רשות ני"ע בארה"ב רוצה לאפשר ליותר משקיעים גישה לחברות פרטיות

ה-SEC הציעה אתמול לשנות את ההגדרה בת עשרות השנים של משקיע מקצועי, כדי לאפשר ליותר אמריקאים לקנות מניות בחברות פרטיות • בוול סטריט צפויים לקדם בברכה את ההצעה • חששות בקרב ארגוני משקיעים

בניין רשות ניירות ערך האמריקאית / צילום: Shutterstock :
בניין רשות ניירות ערך האמריקאית / צילום: Shutterstock :

רשות ניירות ערך הפדרלית בארה"ב, SEC, הציעה אתמול לשנות את ההגדרה בת עשרות השנים של משקיע מקצועי, כדי לאפשר ליותר אמריקאים לקנות מניות בחברות פרטיות - כך דווח הבוקר (ה') ברויטרס. בוול סטריט צפויים לקדם בברכה את ההצעה, כאשר מנהלי קרנות ממליצים זה זמן רב על הקלת החוקים.

הרשות מקווה שהשינויים יגדילו את גישתם של המשקיעים הקמעונאים (קטנים) למאגר העולה של החברות שנשארות פרטיות ליותר ויותר זמן, אבל ההצעה מעוררת חששות בין ארגוני משקיעים שאומרים שאפילו משקיעים מנוסים מתקשים להבחין בבעיות של חברות פרטיות.

על פי חוקי ה־SEC הנוכחיים, יחידים שמבקשים להכניס כסף לשווקים הפרטיים עתירי הסיכון והתשואות, חייבים להיות בעלי הכנסה שנתית של מעל 200 אלף דולר, או של 300 אלף דולר במשותף לבני זוג, וכן להחזיק נכסים בשווי מיליון דולר לפחות, לא כולל הבית. התנאים הללו מגדירים את "המשקיע המוסמך".

מה־SEC נמסר כי בשלב זה לא ברור כמה אנשים יעמדו בהגדרה המורחבת, אך בכוונתה להגיע למשקיעים פוטנציאליים, כמו עובדי קרנות גידור ומחזיקי רישיונות עיסוק בניירות ערך, שאינם זכאים להשקיע בהנפקות הפרטיות בהתבסס על הכנסה והון, אך הם "מודעים לסיכונים" של ההנפקות הללו.

הצעת ה־SEC לא תגדיל את דרישות ההכנסה וההון הנוכחיות, אך היא מבקשת חוות דעת של הציבור לגבי הורדת דרישות הסף הללו בחלקים של ארה"ב שבהם רמות ההכנסה הממוצעת נמוכות יותר. השינויים ירחיבו גם את הגישה ליותר משקיעים מוסדיים, כולל גופים שמחזיקים מעל 5 מיליון דולר בהשקעות.