נגיד בנק ישראל מתכוון להמליץ לממשלה על מינוי אנדרו אביר למשנה לנגיד

המינוי כפוף לתהליך אישור בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג) ולאישור הממשלה • כמשנה לנגיד יכהן אביר גם כחבר בוועדה המוניטרית ובמועצה המינהלית של בנק ישראל

אנדרו אביר, מנהל חטיבת השווקים של בנק ישראל / צילום: איל יצהר
אנדרו אביר, מנהל חטיבת השווקים של בנק ישראל / צילום: איל יצהר

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו להמליץ לממשלה למנות את מנהל חטיבת השווקים של הבנק, אנדרו אביר, לתפקיד המשנה לנגיד בנק ישראל. המינוי כפוף לתהליך אישור בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג) ולאישור הממשלה. כמשנה לנגיד יכהן אביר גם כחבר בוועדה המוניטרית ובמועצה המינהלית של בנק ישראל.

כפי שנחשף ב"גלובס", אמיר בדק מועמדים נוספים לפני שהציע את התפקיד לאביר ובהם פרופ' דן עמירם באוניברסיטת תל-אביב.

ירון אמר כי הוא מודה לאביר "על נכונותו לקחת על עצמו את האחריות הכבדה ולסייע לי בהובלת בנק ישראל בשנים הבאות. הצגתי לראש הממשלה את הידע, היכולת והניסיון של אנדרו בכל התחומים הרלוונטיים, שבזכותם אני סבור שהוא מתאים לתפקיד. לשינויים הטכנולוגיים השפעה משמעותית על הכלכלה, הסביבה העסקית ופעילות הבנק. אנדרו יעמיד לרשות הבנק את ניסיונו ארוך השנים בהתוויית מדיניות, יישומה, ובתפעול של מערכות פיננסיות מורכבות, תוך אימוץ של חדשנות טכנולוגית. כל אלה יסייעו לנו להוביל את המהלכים שבנק ישראל מתעתד להניע במערכות הפיננסיות ובכלכלה". אביר הודה לנגיד על האמון שנתן בו בבחירה אורמ כי הוא "מצפה לעשייה המשותפת לטובת המשק הישראלי עם כלל הגורמים בבנק ומחוצה לו".

אביר, מנהל חטיבת השווקים של בנק ישראל משנת 2011 וחבר בוועדה המוניטרית מאז 2017. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה מאוניברסיטת אוקספורד ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

פרופ' צבי אקשטיין, יושב ראש מכון אהרן למדיניות כלכלית, במרכז הבינתחומי הרצליה ברך על המינוי ואמר כי אביר הוא: "איש איכותי שהוביל יפה את חטיבת השווקים ובנק ישראל כמעט 10 שנים. לאנדרו אביר ידע רב על השווקים הפיננסיים והוא יהיה להערכתי מנהל מעולה שיעזור לנגיד לקדם את כלכלת ישראל ובמיוחד את פיתוח והתייעלות השווקים הפיננסיים".

בנק ישראל צפוי לפרסם מחר את החלטת הוועדה המוניטרית של הבנק לגבי שער הריבית כשהציפיות הן שהבנק יותיר את שער הריבית ללא שינוי.