אחרי ארבע שנים של המתנה: פרויקט ביג גלילות יוצא לדרך

קבוצת ביג דיווחה הבוקר לבורסה כי קיבלה "היתר דיפון וחפירה" לפרויקט ביג פאשן גלילות, אשר התעכב במשך שנים בשל התנגדויות של גורמים שונים • מדובר על מתחם ענק בשטח של 220 אלף מ"ר שיכלול מרכז מסחרי, משרדים, חניונים ושטחים שירות

אחרי ארבע שנים של עיכובים והמתנה אינסופית לאישורים: קבוצת הנדל"ן המסחרי ביג  קיבלה את האישור לצאת לדרך עם הבנייה של המרכז במתחם גלילות. החברה דיווחה הבוקר (ד') לבורסה כי קיבלה "היתר דיפון וחפירה" לפרויקט ביג פאשן גלילות. מדובר על מתחם ענק בשטח של 220 אלף מ"ר שיכלול מרכז מסחרי, משרדים, חניונים ושטחים שירות.

לפני למעלה משנה טענה קבוצת ביג כי ישנם גורמים שמנסים למנוע את הקמת המתחם. ביג האשימה אז קבוצות קניונים מתחרות שפועלות באותו אזור תחרות, ורמזה כי הלובי החזק שלהן הוא זה שניסה לעכב את הפרויקט, ואף בצעד יוצא דופן טענה כי המצב דורש התערבות של רשות התחרות (לשעבר רשות ההגבלים העסקיים) בנושא.

המאבק של ביג על המרכז שהיא צפויה להקים בגלילות בסמוך לסינמה סיטי החל אי-אז בשנת 2015 עם השקעה מתוכננת של כמיליארד שקל במתחם. אז הודיעה ביג כי מימשה אופציה לרכישת הקרקע הממוקמת בסמוך לצומת גלילות, וזאת במטרה להקים עליה קומפלקס בסגנון לייף סטייל שיתפרש על פני 44 דונם. מדובר במתחם שיכלול גם בנייני משרדים ומערכת חניונים בשטח כולל של כ-220 אלף מ"ר ובו שדרות אופנה, מסעדות וחנויות. 

אלא שבמהלך ארבע השנים האחרונות גורמים שונים הגישו התנגדויות לפרויקט, ביניהם תושבים ובעלי עסקים ברמת השרון. אלה טענו אז כי יש לדחות את התוכנית, מאחר שהקמת הקניון בשולי העיר תביא לפגיעה אנושה בעסקים הקיימים ברחובות המרכזיים של העיר.

העיכובים הללו בבניית המתחם, שבמקור תוכנן להיפתח כבר ב-2018, הסבו לקבוצת ביג נזק חודשי בהיקף של מילוני שקלים וגרמו עיכובים גם עבור הרשתות שתכננו להקים בהם את הסניפים החדשים שלהן.

במהלך התקופה הזו עשתה ביג מאמצים עילאיים לשכנע גם את השוכרים וגם את שוק ההון כי הפרויקט אכן ייצא לדרך, זאת על אף שהיו מי שכבר הספידו אותו וחזו לו עתיד דומה לזה של הפרויקט של קבוצת הנדל"ן קנדה ישראל שהיה אמור לקום מעבר לכביש, אשר הוחלט לשנות את הייעוד שלו ולבטל את התוכנית להפוך אותו למרכז מסחרי משמעותי.

קבוצת הנדל"ן המסחרי ביג בניהולו של חי גאליס נסחרת לפי שווי שוק של כ-5.2 מיליארד שקל, והיא מנהלת 22 מרכזי קניות בישראל, 27 מרכזי קניות בארה"ב ו-3 מרכזים בסרביה.