הרווח הגולמי של אלביט מערכות ייפגע מרכישת פעילות ראיית הלילה של האריס

אלביט דיווחה כי בדוחות הכספיים, שיפורסמו במרץ, תירשם הוצאה של 55 מיליון דולר בסעיף עלות המכר • עם זאת, ההוצאה תנוטרל בחישוב על בסיס Non-GAAP - כך שלא תהיה לה השפעה על תוצאות אלה

מערכת ראיית לילה / צילום: אלביט
מערכת ראיית לילה / צילום: אלביט

הרווח הגולמי של חברת אלביט מערכות  צפוי להיפגע בדוחות הרבעון הרביעי של 2019, בעקבות השלמת רכישתה של פעילות ראיית הלילה של חברת Harris בספטמבר האחרון תמורת 350 מיליון דולר.

אלביט מערכות דיווחה היום (ה') כי בדוחות הכספיים, שיפורסמו במרץ, תירשם הוצאה בהיקף של כ-55 מיליון דולר בסעיף עלות המכר. עם זאת, ההוצאה תנוטרל בחישוב על בסיס Non-GAAP - כך שלא תהיה לה השפעה על תוצאות אלה.

אגב, גם ברבעון המקביל ב-2018 נפגעה הרווחיות הגולמית של אלביט לפי כללי GAAP, אז בשל רכישת תעש. הרווח הגולמי ברבעון המקביל היה 235 מיליון דולר GAAP ו-307 מיליון דולר Non-GAAP; וברבעון הקודם (השלישי של 2019) הוא עמד על 286 מיליון דולר GAAP ו-290 מיליון דולר Non-GAAP.

במקביל הודיעה אלביט היום גם על זכייה בחוזה בהיקף של 43 מיליון דולר, לאספקת מערכות עקיבת שטח מסוג Terrain Following-Terrain Avoidance) עבור מטוסי הדור הבא של צבא קוריאה הדרומית, הנמצאים בפיתוח. החוזה נחתם מול חברת Hanwha Systems והוא יבוצע על פני תקופה של שש שנים.

אלביט ציינה כי הפתרון שהיא מספקת יאפשר למטוסי הקרב לטוס ולתמרן בצורה בטוחה בטיסה בגובה נמוך, בתנאי אל-ראות ומזג אוויר קשה, ובכך תשפר את יכולתם לפעול בלי להתגלות בשטח עוין.

מניות אלביט נסחרות בבורסות נאסד"ק ותל אביב ומשקפות לחברה שווי שוק של כ-6.8 מיליארד דולר.