"אני מגדיר את עצמי כמיליונר לעתיד. אני יודע שבפרויקט הבא גם נרוויח"

מאיר רוזנשיין הוא עו"ד בהכשרתו אבל עוסק בדבר האהוב עליו ביותר - כדורגל • רוזנשיין יזם את משחק הראווה ברזיל-ישראל ששוחק לעיני 28 אלף צופים בחיפה והסתיים בתוצאה 4-2 לברזיל

מאורו רוזנשיין / צילום: איל יצהר
מאורו רוזנשיין / צילום: איל יצהר

בסוף נובמבר התקיים "משחק השלום" בין כוכבי נבחרת ברזיל בעבר ובין שחקני עבר מנבחרת ישראל. המשחק ששוחק לעיני 28 אלף צופים בחיפה, הסתיים בתוצאה 2-4 לברזיל, אבל את ההישג האמיתי זקף לעצמו מי שהגשים את החלום והביא לפה את אגדות הכדורגל מארץ מולדתו, הוא עו"ד מאורו רוזנשיין שעלה לארץ רק לפני שנתיים מריו. גם ישראל יצאה נשכרת עם סיקור עולמי מפרגן, כולל סיפור הסלפי של שופטת המשחק לילך אסולין עם קאקה שזכה למיליוני צפיות ברשתות החברתיות ובערוצי הספורט הגדולים בעולם. 30 מיליון איש בברזיל צפו במשחק ששודר ברשת Fox ברזיל כשצוות של הערוץ הפופולרי ליווה את הביקור של רונאלדיניו וקאקה ושידר 'ספיישל' עם קאקה על רקע חומות ירושלים. מה עוד צריכה התדמית של ישראל? אולי הבנה ממקבלי ההחלטות בכנסת, שככה עושים יחסי ציבור מעולים. רוזנשיין, איש דתי, הגדיר את התכנית הזו כ"קידוש השם". לא פחות.

רוזנשיין הוא עורך דין בהכשרתו אבל הוא עוסק בדבר האהוב עליו ביותר - כדורגל, את זה הוא עושה דרך שני פרויקטים עיקריים: " האקדמיה לכדורגל של רונאלדיניו", מיזם של הכוכב הברזילאי שפועל בארה " ב, מצרים, דובאי ופרו. לפני שנה נפתחה שלוחה בירושלים ומאז פועלת התכנית בבתי ספר במודיעין, חיפה, קריית ים ופ " ת. התכנית מיועדת לבני 16-6, ומשלבים בה מאמנים ברזילאיים ומקומיים. המיזם השני הא MRT7   שהקים יחד עם שותפו יונתן ליבוביץ' לקידום והפקת אירועי ספורט תוך דגש על כדורגל. המשחק שהביא רוזשטיין לארץ הפך מהגשמת חלום למיזם קבוע כאשר משחקי ראווה דומים עם כוכבי העבר של ברזיל ישוחקו במדינות נוספות, הראשונה תהיה קרואטיה.

הדרך הייתה מאתגרת: רוזנשיין ולייבוביץ' מימנו את רוב עלות המשחק הזה בעצמם. רוזנשיין לא נוקב בסכום המדויק אלא מסביר ש"זה עלה כמה מיליונים טובים". המימון כלל הלוואות וסיוע ממכרים. "בבנק לא רצו לתת לנו הלוואה, לא עניינה אותם התכנית העסקית אלא רק שאני עולה חדש ולכן דחו אותי. יצרנו שיתוף פעולה עם משרדי כרטיסים וספונסרים שעזרו למימון. העלות כללה בעיקר תשלום לשחקנים, אירוח והטסות לארץ, כולל בני המשפחה - שרוזנשיין דחף שיגיעו עם השחקנים. בסופו של דבר הצליחו להחזיר את ההשקעה ולהתאזן. "אני מגדיר את עצמי כמיליונר לעתיד. פעם חברות שפניתי אליהן שיתנו חסות 'עשו לי פרצוף' אבל הפעם הן כבר פנו מיוזמתן, אז אני יודע שבפרויקט הבא גם נרוויח".

