טראמפ: "אם תוכנית השלום תתפוס - נהדר, ואם לא, גם זה בסדר"

נתניהו אמר לטראמפ לפני פגישתם: "היית החבר הכי טוב שהיה לישראל בבית הלבן, ומחר נוכל להמשיך לעשות היסטוריה"

רה"מ בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: קובי גדעון, לע"מ
רה"מ בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה נתניהו נפגשים כעת בבית הלבן. בטרם הפגישה אמר טראמפ כי תוכנית השלום למזרח התיכון תוצג מחר (ג'), וכי "אם היא תתפוס, זה יהיה נהדר; ואם לא, גם זה בסדר, החיים יימשכו".

לדבריו, התוכנית מעניקה סיכוי מצוין לסיום הסכסוך במזרח התיכון. עוד אמר כי בני גנץ הוזמן בין השאר כדי שהצגת התוכנית לא תיחשב התערבות בבחירות בישראל. והוסיף: "נתניהו וגנץ הם מתחרים ראויים, אני ממתין כבר שלוש מערכות בחירות, איזו מערכת מוזרה יש לכם שם. אנחנו מדברים על הנושא הרבה זמן וחיכינו וחיכינו".

נשיא ארצות-הברית אמר על עסקת המאה כי "ביבי והיריב שלו צריכים לאהוב מאוד את התוכנית. ביבי אוהב אותה, ואני מקווה שגם היריב שלו. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים. הרבה ממדינות ערב תומכות בכך וחושבות שזו התחלה נהדרת".

ראש הממשלה נתניהו אמר כי עסקת המאה היא הזדמנות המאה, וכי אין לפספס אותה: "מחר אני אדבר על התוכנית ההיסטורית ועל החזון ההיסטורי של הנשיא לשלום. היום, אני רק רוצה להגיד תודה". נתניהו שיבח את טראמפ על התמיכה שלו בישראל מאז היבחרותו, והודה לו בשם המדינה "על כל מה שעשית למען ישראל".

"הפכת את הברית שלנו לחזקה מתמיד. ביום השואה הבינלאומי אני מבקש להודות לך על הצעדים שלך כלפי המשטר האנטישמי באיראן. חיסלת את המחבל המסוכן בכדור הארץ", אמר נתניהו. הוא הוסיף: "היית החבר הכי טוב שהיה לישראל בבית הלבן, ומחר נוכל להמשיך לעשות היסטוריה".