| פיצ'ר

"התפקיד שלי הוא לחלום, להעז, לזהות הזדמנויות ולהביא אותן"

כשהוא לא עסוק בענייני קבוצת פוקס, מייקי בן ארי מפעיל מיזם חברתי שמאפשר לכל אחד להתנדב

 

 

מייקי בן ארי, סמנכ"ל הפיתוח העסקי וראש מטה קבוצת האופנה פוקס בשלוש השנים האחרונות, הוא יד ימינו של הראל ויזל, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצה, לכל דבר ועניין. הוא מבצע מעקבים שוטפים אחר זיהוי הזדמנויות עסקיות חדשות והוצאתן לפועל, לומד פלחי שוק חדשים ומחפש אחר מנועי צמיחה נוספים לקבוצה. "אני מאמין שבסיס התפקיד שלי הוא לחלום בעולם ללא גבולות - להעז, לזהות הזדמנויות ולרוץ מהר להביא אותן", הוא אומר.

אישי: בן 35, נשוי + 2, מתגורר ביפו

השכלה: תואר ראשון במשפטים ומינהל עסקים מהמרכז הבינתחומי

"באותה תקופה התנדבתי בבית הגלגלים (בית חברתי לצעירים עם מוגבלות פיזית, ש’ מ’) וחשבתי איך אני גורם לאנשים כמוני וכמוך לצאת ולהתנדב, איך אני ממציא פלטפורמה שתסייע להנגיש התנדבות באופן נוח, מתאים ושאינו מכביד. מפה לשם, שני הסיפורים הללו התחברו ויצרו את הרעיון שמאחורי ‘מברוק’ - ארגון שיוצר קהילות מתנדבים במטרה לאפשר חתונה לזוגות מיעוטי יכולת.

"התחלנו לאתר זוגות וגייסנו אנשים מדהימים שהגיעו להתנדב בהתנדבות מלאה בכל מה שנדרש לקיום חתונה - החל מגני אירועים וקייטרינג, דרך אנשי המקצוע באירוע עצמו ועד אחרון המלצרים".

בן ארי מספר כי מאז הפך הארגון לעמותה וקיים כבר 34 חתונות בעזרת קרוב ל-1,500 מתנדבים, "והיד עוד נטויה. כל המתנות שמתקבלות בחתונה, מסייעות לזוג להתחיל את חייו המשותפים בנקודת פתיחה חזקה הרבה יותר, והוא מצדו מחזיר לנו בחזרה בהתנדבות בחתונה הבאה".

אם לא היית בפוקס, מה היית עושה היום?

"מנהל בית ספר".

מה לדעתך הכי דחוף לתקן במדינה או בחברה הישראלית?

"התופעה הכואבת ביותר מבחינתי בחברה בשנים האחרונות היא שנאת חינם. אני חושב שהשינוי מתחיל בכל אחד ואחת מאיתנו ובסיסו בחינוך ודוגמה אישית".

יש לך טיפ להצלחה? איך אתה מספיק הכול?

"באופן כללי אני לא טיפוס שישן הרבה, ועצם העשייה היא זו שמתדלקת אותי. אבל את האנרגיה האמיתית אני שואב מזוגתי עמר, שמג’נגלת בין תאומים, 30 ק"מ ריצות בשבוע וניהול קריירה מדהימה בחברת הביטוח הדיגיטלית למונייד. היכולת שלה לשלב בין משפחה, קריירה וזמן אישי לטיפוח הנפש, מהווה מקור השראה אדיר בשבילי לקום כל בוקר מחדש ולצאת לכבוש פסגות חדשות".

גם כשאני שואלת את בן ארי על העתיד, פוקס והעשייה החברתית משולבות יחד בתשובה שלו: "אני מאחל לעצמי בריאות ומימוש עצמי. בגזרת הקריירה, אני מקווה ומאמין שעוד כמה שנים פוקס תכפיל או תשלש את עצמה, ואני אהיה שם ואעשה הכול כדי שזה יקרה. ובהמשך הדרך, אני מאמין שיום אחד אגשים חלום ישן ואפנה לעשייה ציבורית.

"בכל מקרה, אני מאמין שלא משנה מתי ואיפה ניפגש בעוד כמה שנים, את לא תתפסי אותי עושה רק לביתי".