חדשות הקנאביס: איריס ורמוט קיבלה אישור לגידול מסחרי, יונה לוי קנה את השלד של אינטרנט זהב וקנביט מגייסת הון ממוסדיים

ל"גלובס" נודע כי אחת הפעילויות הנבחנות עבור השלד, עבורו הציע לוי עד 8.5 מיליון שקל, היא בתחום הטיפול בפסוריאזיס באמצעות מוצרי קנאביס • קנביט ממשיכה להיערך לרכישת פעילות "תיקון עולם" ומנייתה עלתה 5% לאחר שהודיעה על התחייבות מחברת ביטוח מובילה בהיקף של 10 מיליון שקל, ומבית ההשקעות מור בהיקף של 5 מיליון שקל

קנאביס / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
קנאביס / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת אינטליקנה  הודיעה בסוף השבוע כי השותפה שלה - חברת "דרך לחיים" בשליטת איריס ורמוט (אשתו של הכדורגלן גילי ורמוט), קיבלה אישור לגידול מסחרי של קנאביס בישראל, לאחר שעברה את שלב "180 השתילים". כעת "דרך לחיים" מצטרפת לחברות טוגדר , קנביט , קנאשור  וקאנומד , הנמצאות כבר על קו הזינוק להתחיל בפעילות מסחרית בשוק הקנאביס הישראלי, אחרי עשור שבו פעלו בו רק שמונה המגדלות הוותיקות שפעלו לפי האסדרה הישנה. מניית אינטליקנה ירדה ביום חמישי 6%. הבוקר נסחרה החברה לפי שווי של 66 מיליון שקל.

לאינטליקנה זכות לקבל אחוזים ממכירת חלק ממוצרי הקנאביס של דרך לחיים, בזכות הסכם כולל במסגרתו מקימות שתי החברות חווה יחד, בשטח של 5 דונם. במקביל, אינטליקנה פועלת להקמת מתקן קנאביס עצמאי בשטח של 5.5 דונם. הצטרפותן במהלך החודשים הקרובים של חמש חברות נוספות לשמונה הקיימות, צפויה להקל על המחסור בשוק הקנאביס (אם כי עדיין לא צפויה הקלה במחירים למטופלי האסדרה החדשה).

אינטליקנה, שהוקמה על בסיס השלד של חברת הייעוץ תפן, נמצאת היום בשליטת החקלאי ובעל רישיון הגידול אורי וייס (33%) וחברת אלוויט (33%), חברה פרטית המפתחת מוצרי קנאביס ייחודיים. מלבד תכנון פורמולציות למוצרי קנאביס והחזקתה באינטליקנה, אלוויט גם נמצאת בתהליכי הקמת מתקן ייצור במלטה, ועל פי דיווחיה מתכוונת להתחיל בשיווק קנאביס בגרמניה בתחילת 2020. אלוויט היא בבעלות יצחק למנסדורף, מבעלי חברת המחקר הביולוגי פארמהסיד, הכימאי נחשול כהן העוסק בתחום פטריות המרפא, ועזבונו של יורם סלע ז"ל, כימאי שהיה מן הממציאים של חברת ליקורד.

מי שמשמש כמנכ"ל אלוויט וכיו"ר אינטליקנה, יונה לוי, הוכרז בסוף השבוע כזוכה במכרז לרכישת השלד הבורסאי של חברת אינטרנט זהב, לשעבר בעלת השליטה בבזק. לוי הציע סכום של עד 8.5 מיליון שקל לנושי השלד, סכום גבוה משמעותית מן ההצעות של המתחרים האחרים, כולל ליאת בידס, שביקשה למזג לתוכו את חברת PRC, פנינה רוזנבלום קוסמטיקה.

הצעה של לוי כוללת תשלום ראשון של 4.25 מיליון שקל, ותשלום נוסף של 4.25 מיליון שקל המותנה בכך שהפעילות שאותה יצוק לוי לתוך אינטרנט זהב תמנע ממנה כניסה לרשימת השימור דלת הסחירות תחת ההגדרה של חברת מעטפת (גיוס של 25 מיליון שקל, או השקעה של 3 מיליון שקל בשנה במו"פ). לוי ציין כי לשלד תיכנס פעילות פארמה או קנאביס. ל"גלובס" נודע כי אחת הפעילויות הנבחנות עבור השלד היא בתחום הטיפול בפסוריאזיס באמצעות מוצרי קנאביס, ייתכן מוצר שמקורו באלוויט.

מוסדיים צפויים להשקיע 15 מיליון שקל בגיוס ההון של קנביט

חברת הקנאביס קנביט ממשיכה להיערך לגיוס ההון הדרוש לה לרכישת פעילות "תיקון עולם" בישראל. היום הודיעה החברה על התחייבות שקיבלה מחברת ביטוח מובילה בהיקף של 10 מיליון שקל, ומבית ההשקעות מור בהיקף של 5 מיליון שקל. בשעות הצהריים עלתה מניית קנביט 5% בעקבות ההודעה והחברה נסחרה לפי שווי של 233 מיליון שקל.

המחיר בעסקה הוא 8.8 שקל למניה, דיסקאונט של 2% על מחיר המניה הבוקר. הדיסקאונט מעט עמוק יותר אם לוקחים בחשבון גם את האופציות המצורפות למניה, בשתי סדרות, במחיר מימוש של 11.25 שקל למניה לסדרה הראשונה ו-14.5 שקל למניה לסדרה השנייה.

גיוס זה מצטרף לגיוס פרטי אחר עליו הודיעה קנביט בתחילת בשבוע שעבר, בהיקף של 26 מיליון שקל, מ-20 משקיעים שונים, מהם בעלי עניין ובעלי תפקיד בחברה, במחיר 8.5 שקל למניה מדובר במחירים דומים בשתי העסקאות, אם לוקחים בחשבון את ערך האופציות.

קנביט סיכמה על רכישת פעילותה המקומית של תיקון עולם תמורת 23 מיליון דולר (כ-80 מיליון שקל), ועוד 5% ממניות קנביט, וכן סכום נוסף של 18 מיליון דולר שישולמו בעתיד, אם וכאשר יגיע שווי קנביט למיליארד שקל. בשלב הראשון עליה להעביר 50 מיליון שקל. שני הגיוסים עליהם כבר דיווחה הם בהיקף כולל של 41 מיליון שקל. בנוסף, לחברה מזומן בקופה בהיקף של 59 מיליון שקל בסוף הרבעון השלישי של 2019, וכן דיווחה לאחרונה על קבלת השקעה של 6.25 מיליון שקל מחברת פטה פארמה.

לאחר השלמת העסקה קנביט תהיה הבעלים של שני אתרי גידול המאושרים לגדל ולמכור קנאביס רפואי בישראל - האתר של קנביט עצמה ואתר תיקון עולם בכפר יהושע, וכן של מפעל בתהליך הקמה באזור התעשייה ציפורית. כמו כן היא מחזיקה במותג קנאביליס ובידע של קנאביליס ליצור מוצרים קנאביס יחודיים.

על פי מצגת שפרסמה למשקיעים, קנביט מעריכה כי הכנסותיה יעמדו על 43 מיליון שקל ב-2020 ועל 320 מיליון שקל ב-2024, כאשר ב-2020 ההכנסות יהיו בעיקר בשוק המקומי, כמחצית מהמותג תיקון עולם ומחצית מן המותג קנביט, ואילו ב-2024 אמורות כ-75% מההכנסות להגיע מיצוא.