ממשיכה להתרחב: פתאל השקיעה 375 מיליון שקל במלונות ברחבי אירופה

בפורטוגל זו כבר עסקה שנייה לרשת המלונות, שתקים כעת בבירה מלון 5 כוכבים שיכלול 150 חדרים • פתאל מחזקת את אחיזתה במזרח אירופה עם רכישת שני מלונות, ברומניה ובהונגריה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

חברת המלונות פתאל החזקות, הנמצאת בשליטת היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל, ממשיכה להתרחב באירופה כשהיא משקיעה כ-98 מיליון אירו, שהם כ-375 מיליון שקל, בארבע עסקאות שמטרתן להעמיק את דריסת הרגל שלה בפורטוגל, באנגליה, ברומניה ובהונגריה.

החברה דיווחה הבוקר (א') כי לאחר שנכנסה אשתקד לפורטוגל עם רכישה בעיר פורטו, היא חתמה עתה על הסכם לרכישת חברה המחזיקה בקרקע בשטח של 1,840 מ"ר בעיר העתיקה של ליסבון, בירת פורטוגל, בכ-42 מיליון אירו. על פי הודעת החברה, בשטח קיים בניין לשימור בשטח של כ-8,500 מ"ר, ובכוונת פתאל להשקיע עוד 22 מיליון אירו בהקמת מלון 5 כוכבים מפואר שיכלול 150 חדרים.

החברה, שמימנה את הרכישה ממקורותיה העצמאיים, בוחנת אמצעים שונים למימון הפרויקט בשיעור של עד 60% מעלות הרכישה וההקמה. בפתאל מציינים כי הנכס שנרכש הינו בעל משמעות בהיסטוריה ובתרבות הפורטוגלית, שימש ככנסייה לתושבי המקום, ומהווה יעד אטרקטיבי לתיירים המגיעים לעיר העתיקה. הוא נקרא על שם החג הנוצרי קורפוס קריסטי, נבנה באמצע המאה ה-17 ובעל היתר בנייה קיים.

במקביל, הודיעה פתאל על רכישת נכס במרכז העיר ליברפול, שעליו היא צפויה לבנות מלון. החברה רכשה את הנכס מכונס נכסים ב-7.2 מיליון אירו. לאחר הקמת המלון, שיכלול 210 חדרים, תחזיק החברה ב-52 בתי מלון בבריטניה ואירלנד.

81 חדרים בבוקרשט, 71 בבודפשט

בנוסף, עדכנו בפתאל על שתי רכישות נוספות, במטרה לחזק את נוכחות החברה במזרח אירופה. הראשונה - רכישת מלון גולדן טוליפ בבוקרשט, בירת רומניה, בכ-9.5 מיליון אירו. המלון כולל 81 חדרים וממוקם במרכז העיר ובסמוך לעיר העתיקה.

במסגרת העסקה השנייה רכשה פתאל את מלון M square במרכז בודפשט, בירת הונגריה, הכולל 71 חדרים, בתמורה לכ-17 מיליון אירו. בחברה מציינים כי המלון עבר שיפוץ בשנה שעברה ונפתח מחדש באוקטובר האחרון. גם עסקאות אלה מומנו על-ידי החברה ממקורותיה העצמאיים והיא בוחנת אמצעים שונים למימון העסקאות בשיעור של עד כ-60%.

מניית פתאל  נסחרה היום בבורסה בירידה של 2.4%. מאז הצטרפותה למועדון החברות הציבוריות לפני כשנתיים רשמה המניה עלייה של 64% ושווייה של החברה הגיע לכ-7.3 מיליארד שקל.

רשת מלונות פתאל הנמצאת בשליטת דוד פתאל (56.5%) מחזיקה כיום בכ-43,000 חדרים ב-225 בתי מלון (כולל מלונות בהקמה) ב-20 מדינות. 93 מלונות נמצאים בבעלות החברה, 122 מלונות בשכירות ולעשרה מלונות נוספים היא מעניקה שירותי ניהול. בארץ יש לרשת 49 מלונות ובאירופה 176 מלונות.

לדברי דוד פתאל, "פורטוגל הפכה בחמש השנים האחרונות לאחד היעדים האטרקטיביים באירופה ורשמה עלייה של כ-80% במספר התיירים הנכנסים אליה מדי שנה. רשת פתאל נכנסה לראשונה לפורטוגל בשנה שעברה ורכשנו יחד עם שותף מלון בעיר פורטו, ובשנים הקרובות בכוונתנו להעמיק את אחיזתנו בה".

עוד הוא הוסיף: "במקביל, העמקנו את אחיזתנו בבריטניה ורכשנו מכונס נכסים נכס במרכז ליברפול שעליו אנו צפויים לבנות בית מלון שיכלול 210 חדרים, כך שלאחר בנייתו נחזיק בבריטניה 52 בתי מלון. הרכישות בבוקרשט ובבודפשט יחזקו את נוכחותה של פתאל במזרח אירופה, והן חלק מתוכניתה האסטרטגית של החברה לרכוש בתי מלון בערים ובאזורים תיירותיים בולטים באירופה, ולהעמיק את אחיזתנו באמצעות המותגים "לאונרדו" ו-"NYX"".

הרכישות האחרונות מצטרפות לכמה עסקאות גדולות שביצעה פתאל באירופה בשנים האחרונות, ביניהן רכישת רשתות "ג'וריז אין" (36 בתי מלון בבריטניה ובאירלנד) ו"אפולו" (13 בתי מלון בהולנד) באוגוסט 2018, ועסקת הרכישה של ארבעה בתי מלון (Grange) במרכז לונדון במרץ אשתקד.

הפריחה בענף התיירות לצד הרכישות הביאו לצמיחה של 58% בהכנסות פתאל בתשעת החודשים הראשונים של 2019, לעומת התקופה המקבילה ב-2018, לרמה של כ-4 מיליארד שקל. ה-EBITDA של פתאל גדל ב-52% לרמה של כ-1.34 מיליארד שקל, בעוד הרווח התפעולי צמח ב-78% לכ-572 מיליון שקל.