חברת הקנאביס של אבוג'ן חתמה על שיתוף פעולה עם הדסית למחקר משותף בתחום

החברה הבת קאנוניק תשתף פעולה עם חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים הדסה • בשנה האחרונה איבדה מניית אבוג'ן 33% מערכה, אבל בחודשים האחרונים היא נסחרת במגמה חיובית

אבוג'ן  (Evogene), חברת הביג דאטה בתחומי החקלאות והרפואה, הודיעה כי החברה הבת שלה לתחום הקנאביס, קאנוניק, חתמה על הסכם שיתוף-פעולה עם בית החולים הדסה ועם הדסית , חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים, למחקר משותף בתחום הקנאביס הרפואי. 

מניית אבוג'ן  נסחרה הבוקר (ב') לפי שווי שוק של 141 מיליון שקל, לאחר שבשנה האחרונה איבדה כ-33% מערכה. ואולם, בחודשים האחרונים נסחרת המניה במגמה חיובית, עם עלייה של 20% מאז אוקטובר 2019.

אבוג'ן, הנסחרת בבורסות נאסד"ק ותל אביב, צפויה לבצע במעבדה של פרופ' ראובן אור מהדסה תהליך פיתוח, שבמסגרתו יסרקו קווי הקנאביס של קאנוניק, שפותחו בעזרת המערכת החישובית שלה ובאמצעות ניסויים במעבדות גידול הצמחים של החברה, נגד מודלים של דלקת בתאים אנושיים. המידע שיתקבל יוחזר למערכת הממוחשבת, כדי לשפר עוד יותר את הזנים.

אבוג'ן פיצלה השנה את פעילותה לחמש חברות-בנות: החברה העיקרית, העוסקת בהשבחה גנטית של צמחים לחקלאות; החברה המתאימה התערבות כימית (הדברה או דישון) לגנטיקה של הצמח; חברת האגרו ביו, שמתאימה את הסביבה החיידקית של הצמח; וחברת ביומיקה, המשתמשת במערכת המידע של אבוג'ן לחקר המיקרוביום - סביבת חיידקי המעי - ומיועדת לתחום הרפואה האנושית בממשק עם תזונה; וכן קאנוניק, העוסקת בתחום הקנאביס. פיצול החברות נועד לאפשר לחברה-האם, אבוג'ן, להכניס משקיעים נוספים לכל אחת מהחברות-הבנות - וגם להציף ערך, עוד לפני שמוצרי החברה יגיעו לשוק ויתבססו בו.

פרופ' אור וד"ר אוסנת אלמוגי-חזן מבית החולים הדסה אמרו היום: "ייסדנו מרכז מחקרי בבית חולים הדסה של האוניברסיטה העברית לחקר המערכת החיסונית ואימונותרפיה בסרטן. אנו חוקרים את יחסי הגומלין בין קנאבינואידים למערכת החיסונית במגוון מודלים פרה-קליניים, ומאמינים כי רק באמצעות מחקר פרה-קליני של קווי קנאביס יתאפשר יישום של טיפולים יעודיים בקנאביס להתוויות רפואיות ספציפיות הלכה למעשה." 

ד"ר תמר רז, מנכ"לית הדסית, אמרה: "אנו מקווים שתוצאות המחקרים יסללו את הדרך לשיתופי-פעולה נוספים עם קאנוניק בעתיד הקרוב". ד"ר ארנון היימן, מנכ"ל קאנוניק, אמר: "המידע צפוי להיות משולב בפלטפורמה המחשובית בשנה הקרובה. בהסתכלות קדימה, אנו מאמינים שהסכם זה יהווה התחלה של מערכת יחסים מתמשכת עם הדסה ויאפשר התקדמות לפעילות נוספת בעתיד".