אבו מאזן על טראמפ: "כלב בן כלב, זיפת, ערס, הוא לא יאיים עלי"

את הדברים אמר, כך לפי גורמים פלסטינים בכירים, בפגישה עם חברי הוועד המרכזי של הפתח • "אנחנו הולכים לימים קשים מאוד. נתתי למנגנוני הביטחון הוראה לא לעצור את המחאה"

טראמפ ואבו מאזן/ צילום: רויטרס Kevin Lamarque
טראמפ ואבו מאזן/ צילום: רויטרס Kevin Lamarque

לפי ‏גורמים פלסטינים בכירים, בפגישה עם חברי הוועד המרכזי של הפתח היה יו"ר הרשות זועם ודיבר בחריפות רבה כלפי טראמפ. בין השאר אמר עליו: "כלב בן כלב, הוא לא יאיים עלי. הוא זיפת, ערס שרוצה לכפות עלינו תכנית שאנחנו לא רוצים בה. והממשל בוושינגטון הוא של כלבים. אני לא אהיה לבוגד. סירבתי לדבר עם טראמפ למרות שהזהירו אותי כי אשלם מחיר וכי זה צעד הטיפשי. אני אומר לכם - אני אשא בתוצאות הסירוב, לא משנה מה יהיו. לא אגיע לפסגה עם נתניהו, זו חוצפה‏. אנחנו הולכים לימים קשים מאוד. נתתי למנגנוני הביטחון הוראה לא לעצור את המחאה. תורידו את השביבה (תנועת הצעירים של הפתח) לרחוב".

ההתקפה החריפה על טראמפ ותכנית המאה מביעה את יחס רוב גורמי ההנהגה הפלסטינית לתכנית המאה בשל האישור שהיא אמורה לתת לסיפוח כשלושים אחוזים מהגדה, וגם בשל השארת ירושלים בשליטה ישראלית .

גורמי בטחון ישראלים אומרים כי צה"ל והשב"כ ערוכים לאפשרות של הפגנות אך ההערכה היא כי הן לא יבשילו להפגנות המונים ולאינתיפאדה נוספת.