התרופה של סולג'ל עמדה בכל היעדים בניסוי הקליני לטיפול באקנה, המניה זינקה בכ-60%

חברת סולג'ל הישראלית הנסחרת בנאסד"ק דיווחה על תוצאות טובות בניסוי שלב 3 • כעת סולג'ל צפויה להגיש לאישור את המוצר - התרופה העצמאית הראשונה שלה בשוק

טיפולי אקנה / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
טיפולי אקנה / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

חברת סולג'ל הישראלית הנסחרת בנאסד"ק הודיעה היום (ב') על תוצאות טובות בניסוי שלב III בטיפול באקנה. החברה ערכה שני ניסויים קליניים רב מרכזיים במקביל, ובשניהם הושגו כל היעדים העיקריים. כעת סולג'ל צפויה להגיש לאישור את המוצר, שיהיה התרופה העצמאית הראשונה שלה בשוק (אחרי שהביאה לשוק מספר מוצרים קוסמטיים וכן מוצרים בשיתוף פעולה עם חברות תרופות אחרות).

בהנחה שהתרופה אכן תאושר לשיווק כצפוי, היא תפגוש בשוק האמריקאי תרופה ישראלית נוספת לאקנה - של חברת פואמיקס, שאושר לשיווק לפני כמה חודשים.

מניית סולג'ל עולה כעת 105% במסחר בנאסד"ק. אתמול נסגר המסחר בחברה במחיר המגלם לה שווי של 188 מיליון דולר, וכעת השווי של החברה מזנק ל-258 מיליון דולר.

שני הניסויים, שנערכו במספר כולל של 848 נבדקים, השיגו מובהקות בכל הפרמטרים העיקריים וביניהם: מספר החולים שמצבם השתפר בשתי נקודות לפחות על סקאלת חומרת הפצעים, ושהיו נקיים או כמעט נקיים מפצעים בשבועה-12 לטיפול.

מנכ"ל החברה, אלון סרי לוי, מסר כי בכוונת החברה להגיש את המוצר לאישור במחצית השנייה של 2020, אחרי שיעובדו כל הנתונים משני הניסויים. המטרה היא שהמוצר יגיע לשוק האמריקאי במחצית השנייה של 2021.

סולג'ל מסרה כי המוצר שלה הוא הראשון המשלב שני טיפולים קיימים לאקנה במשחה אחת, שילוב המתאפשר לראשונה בזכות הטכנולוגיה של החברה המאפשרת עיטוף של חלקיקים קטנים בתרופה במעטפת בגודל ננוטמטרי, וכך להגן עליהם מן הסביבה. שני המוצרים אותם משלבת החברה לראשונה, לרוב לא ישתלבו היטב יחד, גם אם ימרחו אחד אחרי השני, ויציבותם תיפגע. הניסוי הנוכחי מראה בקבוצת נבדקים גדולה, כי ניתן לשלב את החומרים הללו להשגת תוצאה יעילה בטיפול באקנה.

סולג'ל הא חברה ותיקה שכבר עשתה מיני-אקזיט כשמכרה את המוצרים שלה בתחום ההגנה מפני השמש בכ-10 מיליון דולר לחברת מרק, כדי להתמקד בתחום הפארמה. לאחר מכן נקלעה לקשיים ונרכשה על ידי מורי ארקין, אשר הביא אותה לנאסד"ק בפברואר 2018. מאז איבדה מניית החברה 14% מערכה. החברה מנוהלת על ידי ד"ר אלון סרי לוי, אשר מוביל אותה עוד מלפני המעבר שלה לידי ארקין. לחברה גם מוצר לטיפול במחלת העור רוזציאה, אשר השיג לפני כמה חודשים תוצאות טובות בניסוי האחרון לפני ההגשה לאישור. גם בתחום זה מתחרה סולג'ל מול פואמיקס, הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 205 מיליון דולר.