איתמר מדיקל מצפה להכנסות של כ-40 מיליון דולר ב-2020; המניה עלתה 53% בשלושה חודשים

תחזית ההכנסות השנתית מגלמת צמיחה של 26%-35% לעומת הכנסות 2019, כלומר החברה אינה מעריכה כי היא מתקרבת לרוויה בשוק שבו היא פועלת - פיתוח בדיקות ביתיות לאבחון דום נשימה בשינה

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר
גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד איתמר מדיקל, המפתחת בדיקות ביתיות לאבחון דום נשימה בשינה, מסרה אתמול דיווח מקדמי על הכנסותיה ב-2019, ולצדן פרסמה תחזיות ל-2020, המעידות על המשך צמיחה בחברה. מניית החברה עלתה אתמול ב-9%, והבוקר נסחרה לפי שווי של 563 מיליון שקל. מאז הנפקתה בנאסד"ק במרץ האחרון, במקביל למסחר בתל אביב, הוסיפה המניה 31% לערכה (53% בשלושת החודשים האחרונים).

החברה צפויה לדווח על הכנסות של 9.6-9.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי, גידול של 49%-46% בהשוואה לרבעון המקביל. 92% מההכנסות ברבעון הגיעו ממוצר אבחון השינה WatchPAT ורכיביו. כ-80% מהכנסות תחום זה ברבעון היו מארה"ב. עבור 2019 כולה צפויה החברה לדווח על הכנסות בהיקף של 31.1-31.3 מיליון דולר, גידול של 29% לעומת שנה קודמת. הכנסות ה-watchPAT היוו 92% מההכנסות השנה, ומתוך אלה 71% הגיעו מארה"ב.

איתמר מדיקל פרסמה תחזית ל-2020 - הכנסות של 39.5-42 מיליון דולר, וצמיחה של 26%-35% לעומת השנה החולפת, כלומר החברה לא מעריכה כי היא מתקרבת לרוויה בשוק שבו היא פועלת. 

הצמיחה הנוכחית בחברה מגיעה שנים ספורות לאחר שאיתמר מדיקל, בראשות המנכ"ל גלעד גליק, גיבשה אסטרטגיה להתמקדות בבדיקות שינה (תוך ויתור על תחום הבדיקות הקרדיולוגיות שלא התרומם) אך לשווק את הבדיקות דרך קרדיולוגים ולא דרך רופאי שינה, שלטענת החברה חסמו את המהלך משום שהוא עוקף את הצורך במעבדת שינה. שינוי האסטרטגיה, יחד עם שיפורים במוצר והשגת כיסוי ביטוחי, הובילו לעלייה משמעותית בהכנסות החברה בשנים האחרונות.

בדיווח הנוכחי לא פורסמו נתוני רווח, אך ברבעונים האחרונים החברה רושמת הפסד תפעולי ונקי של סביב מיליון דולר ברבעון. חברות מכשור רפואי המשווקות מוצר יחיד לרוב לא מצליחות להגיע לרווחיות. איתמר עשויה להיות יעד לרכישה או להתרחב בעצמה על-ידי הוספת מוצרים נוספים לסל מוצריה. בעלי המניות הגדולים בחברה הם קרן ויולה (22%); קרן אם.אס.פייס (12%); גיורא ירון, שהיה אחד ממייסדיה (8%); ילין לפידות (7.6%); ומגדל (6.1%).