ברני סנדרס מלמד את הצעירים איך לשכנע את ההורים להצביע לו בארוחות חג

המטה של הסנטור ברני סנדרס שלח מדריך לסטודנטים שמסביר איך לשוחח עם בני משפחתם המבוגרים על מועמדותו לנשיאות בימי החגים הקרובים

ברני סנדרס / צילום: רויטרס
ברני סנדרס / צילום: רויטרס

הסנטור ברני סנדרס מתקשה לגייס תמיכה בקרב בוחרים דמוקרטים מעל גיל 50, ולכן המטה שלו מדריך אלפי תומכים צעירים איך לשוחח עם הוריהם וסביהם על מועמדותו לנשיאות בימי החגים הקרובים.

"התפקיד שלנו כסטודנטים וצעירים הוא לבצע את הפניה המוסרית לבני המשפחה המבוגרים שלנו, ולצרף אותם להצבעה עבור ברני, מפני שהמציאות היא שהם כבר לא יישארו איתנו כדי להרגיש על בשרם את ההשלכות של הבחירות הללו, אבל אנחנו נהיה כאן", נאמר במסמך שנושא את הכותרת "סטודנטים למען ברני: מדריך לשכנוע המשפחה". המדריך הזה נשלח לכ־3,000 סטודנטים לפני חג ההודיה. הקמפיין מתכנן עוד מאמץ כזה לפני חג המולד וראש השנה האזרחית.

עוזריו של סנדרס, בן 78, אומרים שהוא יוכל לזכות במועמדות הדמוקרטית לנשיאות ב־2020 אם הוא יוכל לגבש קואליציה רבגונית של צעירים ומבוגרים בני מעמד העובדים שלא מצביעים בדרך כלל בבחירות המקדימות (פריימריז). הם גם מכירים בכך שהוא צריך לשפר את מצבו בקרב מצביעים מבוגרים יותר, שנוטים יותר להגיע לקלפיות ביום ההצבעה.

סקר של אוניברסיטת קוויניפיאק מיום ג' שעבר הראה שסנדרס משיג תמיכה של 52% בין מצביעי הפריימריז הדמוקרטים שמתחת גיל 32, אך רק 2% בין הדמוקרטים בני 65 ומעלה. בניגוד לו, לסגן הנשיא לשעבר ג'ו בידין יש תמיכה של 47% מבני 65 ומעלה. סקר של ה"וול סטריט ג'ורנל" ו-"NBC" הראה מגמה דומה.