תמונה של בזוס ללא חולצה והודעה פלרטטנית: אלו הראיות שנמצאות בידי התביעה בחקירת ניסיון הסחיטה

הכול נשאר במשפחה: לפי מקורות יודעי דבר, מי ששלח את ההודעות שהוחלפו בין מנכ"ל ומייסד אמזון לבת זוגו הוא לא אחר מאשר אחיה של סנשז • האח: השגתי את המסרונים ואת התצלומים בדרכים חוקיות

ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס, Rex Curry
ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון / צילום: רויטרס, Rex Curry

ראיות חדשות בידי התובעים הפדרליים במנהטן חושפות כי בת זוגו של ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון והבעלים של העיתון "וושינגטון פוסט", סיפקה את מסרוני הטקסט שהעידו על הרומן ביניהם לאחיה, שמכר אותם לצהובון "נשיונל אינקוויירר" - כך לפי מקורות יודעי דבר.

המסרונים, שהגיעו לידי "וול סטריט ג'ורנל", היו בין החומרים שהועברו לתובעים במסגרת החקירה שעיקרה היה ניסיון הסחיטה של אמריקן מדיה, המו"ל של "נשיונל אינקוויירר", על-ידי איום לפרסם תצלומים מביכים, אם בזוס לא יבטל בדיקה של איך "אינקוויירר" השיג את מסרוני הטקסט האישיים שלו. התביעה בודקת גם אם הטלפון של בזוס נפרץ.

בידי התביעה יש גם ראיה בדמות מסרון טקסט שמכיל מסר מפלרטט מבזוס. ההודעה היא מתאריך 10 במאי 2018, והיא נשלחה מהטלפון של לורן סנשז, חברתו של בזוס לאחיה מייקל סנשז, כך לפי המקורות.

המסרון הזה צוטט בכתבה שפורסמה ב"אינקוויירר" על הרומן מחוץ לנישואים של בזוס עם לורן סנשז. מסרון טקסט שנשלח ב-3 ביולי 2018 מהטלפון שלה לאחיה כלל גם תצלום של בזוס ללא חולצה.

יועץ האבטחה של בזוס, גווין דה בקר, רמז במאמר דעה שפורסם בשנה שעברה באתר "דיילי ביסט" כי ייתכן וסעודיה הייתה מעורבת בדיווח של ה"אינקוויירר" על הרומן של בזוס עם סנשז. הטענה הזו חזרה וצפה בשבוע שעבר, כאשר בדיקה קרימינולוגית שהזמין בזוס קבעה כי ייתכן שהטלפון שלו נפרץ באמצעות חשבון וואטסאפ של נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

מסרון הטקסט שהגיע לידי "וול סטריט ג'ורנל", וכן תשלום של 200 אלף דולר שקיבל מייקל סנשז מה"אינקוויירר" לפי חוזה ביניהם מאוקטובר 2018, תומך בהודעות קודמות של אמריקן מדיה שהוא היה המקור לכתבה שפורסמה ב"אינקוויירר". ממשלת סעודיה טענה כי ההאשמות לפיהן נסיך הכתר פרץ לטפון של בזוס הן אבסורדיות.

"בספטמבר 2018, מייקל סנשז החל לספק כל כל החומרים והמידע לכתבים שלנו", מסר בשבוע שעבר דובר של אמריקן מדיה. הוא הוסיף כי "כל טענה שצד שלישי, כמו סעודיה, מעורב או השפיע בדרך כלשהי על הדיווח שלנו - היא כוזבת".

מייקל סנשז לא הגיב על הטענות של אמריקן מדיה. "עם שקרים שמוזנים בכפית וחצאי-אמיתות, 'וול סטריט ג'ורנל' ממשיך לטעות", הוא כתב. אחותו לא מסרה תגובה, וכך גם פרקליטו של בזוס. התובעים הפדרליים לא פרסמו האשמה כלשהי בחקירה נגד מייקל סנשז, אחותו או כל אדם אחר.

הרומן של בזוס עם סנשז, כתבת טלוויזיה לשעבר שהקימה חברה להפקות סרטים, נחשף באותו חודש שבו הוא ואשתו דאז, מק'נזי בזוס, הודיעו על גירושיהם אחרי 25 שנות נישואים. הם הסכימו להסדר הגירושים באפריל 2019. בזוס, האדם העשיר ביותר בעולם בשווי נכסים, הופיע בפומבי עם לורן סנשז באירוע במומביי שבהודו ביום חמישי שעבר.

מנכ"ל אמזון הוא הבעלים של "וושינגטון פוסט", שבו פרסם בעל הטור המנוח ג'מא חשוקג'י חומרים ביקורתיים על הנהגת סעודיה לפני שנרצח באוקטובר 2018 על-ידי סוכנים סעודים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. ה-CIA, בהערכה מסווגת שהגיעה לידי ה"ג'ורנל", קבע כי נסיך הכתר מוחמד הורה כנראה על חיסול חשוקג'י, אך הוא הודה כי אין לו ראיה ישירה להוראה של הנסיך מוחמד לחסל את העיתונאי המנוח.

ביום רביעי שעבר קראו שני מומחי או"ם לרשויות בארה"ב לחקור את ממצאי החקירה הקרימינולוגית שהזמין בזוס בחשד לניסיון לסחוט אותו. החוזה מאוקטובר 2018 בין מייקל סנשז ואמריקן מדיה נתן לחברה זכויות בלעדיות ל"מידע, תצלומים ומסרוני טקסט מסוימים שמתעדים רומן בין ג'ף בזוס ולורן סנשז".

מייקל סנשז, סוכן שחקנים שמנהל גם מומחים שמופיעים בטלוויזיה ושופטי תחרויות, הצהיר בחוזה שלו עם אמריקן מדיה כי הוא רכש את המסרונים ואת התצלומים בדרכים חוקיות.