גולדמן זאקס מציע להורים לעתיד: עד 20 אלף דולר לטיפולי פוריות

בנק ההשקעות הציג מדיניות גלובלית חדשה בנוגע לימי החופשה בתשלום המגיעים להורים ולהורים לעתיד העובדים בבנק • בנוסף הוצגה גם תוכנית בשם "דרכים להורות", במסגרתה הבנק ישקיע 10 אלף דולר בהוצאת ביצית ו-20 אלף דולר לתרומת ביצית

היריון וטיפולי פוריות/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
היריון וטיפולי פוריות/צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בנק ההשקעות גולדמן זאקס מציג מדיניות גלובלית חדשה שתאפשר לאמהות ואבות בחברה לקחת חופשה בתשלום של לפחות 20 שבועות. המהלך הוכרז כחלק מחבילה של הטבות שהבנק מציע לעובדיו כדי להקים משפחות, שכוללת גם הצעה של עד 20 אלף דולר למימון חלק מטיפולי ההפרייה שהיולדת תצטרך לעבור.

כחלק מהתוכנית, שהוכרזה הבוקר, כל ההורים החדשים בבנק, בין אם דרך לידה, פונדקאות או אימוץ, יקבלו את אותו זמן החופש בתשלום. זאתף ללא קשר למגדרם, מצבם החברתי או מיקום המשרד בעולם.

לעובדי הבנק בלונדון הוצע בעבר 26 שבועות של חופשה בתשלום וארבעה שבועות של חופשת אבהות, עם אופציה ל-52 שבועות לחופשה משותפת - כפי שנהוג בחוק בבריטניה. כעת, שני ההורים בבריטניה יהיו ראויים ל-26 שבועות חופשה בתשלום.

ליריב הגדול של גולדמן זאקס, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, יש כבר מדיניות של חופשת לידה בתשלום בת 26 שבועות לעובדי הבנק בבריטניה.

המדיניות הגלובלית החדשה של גולדמן זאקס תהיה אמצעי להגדלת כוח האדם בארה"ב. בעבר, עובדים בניו יורק, נשים או גברים, יכלו לצאת לחופש בת 16 שבועות בתור "המטפל הראשי" אם כך הם הגדירו את עצמם חוקית במדינה.

בתזכיר ששלח הבנק, חתום על ידי המנכ"ל דיוויד סולומון, נכתב כי המדיניות נועדה "להכיר בצרכי האנשים שלנו טוב יותר". התזכיר מגיע לאחר תגובות שהבנק קיבל באמצעות סקר כוח האדם האחרון שלו שהתמקד בהטבות במקום העבודה.

בנק ההשקעות הציג גם תוכנית בשם "דרכים להורות", שתגביר את התמיכה שהוא מציע לפונדקאיות ומאמצים. גולדמן סאקס ישקיע 10 אלף דולר בהוצאת ביצית ו-20 אלף דולר לתרומת ביצית. הבנק לא דיווח באשר לעלות התוכנית הכוללת.

המהלך הזה של גולדמן זאקס מגיע לאחר סדרת פעולות שביצע המנכ"ל סולומון להגברת השיוויון והמגוון בחברה, כולל דרישה ש-50% מהמגויסים החדשים לחברה יהיו נשים והגדלת כמות הנשים שימונו לתפקידים בכירים בהנהלת הבנק.