליארד דולר במזומן.

בואינג  מאבדת גובה על רקע הדיווח בוול סטריט ג'ורנל ולפיו החברה שוקלת לקצץ או לעצור את הייצור של מטוסיה מדגם 737 MAX שהתרסק באתיופיה.

מנייתה של ענקית הטכנולוגיה אפל  עולה ב-1.7% ומשלימה מהלך עליות של 96% מאז שחתכה תחזיות ב-3 בינואר, ולאחר שביצעה רכישה עצמית של מניות ביותר מ-100 מיליארד דולר.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות של 0.7% במדדים המובילים, וזאת על רקע האופטימיות כתוצאה מהשלב הראשון בהסכם סחר אליו הגיעו המעצמות סין וארה"ב. 

בתוך כך, הפד של ניו יורק קיבל 34 מיליארד דולר במסגרת ההזרמות של הפד לשוק הריפו.

מדד הייצור של האמפייר סטייט לחודש דצמבר הצביע על קריאה של 3.5 נקודות, מתחת לצפי לקריאה של 4 נקודות.

15:45

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות, ומסמנים קביעת שיא נוסף בוול סטריט בהמשך להסכם הסחר עליו הסכימו המעצמות בסוף השבוע האחרון. החוזים על מדד S&P 500 עולים ב-0.5%, החוזים על מדד הנאסד"ק עולים ב-0.56%.

11:30

בורסות אירופה ממשיכות לטפס על רקע האופטימיות בעקבות גיבוש הסכם סחר "שלב 1".

מדד סטוקס אירופה 600  מתחזק ב-1% ל-416.1 נקודות, שיא כל הזמנים. עליות של 2.1% נרשמות במגזר המשאבים הבסיסיים. מניות הבנקים והשירותים הפיננסיים מטפסות ב-1.3%. 

עליות של יותר מ-3% נרשמות במניית רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS) הבריטית, והמניות הבריטיות ממשיכות לטפס על רקע האופטימיות להתקדמות בברקזיט בעקבות הבחירות במדינה.

מניית אלקטרולוקס  צוללת בכ-11% לאחר שחברת המוצרים לבית השבדית פרסמה אזהרת רווח בעקבות עלויות פעילות בארה"ב.

טולו אויל  צונחת בכ-10% לאחר שענקית האנרגיה הבריטית ממשיכה לסבול מבעיות בפעילות בגאנה. 

10:30

בורסות אירופה פתחו את המסחר היום בעליות לאחר שארה"ב וסין הסכימו על "שלב 1" של הסכם הסחר, אך המשקיעים זהירים, שכן חלק מהפרטים עדיין אינם ברורים.

מדד סטוקס אירופה 600  מטפס ב-0.5%, בהובלת מגזר המשאבים הבסיסיים שעולה ב-1%, ועליות בכל המגזרים והבורסות.

וושינגטון ובייג'ין הודיעו ביום שישי כי ההסכם נכנס לשלב ההליכים המשפטיים, צעד משמעותי קדימה לאחר מלחמת סחר קשה של 18 חודשים. עם זאת, פרטים מסוימים עדיין מעורפלים, כמו היקף הרכישות החקלאיות.

מזכיר האוצר האמריקאי סטיבן מנושין אמר שלשום, כי העסקה תיחתם בתחילת ינואר, ואז יידון בשלבים שלב 2.

היום יקדם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון את פניהם של 109 חברי פרלמנט חדשים ממפלגת השמרנים, ויבטיח להאיץ את תהליך הברקזיט ולהעלות את תקציב שירות הבריאות הלאומי (NHS). 

אתמול דווח ברויטרס כי BAIC הסינית מתכננת להכפיל את ההחזקה שלה ביצרנית הרכב הגרמנית דיימלר, בכוונה לזכות במושב בדירקטוריון ולחזק את מעמדה מול המתחרה Geely.  

09:00

נתוני הייצור והמכירות הקמעוניות הטובים שפורסמו בסין המשיכו לתדלק את העליות בבורסת שנחאי, שננעלה היום בעלייה של כ-0.5%, ובבורסת שנזן, שטיפסה בכ-1.5%.

בהונג קונג, עם זאת, נרשמת ירידה של כ-0.35% לקראת סיום המסחר, ואילו בטוקיו ננעל מדד ניקיי בירידה של 0.3%. באוסטרליה נרשמה עלייה של כ-1.6%. בקוריאה הדרומית ירד מדד קוספי ב-0.1%. 

07:00

הבורסות בשנחאי ובשנזן רושמות היום עליות, לאחר פרסום נתונים שמראים כי הייצור התעשייתי והמכירות הקמעוניות בסין רשמו עליות גבוהות מהצפוי בנובמבר. עליות קלות נרשמות בשנחאי , ועליות של כ-0.8% בשנזן. עם זאת, מדד הנג סנג  בהונג קונג נחלש בכ-0.3%. 

הייצור התעשייתי בסין צמח ב-6.2% בקצב שנתי בנובמבר, מעל לציפיות של 5% ומעל לעלייה של 4.7% באוקטובר. המכירות הקמעוניות זינקו ב-8% בחודש שעבר, מעל ציפיות ל-7.6% ומעל צמיחה של 7.2% באוקטובר.

המגמה המעורבת היום באסיה נרשמת בתגובה לידיעות שלפיהן ארה"ב וסין הודיעו כי הן ערוכות סוף סוף לחתום על הסכם סחר שלב 1.    

מסחר יציב ללא שינוי מהותי במדד נרשם בטוקיו , לאחר ראלי חזק ביום שישי. מניות הרכב נופלות, ומוחקות את העליות שרשמו בשבוע שעבר על רקע האופטימיות בנושא הברקזיט. מסחר יציב מתנהל גם בקוריאה הדרומית, ללא שינוי ממשי במדד קוספי . באוסטרליה מזנק מדד S&P/ASX 200  יותר מ-1.7%, בהובלת מניות הבנקים וחברות הכרייה.

המסחר בוול סטריט ננעל בסוף השבוע שעבר במגמה מעורבת, לאחר גיבוש ההסכם בין סין וארה"ב. הנשיא טראמפ הודיע כי מכסים בגובה של 25% על סחורות מסין יישארו בתוקף, אבל ארה"ב תשהה את כניסתם לתוקף של מכסים נוספים.

לדברי אנליסטים ומחוקקים משתי המפלגות בארה"ב, הסכם הסחר הזמני בין ארה"ב לסין - שלב ראשון של עסקה גדולה להסדרת הסחר בין שתי המדינות - עשוי להביא לעלייה בבורסות בטווח הקצר, אך הוא רחוק מלהיות הישג מפואר לממשל טראמפ. תחת הכותרת "סין תחמנה את טראמפ", כתב ביום שישי "וושינגטון פוסט", כי בהסכימה להוריד את המכסים על סחורות שמיובאות מסין, הסירה ארה"ב מיידית נטל כבד מעל מדינה זו תמורת הבטחות שבייג'ינג תקיים או לא תקיים בעתיד: הסכמה להגדיל רכש מוצרים חקלאיים מארה"ב, והקלה על נגישות חברות פיננסיות אמריקאיות לשוק הסיני.