מאנדיי מרחיבה את הפעילות: "יכולים להיות חברה של 100 מיליארד דולר"

חברת מאנדיי רוצה ליצור חנות אפליקציות שתכלול פיתוחים חיצוניים וכך להפוך ל"מערכת ההפעלה של ארגונים" • בחברה מדגישים: יצירת פלטפורמה לא תבוא על חשבון הלקוחות שלנו, לא ננצל את הכוח שלנו • במאנדיי גם פירסמו תחזיות: הכפלת קצב ההכנסות ב-2020 ל-240 מיליון דולר

לפני כחצי שנה גייסה חברת מאנדיי הישראלית סכום של 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. "המשקיעים שלנו מאמינים שאנחנו יכולים ללכת להנפקה של 10 מיליארד דולר", אמר אז מנכ"ל החברה רועי מן. בשבוע שעבר, במסיבת עיתונאים לרגל השקת מערכת חדשה, כבר נזרק סכום גבוה פי עשרה, של 100 מיליארד דולר.

מאנדיי הוקמה ב-2012 על ידי מן וערן זינמן. הפתרונות שהיא מציעה התפתחו במהלך השנים ממערכת לניהול תקשורת בין חברי צוות, למערכת לניהול עבודה בארגונים וכעת לשלב הבא: "מערכת הפעלה לארגונים", שמבחינתם זאת קטגוריה חדשה. "השוק מתחיל להבין שצריך מערכת הפעלה לארגונים ולא ניתן להסתפק בניהול פרויקטים. זה כמו שבנו מערכת הפעלה למחשב", אמר זינמן. בחברה כינו את השלב החדש מאנדיי 2.0, והם יוצאים במסע פרסום על שלטי חוצות כדי להגדיל את הנראות של המותג, שונה מהדרך המסורתית שבה החברה משיגה לקוחות, בשיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות.

המערכת הנוכחית של מאנדיי מאפשרת לנהל במקום אחד את כל היבטי העבודה שלהם - החל מתכנון אסטרטגי שנתי ועד לניהול המשימות השוטפות, העבודה מול לקוחות וכו'. המערכת כוללת הרבה מאוד תבניות עבודה, שמתאימות לארגונים שונים ולעובדים שונים באותו ארגון. כמו כן, בחברה שמים דגש על יכולת הגמישות שמקבלים המשתמשים. כך, כל משתמש יכול לבנות לעצמו את תהליכי העבודה שמותאמים לו, דבר שמאפשר לנהל על גבי המערכת של מאנדיי תהליכים מגוונים - ניהול של מלונות, תהליכי ייצור במפעלים, עבודה על גבי אניות ועוד.

כעת, רוצים במאנדיי לעבור לשלב הבא - פיתוח פלטפורמה שתהווה בסיס לפיתוחים שונים, גם כאלו שלא פותחו על ידי החברה. אפשר להקביל את המערכת החדשה לחנות אפליקציות. החנות תכלול הן דברים פשוטים יחסית כמו הגדרה של תהליכי עבודה (במקום שמשתמש ישקיע בבניית תהליך עבודה בעצמו) ועד דברים מורכבים שמצריכים יכולות תכנות.

כך למשל, עד כה מנהל בית מלון היה יכול ליצור תהליכים מסוימים - למשל ליצור רשימה של חדרי המלון, לסמן איזה מהם צריך להכין לכניסה של אורחים חדשים וכמה מהם פנויים להזמנות. באמצעות תכנות ניתן לפתח פיצ'רים מתוחכמים יותר, כמו מפה שתראה באופן ויזואלי איזה חדרים תפוסים. למעשה, כל תוסף ופיצ'ר שניתן להגדיר על גבי מאנדיי יהיה ניתן להוריד, ובחברה מציינים כי לאותם מפתחי אפליקציות יהיו יכולות זהות לאלו של החברה. מפתחי אפליקציות יוכלו לגבות כסף על השירות (על המודל העסקי של מאנדיי - בהמשך).

בחברה הדגישו כי המערכת החדשה תשים דגש על אינטגרציה עם תוכנות אחרות כמו סלאק, ג'ימייל, shopify ואחרות. אפשרות כזאת קיימת גם באפליקציות אחרות, אבל במאנדיי מדגישים כי מכיוון שהם מנהלים תהליכי עבודה, עובר אצלם הרבה דאטה שניתן לנתח ולהפיק ממנו תובנות.

