בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירידות על רקע החששות מפגיעת התפרצות הקורונה בצמיחה בסין

המדדים קטעו ארבעה ימי עליות רצופים: הדאו ג'ונס איבד קרוב ל-1% ואילו הנאסד"ק ו-S&P 500 איבדו 0.5%, אך בסיכום שבועי רשמו המדדים עליות נאות • כלכלנים מורידים את תחזיות הצמיחה של סין לרבעון הראשון ול-2020 • מספר המועסקים זינק בינואר ב-225 אלף, לעומת תחזיות של 160 אלף

וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס
וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים. הדאו ג'ונס ירד בקרוב ל-1%, או 277 נקודות. ה-S&P 500 והנאסד"ק ירדו ב-0.5%. הירידות קוטעות רצף של ארבעה ימי עליות רצופים בוול סטריט. עם זאת, בסיכום שבועי נרשמו עליות נאות, של 4% בנאסד"ק, ובשני המדדים המובילים האחרים נרשמו עליות שבועיות של כ-3%.

על רקע אי הוודאות סביב נגיף הקורונה, שכבר הדביק 34 אלף חולים, מומחים מתחילים להציג תחזיות פסימיות אודות כלכלת סין. אד היימן, כלכלן בכיר מבית ההשקעות Evercore ISI, אמר אמר כי צמיחתה של כלכלת סין תהיה אפס ברבעון הקרוב. בראיון ל-CNBC אמר היימן: "הנגיף עדיין מדאיג אותנו" והוסיף כי הצוות שלו חזה 0% צמיחה לרבעון הראשון. "סין מאטה את הקצב וזה מדאיג אנשים בוודאות", אמר היימן. 

20:00

נמשכות הירידות בניו יורק, על רקע החששות שהתפרצות וירוס הקורונה תפגע בכלכלה בסין. מדד דאו ג'ונס צונח ב-200 נקודות, או 0.7%. S&P 500 מאבד כ-0.3% והנאסד"ק רושם ירידה קלה של יותר מ-0.1%. 

מניית אובר  מזנקת ביותר מ-9%, בדרך ליום המסחר הטוב ביותר שלה מאז ההנפקה במאי, לאחר שחברת שיתוף הנסיעות הודיעה כי היא צופה שתגיע ליעד הרווחיות שלה מוקדם מהצפוי.

מניית וויין ריזורטס  צונחת ב-3% ומשלימה ירידה של 8% בחודש, על רקע הפגיעה בעסקיה כתוצאה מהקורונה, בגלל הגבלת הנסיעות לסין. חברות המלונות והשיט ספגו את המהלומה הקשה ביותר מהווירוס, ולאס וגאס סנדס  וקרניבל  נפלו ב-4% וב-12%, בהתאמה, בחודש החולף.

מניית יצרנית משחקי הווידיאו אקטיוויז'ן  מתחזקת לאחר שהחברה דיווחה על רווח חזק מהצפוי ברבעון הרביעי. דוחות חזקים מעלים גם את מניית ספקית שירותי המובייל טי-מובייל. 

מניית איביי  צונחת לאחר שהחברה-האם של בורסת ניו יורק, Intercontinental Exchange , הודיעה כי היא נסוגה מאפשרות של רכישת חברת האי-קומרס. ביום שלישי זינקו מניות איביי לאחר דיווח על העסקה הפוטנציאלית, והן עדיין נסחרות היום מעל רמתן ביום שני. 

18:30

נמשכות הירידות בוול סטריט כאשר החששות מהשפעת וירוס הקורונה על הכלכלה הסינית גוברים על פרסום נתוני עבודה חזקים מהצפוי.

מדד דאו ג'ונס מאבד 0.55% או 160 נקודות, ה-S&P 500 נחלש ב-0.2% והנאסד"ק נסחר בירידה קלה של פחות מ-0.1%. מניות קטרפילר  וגולדמן סאקס  מובילות את הירידות, ומניית דיסני בולטת אף היא בירידות.

רשויות הבריאות בסין אישרו היום כי התגלו 31,131 מקרי הידבקות בווירוס הקטלני, מספר מקרי המוות עומד על 636. מספרים אלה מגבירים את החששות בנוגע לאופן שבו תושפע הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. קצב הצמיחה בסין הואט בשנה שעברה ל-6.1% לעומת 6.8% ב-2018.

"סין ממש מאיטה, וזה בהחלט מדאיג אנשים", אמר אד היימן, יו"ר Evercore ISI. "אנשים אינם יוצאים, הם אינם קונים, וזה מה שפוגע במיוחד בסין. אנחנו צופים שברבעון הראשון השנה לא תירשם כלל צמיחה בסין". היימן דורג ככלכלן מספר אחת במשאל השנתי של המשקיעים המוסדיים במשך יותר משלושה עשורים. לדבריו הווירוס המתפשט במהירות לא ישפיע הרבה על כלכלת ארה"ב. 

ג'יי.פי מורגן הנמיך את תחזיתו לצמיחת הכלכלה הסינית ברבעון הראשון ל-1% בלבד. 

הנשיא טראמפ צייץ היום כי עמיתו הסיני, הנשיא שי ג'ינפינג, "מתמקד בהובלת מתקפת-הנגד על וירוס הקורונה". הבוקר שוחחו טראמפ וג'ינפינג בטלפון, ודובר הבית הלבן מסר כי "הנשיא טראמפ נהביע ביטחון בחוזקתה של סין ובעמידות שלה בהתמודדות עם התפרצות וירוס הקורונה".