הזירה

השוק הישראלי >

" אנשים לא ממש הבינו בהתחלה מה זה משחק ראווה. בישראל, בשונה מארה"ב ומדרום אמריקה זה לא ממש נפוץ. בשונה ממשחקים שמארגנות התאחדויות כדורגל זה היה משחק פרטי. גם התקשורת לא ידעה בהתחלה מה זה בדיוק. אחרי המשחק, היו שדרנים ופרשנים שביקרו את השופטת אסולין שכאילו "גנבה את ההצגה" ו"עשתה בושות לישראל" כשהיא עשתה סלפי עם קאקה באמצע המשחק. הם לא הבינו את מה שהיא הבינה הכי טוב, מדובר בשואו, אירוע כיפי. היא יצרה רגע מצחיק ומאוד ויראלי שהתאים לאירוע. קאקה אמר לנו שזה היה נפלא וגאוני מצידה. השוק הישראלי מגלה הרבה חשדנות לגורמים חדשים. כשישבנו עם ספונסרים, מפיצים, משרדי פרסום וגופי תקשורת הם לא האמינו שנביא את כל הרשימה הנוצצת הזו לישראל. אני יכול להבין את החשדנות בחלקה. מה שאפשר היה לסגור בשבוע לקח לנו חודשים. עיריית חיפה הרימה את הכפפה, ואצטדיון סמי עופר. הצלחנו לגייס מעט חסויות ושותפים. כל מי שבהתחלה היה חשדן כבר מתעניין בפרויקט הבא" .

החיים עצמם >

"המוצר שלנו הוא בעצם חוויה. כדורגל הוא דבר אמוציונאלי שמחבר בין אנשים. אנחנו פועלים כדי ליצור את הרגעים האלו לסבא, לאבא ולילד שבאים למגרש. בישראל זה היה משחק השלום, בכל מדינה נבנה סיפור אחר. זה פורמט של משחק שחייב לעבוד כי השחקנים הברזילאים הם השחקנים הכי מרגשים. אין מדינה שיכולה לספק כזה הרכב חלומות. בישראל פועלים מפיקי אירועים ומשחקים שפועלים בתמיכה של משקיע פילנתרופ וקל להם יותר לקחת סיכון. המשחק הזה הוא יוזמה פרטית ולקחתי על עצמי סיכון. רקטה אחת מעזה יכלה לבטל את האירוע בשנייה כמו שהמשחק של אורוגאווי-ארגנטינה שכמעט בוטל (אחרי שנורה טיל על תל אביב, מ' ר' ח'). אני שמח שזה לא בוטל. כל משחק כזה תורם לשם ולתדמית של ישראל ועוזר לנו להביא עוד כוכבים".

על הצרכן הישראלי >

"הקהל הישראלי צמא לראות כוכבים גדולים משחקים באצטדיונים החדשים שבישראל. הקהל מעריך הפקות כאלו ומוכן לשלם עבורם. גבינו 129 שקל (ויותר) לכרטיס. אמרו לנו שלא נצליח למלא את סמי עופר כי זה יקר. הסכום הזה לא בא במטרה להרוויח סכומי עתק, אלא לשקף את מה שמחכה לקהל על המגרש. לנו לא היה ספק שנמכור את כל הכרטיסים. בסוף, כולם הבינו את זה" .

מהלך שיווקי שאתה גאה בו  >

"שיתפנו פעולה עם my heritage ששלחו נציגים לברזיל שנפגשו עם כמה מהכוכבים. דרך דגימות ד.נ.א הם בדקו את השורשים שלהם. הכול תועד בסרטון וידאו. את התוצאות הם קיבלו כשהגיעו לישראל - היו כמה הפתעות" .

מהלך שיווקי שהיית רוצה למחוק >

"היינו צריכים לעשות עוד שיתופי פעולה למשל עם חברות תעופה שיכלו למנף את האירוע לטובתן".

תן כותרת > 

"אנחנו מנהלים משא ומתן מתקדם ורציני לקיום משחק של נבחרת ברזיל הנוכחית נגד נבחרת ישראל. לראות פה את ניימאר ויתר הכוכבים יהיה דבר עצום. יש אהבה גדולה בברזיל לישראל. אני נמצא בקשר הדוק עם הסנאטור פלאביו בולסונארו, בנו של נשיא ברזיל, שגם היה במשחק. ברזיל היא מעצמה גדולה והחיבור לישראל הוא חשוב וצריך לשמור עליו. זה קשר רגשי מאוד, כמעט רוחני".

