| פיצ'ר

"המתחרה הכי גדולה שלי זאת אני"

אלין כהן רק בת 18, וכבר פרסונה אטרקטיבית ברשת, בעלים של מותג איפור מצליח וסיפור אנושי נוגע ללב

כשבישרתי לאלין כהן שנבחרה לרשימת "40 הצעירים המבטיחים עד גיל 40", היא נתנה לעצמה חצי דקה להתרגש, "וואי אהובה, באמת?", ומיד פנתה לביזנס: "צריך להתראיין? יהיה שער? נדבר על האיפור שלי?". כי אף שהיא בת 18, אחת המשתתפות הצעירות ביותר בפרויקט הזה, מדובר במכונת שיווק אימתנית, חסרת מעצורים, שנמצאת כל הזמן במוד של מכירה ושורת רווח.

אישי: בת 18, מתגוררת בבית הוריה בחדרה

השכלה: תיכונית

כל מותג צריך סיפור אנושי שהלקוח יכול להזדהות איתו, ולכהן יש אחד כזה, נוגע ללב באמת, שהיא משווקת בחוכמה בחבילת היח"צ שהיא מוכרת, והוא גם זה שפתח לה את הדלת, כשפרסמה אותו בתוכנית הטלוויזיה "הבנים והבנות" שבה השתתפה בגיל 13 בהופעה שנתנה לה את ה"בוסט" שהביא אותה עד הלום.

אבל יש גם חלקים פחות נעימים בסיפור הלא שגרתי שלה. בגיל 7 רכבה על אופניים בחדרה שבה היא מתגוררת, התנגשה בעמוד חשמל, איבדה את ההכרה, ולמחרת אושפזה ונותחה במשך שמונה שעות אחרי שהתגלה אצלה שטף דם במוח. הפגיעה גרמה לאובדן זיכרון ומיומנויות בסיסיות, ורק אחרי שיקום ארוך ומאסיבי הצליחה לחזור לעצמה מנטלית. היא עדיין סובלת מדלקות קרום מוח חוזרות, איבוד הכרה, אזור שבו לא גדל שיער וצלקת עמוקה מהניתוח, שהצורך להסתיר אותה גרם לה להתעמק בנבכי האיפור.

במשך שנתיים, כל מוצר שכהן פרסמה עבור מפרסמים ששכרו את שירותיה שבר שיאי מכירות, השכר שלה עלה בהתאם, וגם התיאבון להיות קיילי ג’נר. זאת אומרת, להפוך את הידע ואת המעריצים שצברה כדי להוציא מותג איפור על שמה. הוריה, שמלווים אותה בכל פסיעה מאז הפציעה, היו איתה גם בבניית העסק. אביה, עו"ד, הפך ליועץ המשפטי הצמוד ואמה, המאפרת, מונתה כיועצת מקצועית. גם האחים הגדולים הפכו לחלק מהעסק המשפחתי המסועף, שמעסיק באופן ישיר במשרד בבית עשרה עובדים, חוץ מבני המשפחה, וכ-400 עובדים עקיפים סך הכול.

"אני אוהבת שהכול בשליטה שלי"

ואל תתבלבלו. אומנם העסק משפחתי, אבל מי שמנהל את העניינים ומקבל את ההחלטות זאת כהן, והיא זאת למשל שדחתה את ההצעה של סופר-פארם לשווק את המותג שלה ברשת, כי לא התאים לה, פשוט ככה. "לא רציתי לעשות קיצורי דרך ולא רציתי להיות מוצר מדף", היא אומרת, מדברת בשפה של מנכ"ל בן 50 ובקצב של אשת מכירות משופשפת - מהיר, בהיר ולפנים. "BE עדיף לי מבחינת נראות ומבחינת התחושה המשפחתית. יש לי סטנדים נפרדים, ברשת עם חדשנות ודיגיטל כמו בחו"ל, שמתחברת למותג שלי. ככה גם בדיוטי פרי".

המוצרים שלך יקרים. שפתון ב־89 שקל מוצאים בחברה בינלאומית כמו מאק.

"אני מייצרת בארץ, כי הלב שלי אמר לי להיות כחול-לבן והעלויות בישראל גבוהות. עכשיו, כשהעסק גדל, השאיפה היא לייצר באיטליה או בארה"ב, כי מאוד חשובה לי האיכות. מעריצה שלי קונה את המוצר בפעם הראשונה בגללי, אבל אם הוא לא יהיה טוב, היא לא תקנה שוב".

אשלי בקשי וקסמן לא מינפה את הכוח שלה ברשת כדי לעשות ביזנס. את כן.

"היא בחורה מדהימה ועושה עבודה נהדרת. לכל אחת מאיתנו יש את המקום שלה והמתחרה הכי גדולה שלי זאת אני. כל יום אנחנו עובדים על עוד מוצרים ועוד פורמטים. אני מאמינה שהאינסטגרם והיוטיוב הם העולם של הדור שלנו, מקום מדהים לפתח את עצמך. לא השקעתי שקל בשיווק ופרסום, הכול דרך האינסטגרם. הכול זה המוח שלי ושל ההורים שלי".

קפצת כיתה, למדת שיווק בתיכון חצי פרטי לנערים עובדים, ואת עבודת הגמר עשית על העסק של עצמך. היה ברור לך שבקצה הדוגמנית הפוטוגנית יש אשת עסקים .

"כשהייתי קטנה, הייתי הולכת עם אבא למשרד וסופגת את איך שהוא מדבר, מנהל מו"מ וסוגר חוזים, ואמא מאפרת, אז עשיתי שילוב".

מה המחזור של "אלין כהן"?

"לא אכנס לפרטים האלה. אני מעריכה את עצמי כאחת שחולמת בגדול והשאיפה שלי היא לצאת לחו"ל, ולצורך העניין אבא ואני נפגשנו עם ספקים, יצרנים ומפיצים ואנחנו לקראת סגירה. זה יקרה בקרוב. אני אוהבת שהכול בשליטה שלי. אין דבר כזה שאבא ילך לפגישות בלעדיי".

עבודה בלחץ כזה לאדם עם רקע רפואי כמו שלך היא לא מתכון לבריאות.

"המשפחה שומרת עליי. אמא נמצאת איתי 24/7 למרות שאני בת 18. הלחץ שאני עומדת בו הוא גדול, בטח לילדה בגילי, אבל אני כל-כך אוהבת מה שאני עושה".

קנית כבר דירה?

"עוד מעט. ליום הולדת 18 קניתי רכב".