נעילה שלילית בוול סטריט בעקבות דיווח על מקרה שני בארה"ב של הידבקות בווירוס קורונה הקטלני

ארגון הבריאות העולמי מסר היום שהתפשטות וירוס הקורונה עדיין לא מהווה "מצב חירום עולמי" • למרות זאת נגיף הקורונה מתפשט בסין במהירות, ועל פי דיווחים רשמיים במדינה מניין המתים עומד כבר על 26 • אינטל היכתה את התחזיות והמניה זינקה בכ-8.3%

בייג'ינג, סין / צילום: Jason Lee, רויטרס
בייג'ינג, סין / צילום: Jason Lee, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו ביומו האחרון של שבוע המסחר בירידות בצל החששות הגוברים מנגיף הקורונה, לאחר שדווח על מקרה שני של הידבקות בארה"ב בנגיף הקטלני. הדאו ג'ונס ירד בכ-160 נקודות, הנאסד"ק ירד ב-0.9%, ה-S&P 500 ננעל בירידות של 1%.

מניית אינל עלתה בלמעלה מ-8%, לאחר שאמש דיווחה לאחר נעילת המסחר על דוחות טובים מהצפוי לרבעון הרביעי של 2019, הן בשורה העליונה והן בשורת הרווח. הכנסות החברה הסתכמו ב-20.2 מיליארד דולר, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 19.23 מיליארד דולר. את שנת 2019 סיכמה אינטל עם צמיחה של 2%.

21:00

מעמיקות הירידות בוול סטריט בעקבות דיווח בארה"ב על מקרה שני של הידבקות בנגיף הקורונה הקטלני. הדאו יורד ב-250 נקודות, הנאסד"ק וה-S&P 500 נופלים בלמעלה מ-1%.

המרכז לבקרת מחלות דיווח על הדבקה של תושב שיקגו בווירוס הקורונה לאחר שנסע לווהאן - העיר הסינית שמקורה בנגיף.

19:00

בורסות וול סטריט נפלו לאחר הפתיחה החיובית, זאת בעקבות דיווח בארה"ב על מקרה שני של הידבקות בנגיף הקורונה הקטלני. על פי דיווח נוסף בבלומברג ניוז, הסנטור האמריקני ג'ון באראסו אמר שהם עומדים לאשר מקרה שלישי של הנגיף בארה"ב.

לפי  דיווח בוול סטריט ג'ורנל, במספר מדינות התגלו חולים שנדבקו בנגיף, ביניהן דרום קוריאה, יפן, סינגפור, ויאטנאם וארה"ב כאמור.

נגיף הקורונה מתפשט בסין במהירות, ועל פי דיווחים רשמיים במדינה מניין המתים עומד כבר על 26. גם מספר הנדבקים מטפס במהירות, ועל פי הטלוויזיה הסינית עומד לאחר שבועיים על 881, עלייה של 300 איש בתוך יממה.

בסין עושים מאמצים למנוע את ההתפשטות, ופועלים במרץ להקמת בית חולים חדש בעיר ווהאן, שצפוי לכלול אלף מיטות, בתוך שישה ימים בלבד. בנוסף, הוטלו הגבלות תנועה על העיר ווהאן ועל עשר ערים נוספות בסביבתה.

בורסות אירופה ננעלו ביציבות.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה ירוקת, בהובלת מניית אינטל ואמריקן אקספרס. ה-S&P 500 מתרומם ב-0.2%, הנאסד"ק עולה 0.5% ונושק לשיא חדש.

אמריקן אקספרס דיווחה על רווח נקי והכנסות רבעוניים שהיכו את התחזיות. המניה עולה בלמעלה מ-3%.

ענקית השבבים אינטל, המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי, דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר על דוחות טובים מהצפוי לרבעון הרביעי של 2019, הן בשורה העליונה והן בשורת הרווח. הכנסות החברה הסתכמו ב-20.2 מיליארד דולר, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 19.23 מיליארד דולר. את שנת 2019 סיכמה אינטל עם צמיחה של 2%.

באינטל צופים כי בשנה הנוכחית תציג החברה הכנסות של 73.5 מיליארד דולר, צמיחה של 2% - בדומה לשנה החולפת. האנליסטים כיוונו נמוך יותר, להכנסות של 72.2 מיליארד דולר.

המנייה מזנקת עכשיו בלמעלה מ-8.3%.

 

14:00

המגמה החיובית בבורסות אירופה נמשכת. המסחר בוול סטריט צפוי להיתח בעליות קלות.

מניית אינטל מזנקת ב-6% במסחר המוקדם בעקבות דוחות טובים שפרסמה החברה אמש לאחר סיום המסחר.

11:10

יום המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה חיובית, על רקע ירידה במפלס החששות מהתפשטות וירוס הקורונה הסיני. 

ארגון הבריאות העולמי מסר היום שהתפשטות וירוס הקורונה עדיין לא מהווה "מצב חירום עולמי".

מניית ענקית הקמעונאות הצרפתית קיירפור מזנקת ב-4% לאחר שהחברה דיווחה על עלייה במכירות ברבעון הרביעי של 2019.

מנגד, מניית אריקסון יורדת ב-5%. 

 

7:10

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כשהמשקיעים ממשיכים לעקוב אחרי הדיווחים בנוגע לווירוס הקטלני שהתפרץ בסין. הרשויות בסין עדכנו היום ש-25 איש מתו מהמחלה וכ-830 אנשים נדבקו ממנה.

ביפן ודרום קוריאה זוהו מספר מקרים נוספים של אנשים שנדבקו במחלה. 

עונת הדוחות לשנת 2019 נמשכת. אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט דיווחה אינטל על דוחות טובים מהצפוי לרבעון הרביעי של 2019, הן בשורה העליונה והן בשורת הרווח. הכנסות החברה הסתכמו ב-20.2 מיליארד דולר, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל. תחזית האנליסטים הייתה להכנסות של 19.23 מיליארד דולר. את שנת 2019 סיכמה אינטל עם צמיחה של 2%. 

בשורה התחתונה דיווחה אינטל על רווח של 1.52 דולרים למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.25 דולרים למניה. מניית אינטל קפצה בכ-6% במסחר המאוחר.