סין מעלה הילוך במאבק בוירוס הריאות: הטילה הסגר על 3 ערים

הרשויות בעיר הואנגגאנג, בה חיים כ-7.5 מיליון בני אדם, סגרו את כל דרכי התחבורה הציבורית, כולל אוטובוסים ורכבות • גם על אז'ו, עיר שכנה נוספת עם מעט יותר ממיליון תושבים, הוטל הסגר דומה

נוסעת ברכבת התחתית בביג'ינג  / צילום: Aly Song, רויטרס
נוסעת ברכבת התחתית בביג'ינג / צילום: Aly Song, רויטרס

הממשלה בסין מפעילה הסגר על שתי ערים נוספות במדינה, זאת במטרה להשתלט על התפשטות וירוס הריאות המסתורי "קורונה" ברחבי סין. אמש (ד') ממשלת סין הטילה הסגר על העיר ווהאן, בה חיים כ-11 מיליון תושבים, שם זיהו את ההתפרצות הראשונית של הווירוס המסוכן שגבה את חייהם של 17 בני אדם והדביק כבר מעל 500.

 

הרשויות בעיר הואנגגאנג, בה חיים כ-7.5 מיליון בני אדם, סגרו את כל דרכי התחבורה הציבורית, כולל אוטובוסים ורכבות. גם על אז'ו, עיר שכנה נוספת עם מעט יותר ממיליון תושבים, הוטל הסגר דומה - כך על פי דיווחים במדינה.

הואנגגאנג נמצאת במרחק של כ-56 ק"מ מווהאן בה התגלה וירוס הריאות לראשונה. הרשויות המקומיות בעיר דיווחו כי גם בתי קולנוע, בתי קפה ומוסדות בידור אחרים יסגרו את שירותיהם באופן זמני. בנוסף, אזור השוק המרכזי בהואנגגאנג נסגר ונחסם לתנועת רכבים והולכי רגל לתקופה בלתי מוגבלת. עוד הודיעו הרשויות המקומיות כי כל אדם ורכב שיכנסו לאזור העירוני של הואנגגאנג, אז'ו ו-ווהאן יבדקו.

ההסגרים החדשים מעידים על המחויבות החדשה של ממשלת סין לטפל בהתפרצות הווירוס הקטלני, בסך הכל מספר ימים לאחר שהממשלה התנגדה לצעדים דרסטיים כמו הסגרים. אחרי כמה ימים שבהם נראו הרשויות מסויגים מפני ריסון נסיעות של הציבור הרחב בווהאן, מצב הרוח החל להשתנות ביום שני, כאשר מספר הנדבקים בוודאות זינק ורשויות הבריאות אישרו שההידבקות היא גם בין בני אדם.

באותו יום נתן הנשיא שי ג'ינפינג את ההנחיה הפומבית הראשונה שלו לפקידים לעוד עם רשויות בינלאומיות ולהעביר להן מידע גלוי. מאז, מספר מקרי המוות וההידבקויות עלה, והרשויות בווהאן הגבירו את מאמצי הנגד שלהם.

בווייבו, שירות המיקרו-בלוגים הדומה לטוויטר, רבים הביעו תמיכה במאמצי הרשויות המקומיות והממשלה לבלום את הנגיף.

"ווהאן, אנחנו ביחד בזה. אתם עיר אבל חלק מהמדינה. אל תאבדו תקווה. הימים הקשים יחלפו", כך נכתב בפוסט אחד שקיבל מעל 15,000 לייקים.

הרשויות בארה"ב מורות לאזרחים שמבקרים בסין "לשקול מחדש" טיול בחלק מהארץ.