עוזי לנדאו, יו"ר רפאל: "מתעניינים ברכישת חברות אחרות"

עוזי לנדאו אמר את הדברים במסגרת הוועידה לתעשיות ביטחוניות של "גלובס" • "מערכת הבטחון מעכבת תשלומים כי יש בעיה בגלל המצב הפוליטי אבל אין לי ספק שמה שאנחנו צריכים לקבל – נקבל"

עוזי לנדאו, יו"ר רפא"ל / צילום: איל יצהר, גלובס
עוזי לנדאו, יו"ר רפא"ל / צילום: איל יצהר, גלובס

יו"ר רפאל, השר לשעבר ד"ר עוזי לנדאו הצהיר היום בוועידת גלובס לתעשיות ביטחוניות כי במהלך השנה הקרובה מתכוונת רפאל להרחיב את הפורטפוליו של רפאל וכי בכוונתה לרכוש חברות חדשות. "השבוע התפרסמה עסקה שבמסגרתה אינטל קנתה בשני מיליארד דולר את חברת הבאנה לאבס. זה מוכיח שכדי לתת קפיצה קדימה אתה מוכרח לקנות חברות אחרות, ואכן אנו מגלים עניין ברכישת חברות אחרות, על מנת שנוכל להציג פורטפוליו רחב יותר, כזה שיאפשר לנו להתחרות בחברות לוקהיד מרטין ואחרות". אנחנו נעשה אותו דבר.

בשיחה עם כתב "גלובס" יובל אזולאי אמר לנדאו "אתה מתחרה בשינויים טכנולוגיים, רואים מה קורה מסביב והתחרות היא לא מול איומים חדשים אלא של טכנולוגיה, של מעצמה שנמצאת באזור, והחברה צריכה לחשוב לאיזה תחום להיכנס, ולכן אנו נכנסים למה שנקרא תחום הגובה הנמוך. גם אם אתה מפעיל את המערכת מלמעלה, אלמלא היינו נכנסים לתחום הזה, לא יכולנו להתמודד איתו גם עם מערכות שיש לך".

לנדאו התייחס לשאלה שנגעה להיערכות לכניסתם של טילים על קוליים, שמפותחים ככל הנראה על ידי סין ורוסיה והשיב "פה המדינה תצורף לעמוד בפני דילמה לא פשוטה. פוטין דיבר על נשק שאי אפשר לעצור אותו, אתה קורא שהסינים בנו מנהרת רוח של עשרים מאך וזה לא בתחום היכולות שלנו אלא של מעצמה. לכן ישראל תצריכה להחליט באלו תחומים נאפשר תחרות ובאלה אנחנו בונים בעצמנו. פיתוח של מטוס קרב אחד עולה מאות מיליונים ואצלנו כל אחת מהחברות הביטחוניות יכולה לפתח מוקדים כאלה בעצמה. כשיש לך מוקד ידע, צריך למצוא את האיזון בין תחרותיות לבין מונופול נצטרך להתחרות וגם לראות איך משתפים פעולה".

לנדאו התייחס גם ליחסים עם המדינה ואמר כי "מערכת הבטחון מעכבת תשלומים כי יש בעיה בגלל המצב הפוליטי אבל אין לי ספק שמה שאנחנו צריכים לקבל - נקבל". לנדאו הזכיר לנוכחים כי את דרכו המקצועית החל ברפאל ואמר "התחלתי כעובד צעיר ברפאל. היום זה חמישים שנה להצטרפותי לרפאל", והוסיף ואמר "מקווה שכהונתי תוארך".

גילוי מלא: הוועידה לתעשיות ביטחוניות נערכה בשיתוף ובחסות הרצוג פוקס נאמן, לוקהיד מרטין, התעשייה האווירית, רפאל ואלביט מערכות.