המנכ"ל שנהפך לבעל שליטה: אבי לוי השקיע 107 מיליון שקל במניות להב אל.אר

מנכ"ל מליסרון לשעבר הגדיל את החזקתו בחברת הנדל"ן ל-38.5% במסגרת גיוס הון בהיקף של כ-180 מיליון שקל • מניית להב עלתה היום ב-3%-2% והשלימה קפיצה שנתית של כ-90% בערכה

אבי לוי / צילום: איל יצהר
אבי לוי / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן להב אל.אר  עדכנה היום כי השלימה גיוס הון בהיקף של כ-180 מיליון שקל - מהלך שבמסגרתו נהפך אבי לוי, מנכ"ל חברת מליסרון לשעבר, לבעל השליטה בלהב, אחרי שהשקיע כ-107 מיליון שקל מסכום הגיוס והגיע להחזקה של כ-38.5% מהון החברה.

את השליטה בלהב רכש אלי להב ב-2011 מידיו של שלמה שמלצר, ויחד עם בת זוגו לשעבר, חגית להב, חבר לאיליק רוז'נסקי ולחוה זמיר-טואף, שהחזיקו בה עד כה. כעת יצטמצמו החזקותיו של להב בחברה לכ-18.5%, והחזקותיהם של רוז'נסקי וזמיר-טואף יסתכמו בכ-10% יחד. לא מן הנמנע כי כעת יתמנה לוי ליו"ר להב.

הנפקת ההון של להב אל.אר נעשתה לפי מחיר מניה של 2 שקלים - נמוך בכ-7% משווי המניה בעת שהודיעה להב בראשונה על הגיוס בדצמבר 2019, ונמוך ביותר מ-20% מערכה הבוקר, שעמד על כ-2.6 שקלים. היום התחזקה מניית להב ב-3%-2% והשלימה קפיצה שנתית של כ-90% בערכה, המשקף לחברה שווי שוק נוכחי של כ-450 מיליון שקל.

לפי הודעת להב, בעקבות הגיוס, מסתכמת קופת המזומנים של החברה בכ-235 מיליון שקל. זאת, לאחר שנוסף על גיוס ההון, מאז פרסום דוחותיה הכספיים האחרונים הומר נתח מאחת מסדרות האג"ח של החברה, בסכום של קרוב ל-30 מיליון שקל.

לקראת גיוס ההון אמר לוי ל"גלובס": "אאפשר לחברה להמשיך להתרחב לסדרי גודל משמעותיים יותר, ואני נמצא פה כדי להמשיך ולפתח אותה".

40 נכסים מניבים בגרמניה

לוי נכנס להשקעה ראשונה בלהב אל.אר באפריל 2019 - אז, עוד בהיותו מנכ"ל מליסרון, רכש נתח ממניותיהם של רוז'נסקי וזמיר-טואף תמורת כ-11 מיליון שקל, ובהמשך הגדיל את החזקותיו בחברה. זמן לא רב לאחר השקעתו הראשונה בלהב, בסוף יוני נודע על חילוקי דעות בינו לבין בעלת השליטה במליסרון, ליאורה עופר. בעקבות חילוקי הדעות החליט לוי להיפרד מתפקידו בראשות מליסרון, ובתחילת אוקטובר מכר את עיקר החזקותיו בענקית הנדל"ן המניב תמורת כ-280 מיליון שקל.

במהלך שנותיו במליסרון צבר לוי הון עצום, שהפך אותו לאחד המנהלים השכירים העשירים במשק. ההון שצבר במהלך שנות עבודתו בחברה מוערך ביותר מחצי מיליארד שקל.

פעילות הנדל"ן המניב של להב מתרכזת בגרמניה, שם החזיקה החברה בסוף הרבעון השלישי של 2019 בכ-40 נכסים. עד לאחרונה פעלה החברה בתחום האנרגיה הירוקה, אבל פעילות זו נמכרה לקרן ג'נריישן, ובימים האחרונים עדכנה להב כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת פעילות בתחום האנרגיה הירוקה תמורת כ-45 מיליון שקל.

בתקופה האחרונה עדכנה להב על לא מעט עסקאות העומדות על הפרק. נוסף על רכישת פעילות האנרגיה הירוקה, דיווחה על מו"מ לרכישת 31 מרכזי קניות בגרמניה תמורת כ-300 מיליון שקל, על מו"מ למכירת נכס בגרמניה תמורת כ-12 מיליון אירו, וכן על מו"מ להשכרת נכס במלון סיטי טאואר ברמת גן ומכירת חלק ממניות חברת הנכס.