הפיצוץ בסיני - בצינור גז מצרי שאינו חלק ממערכת הולכת הגז מישראל

(עדכון) - דיווח בסוכנות ידיעות מצרית על פיצוץ בצינור הגז בין ישראל למצרים התברר כלא מדויק: הסוכנות דיווחה אמש כי חמושים פוצצו את צינור הגז בין ישראל למצרים, ואולם בפועל לא נפגעה מערכת הולכת הגז מישראל לאל-עריש, והזרמת הגז מ"לוויתן" נמשכה

צינור גז במצרים / צילום: רויטרס
צינור גז במצרים / צילום: רויטרס

דיווח בסוכנות ידיעות מצרית על פיצוץ בצינור הגז בין ישראל למצרים התברר כלא מדויק. אמש (א') דיווחה סוכנות ידיעות מצרית כי חמושים פוצצו את צינור הגז בין ישראל למצרים, ואולם בפועל לא נפגעה מערכת הולכת הגז מישראל לאל-עריש, והזרמת הגז נמשכה.

לפי הערכות, הדיווח בסוכנות הידיעות התייחס לצינור גז מצרי שאינו חלק ממערכת הולכת הגז מישראל. בשנת 2012 הפסיקה מצרים את הזרמת הגז לישראל בעקבות סדרת פיצוצים בתשתיות הולכת הגז במצרים, ואולם גם אז לא נפגע צינור הגז מאל-עריש לאשקלון. אותו צינור משמש כיום להזרמת גז ישראלי למצרים, כלומר בכיוון ההפוך (מאשקלון לאל-עריש).

בעקבות הדיווחים על הפיצוץ אמש, מלשכת שר האנרגיה יובל שטייניץ נמסר כי "נכון לשעה זו הגז הטבעי זורם בצינור מישראל ומגיע למצרים". בלשכת השר הוסיפו כי "עניין הפיצוץ, ככל שהיה, נבדק על-ידי המשרד, בתיאום עם כלל הגורמים הרלוונטיים. ככל שיהיה מידע נוסף, נעדכן".

משותפות "לוויתן" נמסר כי לא אירעה פגיעה במערכת הולכת הגז של EMG, המחברת בין ישראל למצרים. עוד נמסר כי הזרמת הגז מ"לוויתן" למצרים נמשכת כסדרה.