"הייתי בסין ואני לא מרגיש טוב": ההתחכמות של הנוסע בטיסה עלתה לו ביוקר

היוטיובר "פוטוק פיליפ" קם באמצע הטיסה והכריז כי ביקר לאחרונה בעיר הונאן שבסין וכי אינו חש בטוב • עכשיו הוא מחכה למשפט

מטוס של חברת westjet / צילום: AP
מטוס של חברת westjet / צילום: AP

וירוס הקורונה והפאדיחה שעורר נוסע בשחקים: היוטיובר "פוטוק פיליפ", ששמו האמיתי הוא ג'יימס פוטוק, גרם למהומה בטיסה. פוטוק ייזכר לרעה על-ידי נוסעים ואנשי צוות על המטוס בו טס, שבעקבות בדיחה עלובה נאלצו לטוס חזרה לנמל היעד. האירוע התרחש במטוס של חברת התעופה westjet בטיסה מטורונטו למונטגו ביי שבג'מייקה.

הנוסע שניסה להתחכם קם באמצע הטיסה והכריז כי ביקר לאחרונה בעיר הונאן שבסין, וכי אינו חש בטוב. הדיילת ביקשה כי ילבש כפפות ומסכה ויעבור למושב מבודד. הנוסע ענה כי התבדח, וכי למעשה הוא לא ביקר בסין מימיו, אבל הבדיחה כבר הצליחה לעורר היסטריה במטוס.

הנוסע עבר למקום אחר, אך הטייס בחר שלא לקח סיכון ולשוב על עקבותיו בחזרה לטורונטו על-מנת להוריד את הנוסע. בסרטון שהעלה אחרי התקרית אמר פוטוק כי בשלב הזה הוא הבין שיצר סיטואציה "כאוטית".

פוטוק התנצל על הבעיה העצומה שגרם לחברת התעופה ולנוסעים, שנאלצו לחזור לנמל היעד "ולפספס אירועים משפחתיים ולשבש את התוכניות שלהם". לדבריו, הוא ניסה לייצר סיטואציה קומית ויראלית, ולא לעורר פאניקה.

מה שפוטוק לא לקח בחשבון הוא שעדיין לא הגיעה העת שבה וירוס הקורונה יכול לשמש מושא למתיחות או לבדיחות, ובוודאי שלא בקרב נוסעים וצוותי אוויר שנמצאים סגורים במטוס. במקרה הזה, כאמור, המטוס נאלץ לשוב על עקבותיו לקנדה אחרי שכבר היה קרוב לנחיתה ביעד.

חברת התעופה מסרה למגזין "אינדיפנדנט" כי "טיסה 2702 הופנתה חזרה לטורונרטו בעקבות 'נוסע שהתפרע'. החברה התנצלת בפני 243 הנוסעים שנפגעו מהסיטואציה המצערת הזו וגיבתה את הצוות שפעל לפני ההנחיות במקרה של נוסע שחשוד במחלה מדבקת הנמצא על סיפון המטוס, כולל בידוד הנוסע החשוד וההחלטה לחזור באמצע הטיסה. עם הנחיתה הנוסע נעצר על-ידי הרשויות בקנדה ויצטרך להשמיע טיעון הגיוני בבית המשפט, בדיון שנקבע ל-9 במרץ".