אין עסקת טיעון: בעלי מינסוטה ויקינגס לשעבר יעמוד לדין על ניהול בנק צללים עבור בורסות קריפטו

משרד התובע הכללי של ארה"ב הודיע לבית המשפט כי הסדר הטיעון עם איש העסקים רג'י פאולר ירד מהפרק, לאחר שסירב לוותר על 371 מיליון דולר המוחזקים על-ידו ביותר מ-50 חשבונות בנק • עד כה לא נעצרו האחים הישראלים רביד ועוז יוסף, הנאשמים לצד פאולר באותה פרשה

רג'י פאולר, מבעלי מינסוטה ויקינגס לשעבר / צילום: Eric Miller, רויטרס
רג'י פאולר, מבעלי מינסוטה ויקינגס לשעבר / צילום: Eric Miller, רויטרס

ב-28 באפריל ייפתח בבית המשפט במחוז הדרומי של ניו יורק משפטו של רג'ינלד (רג'י) פאולר, הבעלים לשעבר של קבוצת הפוטבול מינסוטה ויקינגס, הנאשם כי באמצעות חברת Crypto Capital מפנמה וחברות נוספות, ניהל בניגוד לחוק העברות של מאות מיליוני דולרים בין בורסות קריפטו לבנקים בעולם. מדיווח שפורסם בסוף השבוע באתר החדשות "בלומברג", עולה כי פאולר דחה את הסדר הטיעון שהוצע לו על-ידי משרד התובע הכללי של ארה"ב.

כפי שדווח ב"גלובס" לפני כשבועיים, בדיון שהתקיים בבית המשפט בניו יורק בתיק זה, נמסר על-ידי הצדדים כי הם מקיימים מגעים להסדר טיעון. במסגרת אותו הסדר, אמור היה פאולר להודות באשמת הפעלתו של עסק בלתי חוקי להעברות כספים, והתביעה מצדה הייתה מוכנה במקביל להסיר מכתב האישום נגדו שלושה סעיפים, ובהם אישום חמור של הונאת בנקים. ואולם, מהדיווח האחרון של "בלומברג" עולה כי ביום שישי האחרון מסרה התביעה לבית המשפט כי המגעים עם פאולר הסתיימו בלא הסכמה, לאחר שסירב לוותר על סכום של כ-371 מיליון דולר המוחזק על-ידו ביותר מ-50 חשבונות בנק - ולפיכך עסקת הטיעון ירדה מהפרק.

עד כה לא נעצרו האחים הישראלים רביד ועוז יוסף, הנאשמים לצד פאולר באותה פרשה. על-פי כתבי האישום שהוגשו תחילה נגד פאולר ורביד יוסף, ובהמשך גם נגד עוז יוסף, היו השלושה שותפים בחברת קריפטו קפיטל, שסיפקה לכמה מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם שירותי "בנקאות צללים". לטענת התביעה, פאולר ורביד יוסף שיקרו לבנקים שבהם פתחו חשבונות לצורך העברות של מאות מיליוני דולרים, והסתירו מהם את העובדה שמקור הכספים שהעבירו היה בבורסות למטבעות קריפטו. לטענת התביעה, בדרך זו נמנעו פאולר ורביד מלעמוד בדרישות הבנקים למניעת הלבנת הון.

עם לקוחותיה של קריפטו קפיטל נמנו, בין השאר, בורסת Bitfinex, המוחזקת על-ידי חברת iFinex מהונג קונג, ובורסת QuadrigaCX הקנדית, שקרסה בתחילת 2019 אחרי שדיווחה על מותו המסתורי של בעליה, ג'ראלד קוטן, והותירה חובות של כ-190 מיליון דולר ללקוחותיה.

על-פי דיווח שפורסם בעיתון "סטאר טריביון" במיניאפוליס, פאולר ניסה ב-2005 לרכוש את קבוצת הפוטבול מינסוטה ויקינגס תמורת 600 מיליון דולר, אבל בסופו של דבר, נאלץ להתפשר על החזקת מניות מיעוט בקבוצה, לאחר שלא הצליח לגייס את ההון הנדרש לרכישתה. מעורבותו של פאולר בקבוצת הפוטבול הסתיימה ב-2014.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.