עסקת ענק ל-rooms של פתאל במגדל רסיטל בת"א

ל"גלובס" נודע כי החברה מקבוצת פתאל חתמה על חוזה שכירות ארוך-טווח של 20 שנה ותשלם עבור השימוש בשטח 135 מיליון שקל • המתחם בן חמש הקומות יתחרה בחללי העבודה המתרבים שפועלים כיום במגדלים סמוכים באזור • נדב פתאל: "הביקוש למתחמים רק ילך ויגדל"

מגדל מגורים TOWER - H רסיטל רחוב דרך מנחם בגין 156 ת"א  / צילום: כדיה לוי, גלובס
מגדל מגורים TOWER - H רסיטל רחוב דרך מנחם בגין 156 ת"א / צילום: כדיה לוי, גלובס

מפעילת חללי העבודה המשותפים, ROOMS מקבוצת פתאל, תפעיל מתחם עבודה משותפת רחב-היקף במגדל H-Tower רסיטל שברחוב מנחם בגין 156 בתל אביב. על המגרש פעל בעבר אולם האירועים רסיטל.

ל"גלובס" נודע כי החברה שכרה את חמשת הקומות שבין הקומה ה-7 ועד הקומה ה-11, כשהיא מתכננת להפעיל במקום כ-920 עמדות עבודה. שטח הקומות בסך הכל הינו כ-6,500 מ"ר. ההסכם שנחתם מול בעלת המבנה - חברה שבשליטת איש העסקים אברהם שולי, הינו ל-20 שנה. לפי החוזה ROOMS תשלם עבור השכירות 135 מיליון שקל עבור כל התקופה, והצפי שלה הוא שהמתחם ייפתח לשימוש באמצע 2020.

מגדל רסיטל / צילום: כדיה לוי
 מגדל רסיטל / צילום: כדיה לוי

החברה מפעילה כיום חלל עבודה משותף נוסף ברחוב מנחם בגין 46 בתל אביב, כחלק ממלון ניקס. מדובר בשתי קומות בשטח של 1,340 מ"ר ובהן 195 עמדות עבודה. לפי אתר החברה בכוונתם לפתוח מתחם עבודה משותף שלישי באותו הרחוב. מדובר במגדל We שנבנה ברחוב מנחם בגין 150. לפי האתר החברה מתכננת להקים מספר מתחמי עבודה משותפים נוספים בשנים הקרובות: ברעננה (460 עמדות עבודה), במגדל הכשרת הישוב בבני ברק (744 עמדות עבודה), ובמגדל פארק באזל בפתח תקווה (469 עמדות עבודה).

"הפתרון של חללי עבודה משותפים מתאים מאדם פרטי ועד חברות גדולות - לדוגמא, סטארטאפיסט מתחיל, שאין לו הרבה אפשרויות כלכליות. במחיר גמיש, החל מ-1,200 שקל, הוא שוכר עמדת עבודה לחודש ויש לו מקום לשבת, לעבוד, לקיים פגישות", אמר ל"גלובס" מנכ"ל ROOMS, נדב פתאל.

לפי מחקר שערכה חברת הייעוץ הכלכלי "צ'מנסקי בן שחר", כיום יש בישראל כ-400 אלף מ"ר של חללי עבודה שיתופיים. על פי המחקר מדובר כיום ב-1.5% מכלל שטחי המשרדים בישראל, ועובדים בהם כ-80 אלף איש. עוד נמצא כי הרוב המכריע של חללי העבודה המשותפים מרוכזים בתל אביב. נכון לפרסום הדו"ח נמצא כי בתל אביב לבדה פועלים 82 מתחמים כאלה.

על פי אתר SPACENTER באזור תחנת רכבת השלום ומרכז עזריאלי יש ריכוז משמעותי של חללי עבודה משותפים שמתחרים על המשתמשים. חברת ריג'ס מפעילה מתחם במתחם שרונה. במגדל עזריאלי שרונה שברחוב מנחם בגין 121 נמצא מתחם "שרונה Labs". לחברת WeWork שני מתחמים - במגדל מידטאון תל אביב שברחוב מנחם בגין 144 וכן במגדל Toha שבדרך השלום. חברת BeAll מפעילה חללים הן במגדלי אלון שברחוב יגאל אלון והן במגדל השחר שעל גבול גבעתיים ורמת גן.

אתה לא חושש מריבוי חללי העבודה באזור מגדל רסיטל?

"יש מספר מתחמים בתל אביב ובאזור, ואנחנו מאמינים שהביקוש למתחמי עבודה שיתופיים ילך ויגדל. האחוז כרגע של מתחמי עבודה מסך כל שטחי המשרדים הוא שני אחוזים בלבד. זה אחוז קטן. יש תחזיות שבשנת 2030 התחום יהווה 30% מהשוק". 

מי יהיו אנשי העשור של ישראל? הצביעו והשפיעו על בחירת הגולשים