בלאקרוק הפכה לבעלת עניין ב-Wix; כלל ביטוח מכרה מניות נובה

נכון לסוף 2019, בלאקרוק מחזיקה ב-5.1% ממניות חברת האינטרנט הישראלית • חברת ניהול ההשקעות Wasatch Global Investors הפכה לבעלת עניין בקורנית דיגיטל • כלל ביטוח ירדה להחזקה של 1.6% בחברת נובה

אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי, מנכ"ל WIX / צילום: יונתן בלום

בימים אלה מדווחים הגופים המוסדיים השונים על נתוני ההחזקות שלהם במניות החברות הנסחרות בוול סטריט, נכון לסוף 2019. בחלק מהמקרים מדובר על שינויים מינוריים בהחזקות בחברות, או החזקות שנותרו ללא שינוי לעומת דיווחים קודמים, אך ישנם גם דיווחים שמצביעים על החזקות חדשות וגופים שהופכים לראשונה לבעלי עניין בחברות מסוימות.

כך, לדוגמה, מדיווח שהעבירה אתמול בלאקרוק, אחת מחברות ניהול ההשקעות הגדולות ביותר בעולם, בסוף 2019 היא החזיקה ב-5.1% ממניות חברת האינטרנט הישראלית Wix . לפי דיווחים קודמים, בלאקרוק כבר החזיקה קודם לכן במניות Wix, אך במהלך הרבעון הרביעי היא רכשה מניות נוספות ועקפה את רף ה-5% בהחזקות בחברה. Wix, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מספקת פתרונות להקמה וניהול של אתרי אינטרנט והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-7.5 מיליארד דולר, כך שהשווי הנוכחי של החזקת בלאקרוק בחברה עומד על 377 מיליון דולר.

במקביל, דיווח אחר שהועבר אתמול מצביע על בעלת עניין חדשה בחברת קורנית דיגיטל , המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל. חברת ניהול ההשקעות Wasatch Global Investors שפועלת מיוטה, ארה"ב, החזיקה בסוף שנת 2019 בכ-8.8% ממניות קורנית. השווי הנוכחי של החזקתה עומד על 156 מיליון דולר. Wasatch הוקמה ב-1975 ולפי נתוניה היא מנהלת נכסים בהיקף של 20.8 מיליארד דולר. ב-Wasatch מתמקדים בהשקעות לטווח ארוך ובחברות small-cap (חברות קטנות במונחים אמריקאים). קורנית, המנוהלת על-ידי רונן סמואל, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר.

עוד בגזרת החברות הישראליות, דיווח נוסף שפורסם אתמול מעלה שבית ההשקעות ילין לפידות הקטינה את ההחזקה שלה בחברה הביטחונית ראדא . ילין לפידות החזיק בסוף חודש מרץ שעבר ב-8.3% ממניות ראדא, ובסוף השנה ירד להחזקה של 5.8%. במילים אחרות, בית ההשקעות מכר בחודשים האחרונים כ-878 אלף מניות ראדא בתמורה מוערכת של כמה מיליוני דולרים, וכיום היא מחזיקה במניות החברה ששוויין הוא 13.3 מיליון דולר. ראדא, בניהולו של דב סלע, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 263 מיליון דולר.

דיווח אחר נוגע להחזקת כלל ביטוח בחברה נובה , המייצרת מערכות מדידה לתעשיית הסמיקונדקטור. בסוף שנת 2019 החזקת כלל ביטוח בנובה הייתה 1.6%, לעומת החזקה של 7.3% בתחילת 2019. המשמעות היא שכלל ביטוח מכרו בתקופה זו מניות נובה בהיקף כולל שמוערך בעשרות מיליוני דולרים. נובה, המנוהלת על-ידי איתן אופנהיים, נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב ושווי השוק שלה הוא 1.1 מיליארד דולר.