מה שקורה עכשיו >

"רמת הכדורגל בישראל היא 'לא משהו' בלשון המעטה. אנשים טסים לראות כדורגל בברצלונה, באנגליה והילדים אוהדים יותר קבוצות מחו"ל מאשר קבוצות ישראליות. לכן יש ביקוש לראות את הכוכבים הגדולים פה בארץ. אם היו לנו כוכבים גדולים וליגה טובה יותר, אולי לא היה כזה ביקוש למשחקים האלו". 

פוליטי

עד כמה צריכה להיות מעורבות פוליטית באירועים כאלה >

"פנינו בהתחלה למשרד התיירות, למשרד לענייני ירושלים ולמשרד ההסברה. כולם השיבו לנו מאוד יפה אבל לא באמת עזרו. לצערי הפוליטיקאים רוצים רק לגזור את הקופון וליהנות מהפירות של היוזמה, אבל מבלי לתת תמיכה כלכלית. יחד עם המשרד לענייני ירושלים ערכנו לשחקנים סיור בירושלים, בכותל ובמערת צדקיהו ואז פתאום השר אלקין רצה לבוא ולנאום בפני השחקנים בארוחת הערב. אחרי שהוא דחה אותנו, כיבדנו את הבקשה אבל סירבנו. לשחקנים האלו יש מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות, ראיתם מה תמונה אחת של רונאלדיניו מהמלון בכרמל עשתה ברשתות (זכתה ליותר מ-2 מיליון לייקים, מ' ר' ח'). זה יחסי ציבור מושלמים למדינת ישראל, אבל נראה שהפוליטיקאים מעוניינים רק להצטלם ולגזור קופון מבלי לסייע. בדיעבד הבנו שמעורבות של פוליטיקאים יכולה רק לסבך את העניינים, כמו שהיה עם כשמסי ונבחרת ארגנטינה ביטלו בשעתו את המשחק אחרי שהפוליטיקאים התערבו להזיז את המשחק לירושלים. אחרי המשחק מישהו אמר לי שבהיסטוריה של ישראל, היזמים הפרטיים עזרו למדינה יותר משהיא סייעה להם ואולי טוב שכך. אנחנו באים מאהבה, היינו שמחים לקבל תמיכה מהמדינה, אבל אם זה לא מגיע ממקום של שותפות אמיתית, נסתדר בלי זה".   

אישי 

דמות המודל שלך לחיים >

"אבא שלי ואימא שלי שלימדו אותי להסתכל על דברים בדרך של פשטות, להיות בן אדם".

פריט חובה בתיק?

קבוצה אהודה בכדורגל: בוטפוגו (ריו)

הגלגול >

"רוזנשיין שיחק כדורגל עד גיל 20 בקבוצת הכדורגל פלמנגו שבריו דה ז'נרו. "בגיל 16 הייתי השוער והקפטן של הקבוצה. יצרתי המון קשרים בכדורגל הברזילאי. בברזיל זה או שאתה לומד משהו או שאתה משחק כדורגל. בסופו של דבר אבא שלי כיוון אותי ללמוד, אז הלכתי למשפטים. הייתי גם מרצה באוניברסיטה אחרי כן. הקשרים הללו אפשרו לי להגיע לכוכבים של ברזיל. כשנפגשתי עם הסוכן של אמרסון הוא אמר שלמרות שהחשש שהתעורר אחרי שארגנטינה ביטלו, הוא סומך עליי, זה עזר למענה חיובי מכולם. מצד שני זה שהייתי עולה חדש, הקשה עליי להשיג מקורות מימון מהבנק. בסוף הכול יצא לטובה".

תפקיד: עו"ד בהכשרתו אבל עוסק בדבר האהוב עליו ביותר - כדורגל. יזם את משחק הראווה ברזיל-ישראל

גיל: 37

מגורים: מודיעין, מאז שעלה לארץ ביולי 2017

מצב משפחתי: נשוי + 3 ילדים