כך תמונה על קיר המסעדה תשנה את הטעם של ההמבורגר שלכם

חברות המזון ומסעדות עושות לנו אינסוף מניפולציות מרחיקות לכת כדי להשפיע על חוויית האכילה שלנו, בלי לשנות שום דבר במזון עצמו אלא רק בתודעה • איך גורמים לנו לשנות את הדעה על מוצר מזון? • האזינו

המבורגר וצ'יפס / צילום: איל יצהר
המבורגר וצ'יפס / צילום: איל יצהר

כשאתם יושבים במסעדה ולא נהנים מהאוכל, זה יכול לקרות ממספר סיבות - החל מטעם המנה, השירות, האווירה וגם התמונות שעל הקיר. תעשיית המזון מודעת לכך ולכן מבצעת מניפולציות מרחיקות לכת על חוויית האכילה שלנו, מבלי לשנות שום דבר במזון עצמו - אלא רק בתודעה. 

חוויית האכילה עשויה אף להיפגם מדעות פוליטיות של החברה היצרנית, השונות מהדעה שלנו. פרסום הפונה לרגש עושי לגרום לדעה חיובית על מוצר לא טעים ולא בריא. אפילו אריזת מזון חצי שקופה לא מומלצת לחברות שרוצות למכור יותר, ואריזת חטיף בצבע ירוק תגרום לכם להרגיש יותר בריאים, למרות שכלל לא בטוח שכך הדבר.

עקבו אחר הפודקאסט באפל פודקאסט, בגוגל פודקאסט, בספוטיפיי או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם