רגע לפני שהעלתה מחירים "בגלל הקורונה": חגיגת המיליון של אלקטרה

וגם: מי התכנסו בסינמטק בתל אביב, איזו חברה ישראלית כיכבה בפריים-טיים בערוץ הטלוויזיה הגדול ביפן, ומי מונה למנכ"ל אורביט טכנולוג'יס? • השיחה

עוברים ושבים ברחובות בייג'ינג / צילום: רויטרס
עוברים ושבים ברחובות בייג'ינג / צילום: רויטרס

אמש נחשף ב"גלובס", כי אלקטרה מוצרי צריכה שלחה מכתב ללקוחותיה בו היא הודיעה על העלאת מחירי המחירון לרשתות הקמעונאיות בשיעור של עד 3%, וזאת, לטענתה, בשל השלכות משבר וירוס הקורונה על הייצור בסין. אחריה הצטרפה גם המתחרה טורנדו והכריזה על עליית מחירים בשיעור גבוה עוד יותר - של 10%. ייקור זה מתרחש בתזמון מעניין מבחינת החברה הציבורית אלקטרה מוצרי צריכה שמנוהלת על ידי צביקה שוימר. אף שארגון הבריאות העולמי הכריז על המשבר בסין כבר לפני למעלה משבועיים, ל"גלובס" נודע כי החברה בחרה לציין את פתיחת השנה באירוע גרנדיוזי במיוחד, ובהשקעה של כמיליון שקל, כך לפי הערכות גורמים מעורים.

במסגרת האירוע שנמשך לא פחות מיומיים (רביעי וחמישי בשבוע שעבר) עבור "אלף בכירי ענף המיזוג ובנות זוגם", שהגיעו על מנת "להתעדכן בחידושים שמתכננת החברה במהלך 2020 וליהנות מהופעה של ליאור נרקיס ואיתי לוי". עוד נודע, כי באירוע הוכרז על השקת מכללה שתפעיל אלקטרה החל מהחודש הקרוב להכשרת העוסקים בקירור ובמיזוג אוויר, תחת פעילות מיזוג האוויר של אלקטרה מוצרי צריכה בניהולו של משה ארדר.

זאת, אגב, בניגוד למתחרה הציבורית תדיראן שלא העלתה מחירים עד כה אך דיווחה אמש לבורסה כי ספקי חומרי הגלם שלה עדיין לא חזרו לפעילות ייצור סדירה, וכי אין ביכולתה להעריך את מועד הפסקת השיבושים הללו ואת מידת ההשפעה על החברה. אלקטרה צריכה לעומתה, לא מסרה דיווח לבורסה, והיא כנראה לא נותנת למשבר לצנן לה את ההתלהבות. מאלקטרה מוצרי צריכה נמסר: "האירוע נקבע הרבה לפני התפרצות הקורונה".

שירי דובר ושני מוזס

משה ארדר, איתי לוי וצביקה שווימר / צילום: בועז עשתאי
 משה ארדר, איתי לוי וצביקה שווימר / צילום: בועז עשתאי

לא אביב ולא נעליים

דווקא בערב שהוגדר כקר ביותר החורף, התכנסו השבוע חברות וחברי עמותת דוקאביב (לקידום הקולנוע הדוקומנטרי) בסינמטק תל אביב, לאירוע הגאלה השנתי של העמותה. בשיאו של הערב הוקרן בהקרנת טרום-בכורה הסרט קינגמייקר, העוסק בדמותה על הפוליטיקאית הפיליפינית אימלדה מרקוס, אלמנתו של הדיקטטור פרדיננד מרקוס, ששלט במדינה בשנות ה-80. מרקוס, נזכיר, התפרסמה בשל אורח החיים המושחת ורהבתני, ובעיקר בשל אוסף הנעליים העצום שהיה ברשותה. 

באו לצפות, להתחמם ולהיזכר: הפרסומאי רמי שלמור, יו"ר העמותה; גליה בדור, המנכ"לית; חנה פרי-זן, יו"רית פעילים; איש העסקים סמי סגול; אשת העסקים סמדר נמרודי-רינות; עליזה יפו; אבי שומר, מנכ"ל ומבעלי צומת ספרים; שרה סלע; ואחרים.

חנה פרי־זן, שרה סלע וגליה בדור  / צילום: אביב חופי
 חנה פרי־זן, שרה סלע וגליה בדור / צילום: אביב חופי

חדשות טובות

איזו חברה ישראלית כיכבה בפריים-טיים בערוץ הטלוויזיה הגדול ביפן? שמיר אופטיקה המייצרת עדשות נכנסה באופן רשמי לשוק היפני כשותפה עסקית של פריס-מיקי, רשת האופטיקה הגדולה ביפן שמחזור המכירות שלה מוערך בחצי מיליארד דולר. שמיר זכתה לראיון טלוויזיוני עם מנכ"ל החברה יגן משה בסיוע מתורגמנית. את העדשות תייצר שמיר אופטיקה במעבדה שפותחה בישראל ושהוקמה בטוקיו.

מיכל רז-חיימוביץ'

בצילום מימין:  יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה ומנכ"ל פריס מיקי מסהירו סהוודה (Masahiro Sawada)  / צילום: שמיר אופטיקה
 בצילום מימין: יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה ומנכ"ל פריס מיקי מסהירו סהוודה (Masahiro Sawada) / צילום: שמיר אופטיקה

מצנח הזהב

דניאל אשחר מונה לתפקיד מנכ"ל אורביט טכנולוג'יס. אשחר מחליף את יצחק גת, המכהן גם כיו"ר, ושמונה באוגוסט 2019 לתפקיד המנכ"ל הזמני בחברה המפתחת מערכות תקשורת לוויינית. גת, לשעבר יו"ר החברה הביטחונית רפאל, מונה ליו"ר אורביט בשנת 2017 במסגרת עסקת ההשקעה של פימי.