מניית פריגו זינקה בניו יורק ב-12.6% במחזור גבוה לאחר שהחברה מסרה נתונים ראשוניים חיוביים מדוחות 2019

בדוחותיה המלאים שיפורסמו בסוף פברואר, פריגו מצפה לדווח על הכנסות של 4.8 מיליארד דולר, עלייה של 2% ביחס לשנה הקודמת • המנכ"ל קסלר מסר: "רמת הביטחון שלי כמנכ"ל הולכת וגדלה", והציג יעד צמיחה לטווח הארוך של 3% בהכנסות, 5% ברווח התפעולי המתואם ו-7% ברווח הנקי למניה

מניית פריגו  זינקה אתמול (ג') בבורסת ניו יורק ב-12.6% במחזור מסחר גבוה פי שלושה מהממוצע במניה, לאחר שהחברה מסרה נתונים ראשוניים חיוביים מהדוחות הכספיים שלה לסיכום שנת 2019. עוד קודם לכן, המניה עלתה במסחר בת"א ב-8.9%, והיום (ד') מניית פריגו  המשיכה לטפס ועלתה בת"א בשעות הצהריים ב-5%. שווי השוק של החברה הוא 7.7 מיליארד דולר.

פריגו, המנוהלת על-ידי מורי קסלר, היא חברת תרופות המתמחה בשוק ה-OTC במותג פרטי. תחת ניהולו של קסלר פועלת החברה באסטרטגיה של מיצוב בתחום המוגדר Self-Care (בניגוד ל-Healthcare), כלומר יותר בכיוון השוק הצרכני - מניעת מחלות והגברת איכות החיים, לעומת תחום הבריאות שבו מטפלים במחלות. אתמול מסר המנכ"ל כי החברה אמנם רק בתחילת תהליך שינוי, אך "הצמיחה בהכנסות שראינו במחצית השנייה של 2019 מסמנת שאנחנו בכיוון הנכון. הרבעון השלישי היה חזק, הרבעון הרביעי היה יוצא דופן - כל תחומי הפעילות שלנו הציגו הכנסות מדהימות ברבעון, עם צמיחה אורגנית חזקה".

הדוחות המלאים לשנת 2019 יפורסמו בשבוע האחרון של חודש פברואר. פריגו מצפה לדווח בהם על הכנסות של 4.8 מיליארד דולר, עלייה של 2% ביחס לשנה הקודמת. בנטרול השפעות שערי חליפין, המכירות נטו עלו ב-6%, והמכירות האורגניות (כלומר ללא תרומת רכישות שבוצעו) עלו ב-3%.

פריגו מפרטת עוד שההכנסות מהתחום הצרכני ברחבי העולם הסתכמו ב-3.9 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 2%, ומתוכן ההכנסות מהתחום הצרכני בארה"ב - השוק המרכזי של פריגו - הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר, עלייה של כ-3%. ההכנסות בשאר העולם היו 1.4 מיליארד דולר, ירידה שנתית של 1%, כשבנטרול השפעת שערי חליפין ההכנסות היו עולות ב-5%.

תחום ה-Rx, התרופות הגנריות במרשם, גדל ב-5% ביחס לשנה הקודמת והציג הכנסות של 970 מיליון דולר. מדובר בתחום פעילות שפריגו מבקשת למכור או לפצל, אך מכירתו מתעכבת.

עדיין רחוקה מאוד מהשיא ב-2015

בכנס הבריאות של בנק ג'יי.פי מורגן אמר אתמול קסלר כי הסיבה לתהליך השינוי היא שהחברה צמחה לאורך שנים רבות באופן מהיר מאוד, ובשלוש השנים האחרונות הייתה ירידה מתמשכת לא רק בהכנסות אלא גם במחיר המניה. "הרעיון של להביא את החברה לצמוח שוב הוא קריטי להפוך את פריגו לחברה מנצחת והשקעה מנצחת". לדבריו, המיצוב החדש מייצר לפריגו הזדמנויות חדשות רבות, חלקן לא דורשות אישור שיווק מה-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב. "חשוב יותר מהפרספקטיבה של המשקיעים, זה שהמהלך 'ישחרר' הרבה ערך", אמר קסלר והציג נתונים לפיהם חברות הגנריקה נסחרות במכפיל רווח ממוצע של 6.5, חברות מהתחום הצרכני נסחרות במכפיל של 22.4 ופריגו נמצאת כיום באמצע עם מכפיל של 12.5.

קסלר ציין שיעד הצמיחה של פריגו לטווח הארוך הוא ל-3% בהכנסות, 5% ברווח התפעולי המתואם ו-7% ברווח הנקי למניה. " רמת הביטחון שלי כמנכ"ל הולכת וגדלה", אמר קסלר וציין שהמספרים מוכיחים את הצלחת השינוי.

"אנחנו גאים מאוד לא רק במה שהשגנו אלא גם באיך שעשינו זאת", אמר קסלר, ונתונים שהציג מצביעים על ירידה של 12% בפליטת גזי חממה בפריגו, עלייה של 24% במיחזור וכן סכומים שנתרמו על-ידי החברה.

"יש לנו מודל עסקי ייחודי עם פורטפוליו מגוון ועסק גלובלי. אנחנו משקיעים בחברה רבות ויש לנו תזרים חזק. אנחנו עובדים על הסרת האי-ודאות הנוגעת לסוגיות המיסוי, ואני מאמין שיש לנו פוטנציאל לאפסייד משמעותי במכפילים", סיכם קסלר.

למרות העלייה הנוכחית במניה, פריגו עדיין רחוקה מאוד מהשיא שאליו זינקה המניה ב-2015, על רקע ניסיון ההשתלטות עליה מצד חברת התרופות הגנריות מיילן - מחיר המניה ירד מהשיא בכ-70%. זאת על רקע אכזבות חוזרות ונשנות שספגו המשקיעים כשהחברה לא עמדה בתחזיות שלה, וכן על רקע שתי שומות מס גבוהות שהוצאו לחברה בארה"ב ובאירלנד.