טרנד החלבון לא עוצר ביוגורט: זוגלובק תמכור פסטרמה מועשרת במחיר גבוה ב-20%

זוגלובק מצטרפת לטרנד מועשרי החלבון ותשיק פסטרמה עם 25 גרם חלבון - תוספת של 80% למוצר הסטנדרטי שלה • הסדרה החדשה תימכר לרשתות בתוספת מחיר של 20%, כך שהפער לצרכן עשוי אף להיות גבוה יותר

זוגלובק רוצה לקחת ביס מגל המוצרים מועשרי החלבון ששוטף בשנה האחרונה את השוק המקומי ומאפשר לגבות עליהם מחיר גבוה יותר, בנימוק שהם נותנים ערך מוסף. ל"גלובס" נודע כי זוגלובק משיקה סדרת פסטרמה חדשה, אותה היא מגדירה כמועשרת חלבון, תחת השם "פסטרמה אקטיב".

לפי החברה, מדובר במוצר שמכיל כמות של 25 חלבון לאריזה - בהשוואה לפסטרמה רגילה, בה יש 14 גרם חלבון "בלבד". כלומר, תוספת של 80% למנת הפסטרמה הסטנדרטית שלה.

הסדרה החדשה, שתכלול שלושה טעמים, תימכר לרשתות בתוספת מחיר של 20%, כך שהפער לצרכן עשוי אף להיות גבוה יותר. 

כיום אוחזת קבוצת זוגלובק, בניהולו של אלי זוגלובק, בנתח שוק של 25% מקטגוריית הפסטרמות הארוזות, אשר מגלגל למעלה מ-350 מיליון שקל בשנה.

לדברי אלי זוגלובק, "אנו מעריכים שסדרת 'פסטרמה אקטיב' יכולה לתפוס 10% בקטגוריית הפסטרמה, חלקם בנתחי שוק חדשים וחלקם מתוך הקטגוריה וזה תוך שנתיים-שלוש. להערכתנו, זהו פלח שוק שיכול להגיע בערך לסדר גודל של 50 מיליון שקל". עוד הוא מציין כי בזוגלובק מתכוונים גם להרחיב את הכניסה למוצרי החלבון המועשר לקטגוריות קיימות נוספות.

על רקע הניסיון לשפר רווחיות בלי להעלות מחירים למוצרים קיימים, ועל רקע הניסיון להציע חדשנות שתואמת את הרגלי הצריכה המשתנים, שוק המזון פנה לאחרונה להשקות של מוצרים מועשרי חלבון. המגמה החלה דרך השקות של מוצרי חלב כמו יוגורט ומשקאות חלב עם המותג "גו" של תנובה ועם המותג "פרו" של שטראוס, אך התרחבה במהלך שלוש השנים האחרונות לתעשייה כולה. כך למשל השיקה לאחרונה חברת "מאיר בייגל" בייגלה מועשר בחלבון תחת השם "בייגלה PRO", שמכיל 17 גרם חלבון למשקל של 100 גרם.