מכונת המזומנים של זוהר לוי: מחיקת החברה הבת מהמסחר בלונדון תניב לסאמיט תזרים של 176 מיליון אירו

סאמיט, הפועלת בשוקי הנדל"ן של ישראל וגרמניה, נסחרת בשווי שיא של 3.9 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה הניבה תשואה של 800% בעשור האחרון • החברה הבת, סאמיט גרמניה, מעוניינת לבצע רכישה עצמית של שליש ממניותיה, בפרמיה של 1.4% על מחיר המניה בבורסה

חברת הנדל"ן המניב סאמיט  מתכננת למחוק מהמסחר בבורסת לונדון את מניות החברה הבת, סאמיט גרמניה  (Summit Properties). המהלך המתוכנן, שיבוצע באמצעות הצעת רכש עצמית של סאמיט גרמניה, צפוי להניב לסאמיט תזרים של 176 מיליון אירו. 

סאמיט, שנמצאת בשליטת זוהר לוי, פועלת בשוקי הנדל"ן של ישראל וגרמניה ונסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי שיא של 3.9 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה הניבה למשקיעים תשואה של 800% בעשור האחרון (כולל עלייה של 3%-4% היום). שווי החזקותיו של לוי, יו"ר דירקטוריון החברה, עומד על 1.65 מיליארד שקל. 

את פעילותה בגרמניה מבצעת סאמיט באמצעות החברה הבת סאמיט גרמניה, שנסחרה היום לפי שווי של 635 מיליון אירו (2.365 מיליארד שקל). סאמיט מחזיקה כעת ב-82.1% ממניות סאמיט גרמניה, לאחר בחודשים האחרונים רכשה בשתי פעימות כ-30.3% ממניות החברה הבת תמורת כ-193 מיליון אירו. לאטרקטיביות הרכישות תרמה הירידה החדה בשערו של האירו מול השקל וירידת התשואות בשוק האג"ח הישראלי.

לאחר אותן רכישות, הודיעה היום סאמיט גרמניה על זימון אסיפה כללית לצורך קבלת החלטה על מחיקתה מהמסחר בבורסת AIM בלונדון. לצורך קבלת ההחלטה נדרשת תמיכה של 75% מבעלי המניות של סאמיט גרמניה. עם זאת, סאמיט כבר נתנה התחייבות בלתי חוזרת להצביע בעד ההחלטה, ומשום כך היא תאושר ללא קושי.

הצעת רכש עצמית לבעלי המניות

במקביל, הודיעה סאמיט גרמניה על פרסום הצעת רכש עצמית לבעלי מניותיה, שבמסגרתה תבקש לרכוש שליש ממניותיה בתמורה ל-215 מיליון אירו ולפי מחיר של 1.45 אירו למניה. במסגרת הצעת הרכש, המשקפת פרמיה של 1.4% על המחיר בבורסה, יהיה כל בעל מניות רשאי למכור לחברה מניות באופן יחסי להחזקותיו.

לדברי סאמיט, היא כבר התחייבה למכור לסאמיט גרמניה חלק יחסי מהחזקותיה באופן שתיענה ל-82.1% מהצעת הרכש, ובסך הכל תמכור מניות בסך כ-176 מיליון אירו. בעקבות המכירה, שיעור ההחזקה של החברה בסאמיט גרמניה יעמוד על 82%-75%, בהתאם לשיעור ההיענות של בעלי מניות סאמיט גרמניה להצעת הרכש.

סאמיט גרמניה הונפקה בבורסה של לונדון בפברואר 2014, ומאז הניבה למשקיעים תשואה מתואמת דיבידנדים של כ-122%. בהודעה היום למשקיעים ציינה עוד סאמיט גרמניה כי לאחר המחיקה מהמסחר בלונדון, תעמוד לרשות בעלי מניותיה זירת מסחר אלטרנטיבית לתקופה של 12 חודשים, שבמהלכם יוכלו לסחור במניות שנותרו בידיהם.

במקביל להודעה על הצעת הרכש, פרסמה סאמיט גרמניה נתונים כספיים חלקיים על פעילותה בחודשים האחרונים של 2019. בין השאר, דיווחה החברה כי על בסיס הערכות שווי חיצוניות ראשוניות שקיבלה, היא תרשום בחציון השני של 2019 רווח של כ-84 מיליון אירו משערוך נכסים.

נוסף על כך, דיווחה סאמיט גרמניה כי היא רשמה ברבעון הרביעי תזרים נקי מפעילות השכרת נכסים (FFO) של כ-13 מיליון אירו. שווי נכסי החברה צפוי לעמוד על 1.4 מיליארד אירו, נכון לסוף דצמבר 2019, ואילו יחס החוב נטו לשווי הנכסים (LTV נטו) לאחר השערוכים האמורים ובניכוי המזומנים המיועדים להצעת הרכש, צפוי להסתכם בכ-40%.