באירופה ננעלו היום הבורסות בירידות שערים. מדד סטוקס ירד בכ-0.3%, ירידות של כ-0.5% נרשמו בלונדון ובפרנקפורט.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח היום בירידות שערים, למרות הזינוק במספר המשרות בינואר. הירידות קוטעות ראלי של ארבעה ימי עליות רצופים. מדד דאו ג'ונס  צונח בפתיחה ב-0.7%, יותר מ-200 נקודות, ו-S&P 500  מאבד 0.6%. ירידה דומה נרשמת בנאסד"ק 100 .

מניות גולדמן סאקס  ו-Dow Inc  רושמות את הירידות החדות ביותר במדד המוביל, יותר מ-1.5%. במדד S&P 500 בולטים בירידות מגזרי האנרגיה, החומרים והטכנולוגיה.

מניית סקצ'רס  מזנקת אחרי שיצרנית ההנעלה דיווחה על מכירות שיא ברבעון הרביעי, שהביאו למכירות שנתיות של 5 מיליארד דולר, הודות בין היתר לטרנד של צ'אנקי סניקרס.  

 

15:30

מספר המועסקים במגזר הלא-חקלאי בארה"ב צמח בחודש ינואר באופן מפתיע ב-225 אלף, מעל לתחזיות של 160 אלף ויותר מ-147 אלף בדצמבר.

שיעור האבטלה עלה מעט ל-3.6%, לעומת ציפיות ליציבות ברמה של 3.5%, אולם מהסיבות הנכונות, שכן שיעור ההשתתפות בשוק העבודה עלה ב-0.2% ל-63.4%, הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2013, כך עולה מנתונים שפורסמו היום. 

באירופה נרשמות ירידות שערים כשהמשקיעים עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בחזית וירוס הקורונה ואחר דוחות החברות. מדד סטוקס אירופה 600  מאבד 0.4%, אם ירידות של 2% במגזרי הרכב והמשאבים הבסיסיים. מגזרי הטלקום ושירותי התשתית עולים ב-0.5%.   

S&P Global Ratings דיווחה היום כי היא הנמיכה את תחזיות הצמיחה שלה לסין ל-2020 ל-5% לעומת תחזית קודמת ל-5.7%, לפני התפרצות הווירוס.

מניית קרדיט סוויס   יורדת לאחר שהבנק הודיע כי המנכ"ל, טיגא'ן תיאם, מתפטר, וההתפטרות תיכנס לתוקף ב-14 בפברואר. תומאס גוטשטיין, שמנהל כיום את החטיבה השוויצרית של הבנק, יתפוס את מקומו. ההתפטרות באה על רקע שערוריית הריגול בבנק, שבמהלכה בוצעו מעקבים אחרי עובדים.   

נתונים כלכליים מפעילים לחץ כלפי מטה על השוק, לאחר שהיצוא התעשיי בגרמניה צלל בדצמבר. סך התוצר התעשייתי, הכולל ייצור, אנרגיה ובנייה, נפל ב-3.5% מנובמבר, הרבה מתחת לצפי לעלייה של 0.1%.  

גם בצרפת נרשמה בדצמבר ירידה חדה של התוצר התעשייתי, של 2.8%, לעומת ציפייה לירידה של 0.4%.

ענקית הקוסמטיקה לוריאל  דיווחה על כלייה של 11.4% בהכנסות ברבעון הרביעי, והיכתה את תחזיות המכירות. המניה רושמת עליות.

קבוצת הבנייה השבדית Skanska  פספסה את תחזיות הרווח לרבעון הרביעי ומנייתה יורדת. 

בתחתית הסטוקס 600 נמצאת מניית נורסק הידרו . חברת האלומיניום והאנרגיה המתחדשת דיווחה על צמיחה קטנה מהצפוי ברווחי הרבעון הרביעי.

מניית נוקיה   מזנקת לאחר שהתובע הכללי בארה"ב אמר אתמול בוושינגטון כי ארה"ב ובנות בריתה צריכות לשקול לרכוש את נוקיה ואת אריקסון , כדי להתחרות בדומיננטיות של הענקית הסינית Huawei ב-5G.

10:15

בורסות אירופה נפתחו עם נטייה לירידה: בורסות גרמניה יורדות בכ-0.3%, צרפת בכ-0.1%, ובריטניה ב-0.25%. לוריאל מטפסת בכ-3%. 

אסיה נסגרה במגמה מעורבת: בעוד ששנחאי נסגרה בעלייה של 0.33%, הניקיי נסגר בירידה של 0.2%, ובורסת הונג קונג בירידה של 0.5%.

 

08:00

בורסות אסיה נסחרות בירידה כאשר מדד ניקיי יורד ב-0.2%, מדד שנחאי בכ-0.4%, ומדד הונג קונג ב-0.85%. הירידות קשורות לחשש שהשיתוק במפעלי סין בעקבות נגיף הקורונה ייפגע בשרשרת האספקה העולמית. 

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות, תוך כדי שהמדדים סוגרים רצף עליות של ארבעה ימים: הדאו התרומם בלמעלה מ-80 נקודות, מדד ה-SַP 500 עלה ב-0.3%, מדד הנאסד"ק ננעל בעליות של 0.7%.

מניית בואינג משכה את הדאו ג'ונס למעלה כשהתרוממה ב-3.5%. מיקרוסופט עלתה למעלה מ-1%.

בורסות אירופה ננעלו אתמול בירוק: בורסת איטליה ננעלה בעליות של 1%, בורסת פריז רשמה עליות של 0.9%, בורסת גרמניה עלתה 0.7%.