קל-גב | בלעדי

התיק של גנץ: קרן סקיי השלימה רכישת השליטה בקל-גב לפי שווי חברה של כ-130 מיליון שקל

ל"גלובס" נודע כי הקרן השקיעה כ-90 מיליון שקל במניות קל-גב, בעסקה שלאחריה היא מחזיקה ב-70% ממניות יצרנית התיקים הוותיקה, והיתרה בידי המייסד והמנכ"ל משה גנץ • בכוונת הקרן להרחיב את פעילות החברה, הן אורגנית והן באמצעות מיזוגים ורכישות, בארץ ובעולם

ניר דגן, שותף מייסד בקרן סקיי / צילום: אלי אטיאס
ניר דגן, שותף מייסד בקרן סקיי / צילום: אלי אטיאס

כמעט חמישה חודשים לאחר חשיפת המגעים ב"גלובס": קרן ההשקעות סקיי (SKY), שאותה מובילים צבי יוכמן וניר דגן, השלימה את השקעתה ביצרנית התיקים הוותיקה קל-גב. ל"גלובס" נודע כי הקרן השקיעה כ-90 מיליון שקל במניות קל-גב, בעסקה שלאחריה היא מחזיקה ב-70% ממניות החברה, והיתרה בידי המייסד והמנכ"ל משה גנץ. העסקה נעשתה לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לקל-גב כאשר גנץ ימשיך להוביל אותה כמנכ"ל גם לאחריה. בכוונת קרן סקיי להרחיב את פעילות החברה, הן אורגנית והן באמצעות מיזוגים ורכישות, בארץ ובעולם.

קל-גב הוקמה לפני 40 שנה על ידי גנץ כחברה לייצור תיקים. החברה מתמחה בתחום ילקוטי בית הספר והייתה הראשונה בישראל שייצרה "ילקוט אורטופדי". עם השנים התרחבה החברה לתחומים נוספים והתמקצעה בתחום תרמילי ותיקי הנסיעות, מחנאות, תיקי מחשב ועסקים, ביגוד, הנעלה ועוד.

מלבד מותגי החברה (Kalgav, Outdoor Revolution , Leader, Marco Polo) קל-גב היא המפיצה הרשמית והבלעדית של שורת מותגים בינלאומיים, ובהם Petzl ,Lowe Alpine, Vaude, Asolo, Grisport, Thorlo, Kovea, Gabel, Ghost, Salomon.

קרן הפרייבט אקוויטי סקיי מתמחה בהשקעות בחברות ישראליות בוגרות בתחומי פעילות מגוונים. אחד ממאפייני ההשקעות שלה הוא שותפות בבעלות בחברות בהן היא משקיעה יחד עם היזם מתוך מטרה להגדיל את ערך הנכס בארץ ובעולם. כך היה בנטלי, באדם מילוא במרינה פטריות ועוד.

סקיי הוקמה ב-2005 ומנוהלת על ידי השותפים צביקה יוכמן, ניר דגן, אמיר ארבן, ציון אגיב, ליאת פייקין-בנימיני, רון הוכמן ומיטל הלר. עד היום היא גייסה כ-450 מיליון דולר במסגרת שלוש קרנות. הקרן השלישית גויסה לפני כשנתיים בהיקף של 200 מיליון דולר. המשקיעים בסקיי הם משקיעים מוסדיים ישראלים וזרים.

בין ההשקעות הבולטות בפורטפוליו של סקיי ניתן למצוא את חברת איידיגיטל (המשווקת את מוצרי אפל בישראל), אתר הקופונים גרופון (גרו), המשביר לחקלאי, גסטטנרטק, מרינה פטריות, מצברי שנפ, קבוצת ש.אל וא.ל. מסננים. בין המימושים הבולטים של הקרן עד היום נמנות החברות נטלי, שנמכרה לתאגיד הסיני הבינלאומי סנפאואר וספקטרוניקס שנמכרה לאמרסון האמריקאית. במהלך 2019 מכרו סקיי וחברת אמנת הבורסאית (בחלקים שווים) לידי טלרד את חברת מרמנת, הפועלת בתחום ניהול והפעלת פרויקטים בשיטת מיקור-חוץ ותחום המידע תמורת 97 מיליון שקל.