נתניהו לוועידת החקלאות: "אטפל בתיקון 116 לחוק קמיניץ"

מדובר בתיקון חקיקה מאפריל 2017 אשר החמיר מאוד את האכיפה בתחום עבירות הבנייה, וגם ברשימת המשותפת מבקשים לבטלו • נתניהו:  "יודעים כמה חשוב שתיק החקלאות יישאר בידיים שלנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר היום (ד') בפני ועידת ישראל לחקלאות והבטיח לנוכחים שהוא "ישמור עליהם" וגם יטפל בתיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, הנודע בשם "חוק קמיניץ".

מדובר בתיקון חקיקה מאפריל 2017 אשר החמיר מאוד את האכיפה בתחום עבירות הבנייה. הליכוד דחפו את החוק הזה, שמגדיל את העיצומים הכספיים שניתן להשית על עברייני תכנון ובנייה ומאפשר הטלת קנסות מנהליים ללא קיום משפט. החוק אמור היה לטפל בחריגות בנייה בחברה הערבית, אך יושם על שני מגזרים נוספים במקביל: חקלאים והתיישבות ביו"ש ולפיכך קמה דרישה של קבוצות לחץ בתוך הליכוד לבטל את התיקון הזה.

מדובר בתיקון לחוק, אשר גם הרשימה המשותפת נאבקת על שינוי, הקפאתו או ביטולו. הנושא הזה הועלה על ידי הרשימה המשותפת כתנאי להמלצתם על גנץ אצל נשיא המדינה, וגם בליל פיזור הכנסת ה-22, בשעות האחרונות לפני ההצבעה במליאה, איים ח"כ אחמד טיבי שרק התחייבות להקפאת תיקון זה, תאפשר להם לתמוך פוליטית במהלך פיזור הכנסת.

מסגרת "ועידת ישראל לחקלאות" שנערכה היום שלח נתניהו סרטון עם ברכות לחקלאים ואמר שהחקלאים הישראליים הם פטריוטים אמיתיים וכי "אנחנו נשמור עליכם". עוד אמר נתניהו: "צריך לתקן את סעיף 116, זה לא נועד להפריע לכם, זה נועד לשמור עליכם".

עוד בקטע הברכות הקצר, אמירה של נתניהו בנוגע לעתידו של תיק החקלאות. לדבריו "אנחנו יודעים כמה חשוב שתיק החקלאות יישאר בידיים שלנו". נתניהו לא הסביר אם הכוונה היא לשמירת תיק החקלאות בידי הליכוד או בידי אחת ממפלגות הבלוק, שכן בימים האחרונים מבינים גורמים בענף החקלאות שהכוונה של נתניהו היא למנות את יצחק וקנין מש"ס, לשר החלקאות. נתניהו התחייב שעד ה-1 בינואר, הוא יודיע על מסירת תיקי משרדי הרווחה ועבודה, חקלאות, בריאות ותפוצות.

יו"ר התאחדות האיכרים דובי אמיתי אמר על דברי נתניהו כי "אני שמח שמטה החקלאים בליכוד שינה את השיח בנוגע לחקלאים ולמרחב הכפרי
ואני סמוך ובטוח שהדברים הללו ועוד בעיות שעמם מתמודדים החקלאים יבואו לכדי מעשים".