התקדמות במו"מ על הסדר הטיעון של בר וציפי רפאלי

המו"מ בין הדוגמנית, אמה והפרקליטות מצוי בשלבים מתקדמים • טיוטת ההסדר כוללת הסכמות לפיהן ציפי רפאלי תרצה כשנה וארבעה חודשי מאסר בפועל, ואילו על בר רפאלי יוטלו 9 חודשי עבודות שירות וקנס כבד

ציפי ובר רפאלי / צילום: אביב חופי
ציפי ובר רפאלי / צילום: אביב חופי

המשא-ומתן בין הפרקליטות לדוגמנית הישראלית-הבינלאומית בר רפאלי ואמה ציפי רפאלי מצוי בשלבים מתקדמים, לקראת חתימה על הסדר טיעון.

בימים האחרונים הוחלפו בין הצדדים טיוטות הסדר הכוללות הסכמות, לפיהן ציפי רפאלי תרצה כשנה וארבעה חודשי מאסר בפועל, ועל בר רפאלי יוטלו 9 חודשי עבודות שירות, ללא מאסר בפועל כלל, וכן יוטל עליה קנס כספי שנע בין 10-15 מיליון שקל. סכום הקנס האמור כולל את סכום המס שהוטל על בר רפאלי בהליך המס האזרחי, שם חויבה הדוגמנית לשלם מס בסך 8 מיליון שקל על הכנסותיה בחו"ל במשך כשנתיים.

רפאלי מתחייבת בהסכם למשוך את הערעור שהגישה לבית המשפט העליון על ההחלטה המחייבת אותה במס. אם ייחתם ההסכם, הוא יביא לסיום מלא של ההליכים הפליליים והאזרחיים בפרשת המס הממושכת של בר רפאלי.

שתי זירות משפטיות

המחלוקת סביב שאלת מגוריה של הדוגמנית - האם הייתה תושבת הארץ לצורכי מס או תושבת ארה"ב בשנים הרלוונטיות - התפצלה לשתי זירות משפטיות: הראשונה היא הזירה האזרחית, שבמסגרתה דרשה המדינה לחייב את רפאלי במס בגובה מיליוני שקלים על הכנסותיה בחו"ל. הנושא נדון בבית המשפט המחוזי בלוד, שדחה את טענותיה של רפאלי והכריע כי עליה לשלם מס בישראל על הכנסותיה בשנים הללו. במסגרת פסק דין זה, שעליו ערערה הדוגמנית בחודש יולי האחרון, נקבע כי על רפאלי לשלם כ-8 מיליון שקל מס בגין השנתיים שהיו במחלוקת. בנוסף, בית המשפט חייב את רפאלי בהוצאות משפט בסך 120,000 שקל.

הזירה השנייה היא הזירה הפלילית, בה מתמודדת רפאלי עם טענות המדינה להעלמות מס בהיקף עשרות מיליוני שקלים ותרמית לכאורה שביצעה הדוגמנית כלפי המדינה במשך כ-4 שנים, בין השנים 2009-2012. בזירה זו החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה להעמיד לדין פלילי את בר רפאלי ואת הוריה ציפי ורפי רפאלי, בכפוף לשימוע, בעבירות מס בגין ההכנסות בחו"ל. כמו כן, רפי וציפי רפאלי חשודים במסגרת זו בעבירת הלבנת הון. לפי החשד, ההכנסות לגביהן בוצעו פעולות ההסתרה עמדו על מיליוני שקלים לכל שנה בין 2009-2012, ובסך-הכול למעלה מ-23 מיליון שקל.

*** חזקת החפות: בר רפאלי, ציפי רפאלי ורפי רפאלי לא הורשעו בביצוע עבירה בפרשה המוזכרת. יודגש כי גם לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע הם בגדר חשודים, ועומדת לזכותם חזקת החפות.