"חשבתי שאהיה עו"ד או סוכנת מוסד, אבל לימודי סין פתחו לי עולם"

מרים ירון (38) מנהלת IncrediBuild סין • טווח שכר: 30-25 אלף שקל

מרים ירון, מנהלת IncrediBuild סין / צילום: תמונה פרטית
מרים ירון, מנהלת IncrediBuild סין / צילום: תמונה פרטית

איפה אני מפריעה לך?

"את לא מפריעה לי, כי החבר'ה שלי יצאו לחופשה השנתית שלהם לרגל ראש השנה הסיני. אני מנהלת בחברת IncrediBuild (אינקרדיבילד) את כל האופרציה של העבודה עם סין, והמשרד שלנו נמצא בחבל סצ'ואן. זה אזור שהוקמו בו הרבה מרכזי פיתוח של חברות טכנולוגיה. אינקרדיבילד חוסכת ללקוחות זמן - הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לקצר פעולות תכנות, ולכן מאיצה את זמן הפיתוח ומקצרת את זמן ההגעה לשוק.

מכיוון שהתפנה לי זמן לרגל החג והעובדים שלי מבלים עם המשפחה, אז עכשיו אני מכינה סיכום רבעוני שאני אמורה להציג בעוד שבועיים בסין. הבעיה היא שמעל כל הביקור הבא מרחפת עננת וירוס הקורונה שפורץ שם עכשיו. יכול להיות שנבטל את הנסיעה, אבל כמו כל הישראלים שלוקחים סיכונים, אנחנו נחכה עד הרגע האחרון. מעבר לביקור הזה, אני נוסעת פעם-פעמיים ברבעון. אני משתדלת שכל ביקור יארוך כשבוע, בגלל המשפחה והילדים".

כמה זמן את בחברה, ואיך הגעת לתפקיד שכזה?

"אני כשנה בחברה. כמו כל הדברים הטובים, הגעתי לתחום באופן מקרי - בשנת 2002 חזרתי מטיול בהודו וחברה שלי סיפרה לי שהיא לומדת יפנית באוניברסיטה במסגרת לימודי מזרח אסיה ושמאוד מעניין לה. הקשבתי להמלצה ונרשמתי ללימודים, וכששאלו אותי באיזו מגמה אני רוצה להתמקד - סין או יפן, בחרתי בסין רק משום שהיא כבר לומדת על יפן. ככה נפתח לי עולם, והוא התאים לי בול".

כשהיית בתיכון - מה היה המסלול שחשבת שתבחרי?

"חשבתי שאהיה עורכת דין או סוכנת מוסד. בכל מקרה, הלימודים אליהם הגעתי התבררו מוצלחים, וקיבלתי מלגת הצטיינות לתואר שני מממשלת טאיוואן. קצת תמהתי שזה לא היה ללימודים בסין, אבל בדיעבד זו הייתה חוויה מדהימה. יומיים אחרי שחזרתי התקשרו אלי משגרירות טאיוואן וממשרד ראש הממשלה - בטיסה חזרה ישבתי ליד פועל סיני ודיברתי איתו. מתברר שמישהו שמע אותי, ובסוף הטיסה ביקש את מספר הטלפון שלי. יומיים אחר כך התקשרו ממשרד ראש הממשלה, אבל ירדנו מזה. להצעה של שגרירות טאיוואן כן נעניתי, והייתי עוזרת של נספח ההסברה בשגרירות במשך שמונה שנים. זה אומר לעשות יחסי ציבור למדינה, שאז היא עוד לא הייתה יעד לירח דבש ולמטיילים כמו שהיא היום.

"במקביל הוצאתי תעודת הוראה ללימוד סינית וחיפשתי את עצמי, עד שחברה שידכה אותי לחברת תוכנה. פתחתי להם את השוק הסיני, וזו הייתה נקודת המעבר שלי לעולם ההייטק. בהמשך פנו אלי מחברת הסייבר אימפרבה, כדי למכור מוצר לשוק הסיני. זה היה מטורף. שנתיים אחרי כבר פנו אלי מאינקרדיבילד כדי שאעזור להם בגיוס לשוק הסיני. אז גייסתי את האנשים בלי לדעת שזה הצוות שאיתו אעבוד בהמשך".

מה עם רקע טכנולוגי? העבודה בחברת הייטק לא דורשת את זה?

"נדרש ידע שאין לי, אבל אני לומדת מהר. למשל, אני לא מכירה את עולם ה-++C על בוריו, וזה המוצר הכי טכני שמכרתי. מכיוון שאני מנהלת אז אני לא נדרשת לצלול לפרטים, ולכל העובדים שלי בסין יש רקע בתכנות".

בן זוגך מגבה אותך בארץ בכל נסיעה לסין?

"בן זוגי אחראי על הארט באולפן 'ארץ נהדרת'. זה אומר שהתוכנית היא בייביסיטר נהדר לילדים שלנו".

איפה תהיי בעוד 10 שנים מהיום?

"אני מקווה להצליח להגשים חלום ישן, ולצאת לטיול קרוואנים ארוך במזרח עם המשפחה שלי".