מקווים להכפיל את גודל החברה

מאנדיי הגיעה בסוף 2019 לקצב הכנסות (ARR) של 120 מיליון דולר, כלומר בחודש האחרון של השנה עמדו הכנסות מאנדיי על 10 מיליון דולר (מכיוון שהמודל העסקי של החברה הוא SaaS, מדובר בהכנסות חוזרות). החברה צומחת בקצב מהיר: ב-2018 עמד קצב ההכנסות שלה על 50 מיליון דולר ואילו בשנה שלפני כן על 18 מיליון דולר. במאנדיי מכוונים להכפלה של קצב ההכנסות בשנה הנוכחית, ל-240-250 מיליון דולר. מבחינת מספר המשתמשים המשלמים במערכת החברה בכל שבוע רשמה החברה עלייה מ-56 אלף ב-2017 ל-360 אלף בשנה שעברה. גם כאן מקווים בחברה להגיע למספר כפול במהלך 2020. עוד מתכננים בחברה לפתוח משרדים נוספים ברחבי העולם ולהכפיל את מספר העובדים מ-350 ל-700.

המודל העסקי שלה בנוי כך: כל ארגון משלם לפי מספר המשתמשים במוצר, כמה דולרים לכל משתמש, במודל SaaS (תוכנה כשירות). יש סוגים שונים של משתמשים, בהתאם לרמת המורכבות של המוצר. במאנדיי מציינים כי מודל התמחור צפוי להיות דומה למודל הקיים. איך מאנדיי תרוויח מהמהלך? יותר אפליקציות יובילו לשימוש גובר יותר במערכת של החברה.

מאנדיי צומחת בקצב מהיר
 מאנדיי צומחת בקצב מהיר

פיקוח על האפליקציות החדשות

חברות הייטק רבות רוצות לפתח "פלטפורמה" או זירת מסחר (מרקטפלייס) כדי לחזק את התלות בה, וליצור אקוסיסטם שנוצר סביבה. במאנדיי היו רוצים להגיע למצב שקמים על גביה סטארט-אפים. עם זאת, בשנה-שנתיים האחרונות המודל של פלטפורמה סופג ביקורת משתי סיבות עיקריות: הראשונה, חברות כמו אפל ואמזון ניצלו את כוחן כדי לקדם את האפליקציות שהן בנו על חשבון אפליקציות חיצוניות; פיקוח על התכנים בפלטפורמה.

במאנדיי הדגישו כי כל אפליקציה חדשה לשימוש מסחרי שתפותח על גבי הפלטפורמה תעבור בקרת איכות ואישור לפני שתשוחרר, בדומה לאופן שבו אפל נוהגת. עוד הדגישו כי הם לא יתחרו במפתחי האפליקציות - כלומר לא יציעו אפליקציות בתשלום ולא ינצלו את כוחם כ"מנהלי" הפלטפורמה כדי לפגוע בהם. עם זאת, מכיוון שמאנדיי משדרגים את המערכת שלהם באופן שוטף, עלול להיווצר מצב ששדרוג מסוים יבוא על חשבון מפתחי האפליקציה.

מבחינת מאנדיי, לא מדובר בדבר שאמור לבוא אחד על גבי השנה, אלא בשתי שכבות שונות - במאנדיי עצמה יתמקדו בתשתית הטכנולוגית והם מאמינים כי המפתחים החיצוניים יבנו אפליקציות שיתאימו לקהלים ספציפיים.

"הלקוחות והצרכים שלהם הם מה שעומד לנגד עינינו, כאשר עולה צורך משמעותי ליכולת רוחבית מהלקוחות שלנו, אנחנו נענים לו, מפתחים ומוסיפים את היכולות שדרושות כדי שהפלטפורמה תתאים באופן המירבי כדי לתמוך בעבודתם היומיומית. יחד עם זאת, 100 אלף ארגונים מ-201 ורטיקלים עסקיים שונים מנהלים את עבודתם על גבי מאנדיי, לכן אנחנו גם עובדים על הרחבת רובדי התשתיות של המערכת שתאפשר למפתחים חיצוניים לבנות אפליקציות ייעודיות המתאימות לקהלים ספציפיים", מסר מן.