בגלל הקורונה: אלקטרה וטורנדו מעלות את מחירי המזגנים

לפי אלקטרה, הייקור לקמעונאי יעמוד על עד 3%, כשההערכות הן כי העלייה במחיר לצרכן עשויה להגיע עד 10% • עליית המחירים של טורנדו לצרכן עשויה להגיע אפילו לעשרות אחוזים

אפקט הקורונה: ל"גלובס" נודע כי חברת אלקטרה עדכנה היום (ג') את לקוחותיה כי היא מעלה את מחירי המזגנים אותם מספקת החברה. עליית המחירים תיכנס לתוקף כבר ביום שישי הקרוב, בכפוף למחירון החדש שיועבר אף הוא. לפי החברה הייקור לקמעונאי יעמוד על עד 3%, כשההערכות הן כי העלייה במחיר לצרכן עשויה להגיע עד 10%.

במכתב שנשלח ללקוחות החברה, אשר עליו חתום מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר, משה ארדר, החברה מעדכנת כי "התפרצות נגיף הקורונה בסין גרמה לנזקים כבדים ולהשלכות כבדות נגזרות אשר משפיעות על כלל שרשרת האספקה הנוגעת ליבוא מזגני אלקטרה בפרט ולכלל היצוא מסין". 

עוד מצוין במכתב כי "ספקי החברה טרם חזרו לפעילות סדירה לאחר חופשת החג אשר הייתה אמורה להסתיים ב-1 בפברואר 2020, לאחר שהוארכה על-ידי הממשל בסין", וכי "בנוסף המחסור בחומרי הגלם הביא לעליית מחירי הייצור, היבוא והתפעול", דבר אשר "משליך על עלויות המוצרים, ולכן אנו נאלצים להודיע על עליית מחירים אשר תחול על מזגני החברה מיום שישי 14 בפברואר".

פעילות המזגנים של אלקטרה מתנהלת תחת חברת אלקטרה צריכה  הציבורית בניהולו של צביקה שווימר. אלקטרה מוצרי צריכה נסחרת לפי שווי של 1.6 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתכמו מכירות הקבוצה בכ-2 מיליארד שקל. הרווח הנקי (המיוחס לבעלי מניות) הסתכם באותה תקופה בכ-156 מיליון שקל. 

מאלקטרה מוצרי צריכה נמסר בתגובה לפרסום ב"גלובס": "עם סיום ראש השנה הסיני חזרה לעבודה חברת מידאה, יצרנית המזגנים הגדולה בעולם, המספקת מוצרים גם עבור אלקטרה, והודיעה על עדכון מחירים, כפי שהיא נוהגת לעשות מעת לעת".

עוד טוענים באלקטרה כי "העדכון, בשיעור של 2%-3% לקמעונאי, חל על מספר דגמים מועט, והוא נובע משינוי בעליות חומרי הגלם וכוח-האדם. אנו נמשיך לספק ללקוחותינו את המוצרים המובילים בשוק במחירים תחרותיים ועם השירות הטוב ביותר".

משום שמדובר במחיר לקמעונאי, ניתן להעריך כי הייקור בפועל במחיר לצרכן יהיה גבוה יותר.

גם טורנדו מעלה מחירים

אחרי אלקטרה, גם טורנדו מייקרת את המזגנים שלה: ל"גלובס" נודע כי חברת טורנדו הודיעה הערב לרשתות הקמעונאות כי מיום שישי הקרוב היא מעלה את מחיריה לקמעונאים בשיעור של כ-10%. לפי ההודעה, המחירון החדש יכלול עליית מחירים על כל הדגמים של החברה. המשמעות היא שההתייקרות במחיר לצרכן עשויה להגיע אפילו לעשרות אחוזים.

טורנדו היא חברה פרטית בבעלות רונן בזזי. מהחברה טרם נמסרה תגובה לדברים.