מגדל קלפים: כשאין ממשלה ואין תוכניות, הפקידות הבכירה מתפנה מרצונה

האם הקיפאון בקידום תוכניות עבודה ממשלתיות בתחום הנדל"ן מבריח את הפקידות הבכירה? וגם: ג'ף בזוס נרתם למאבק במשבר האקלים, המינויים החדשים של גיא שמש בנוקיה ויעל לפיד באופטימוב, ובאיזה פרס זכתה פרופ' רות ארנון?

בני דרייפוס ועו”ד מירי כהן / צילומים: כדיה לוי ויונתן בלום
בני דרייפוס ועו”ד מירי כהן / צילומים: כדיה לוי ויונתן בלום

האם הקיפאון בקידום תוכניות עבודה ממשלתיות בתחום הנדל"ן מבריח את הפקידות הבכירה? בימים האחרונים כמה מהדמויות שנמצאו באופן תדיר בצמתי קבלת החלטות בתחום, החליטו לסיים את תפקידן. כך למשל, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס, עובר לשמש כמנכ"ל מפעל הפיס. דרייפוס הוא תומך נלהב של תוכנית הדיור הממשלתית מחיר למשתכן, כמו גם סגנית יו"ר מטה הדיור עו"ד מירי כהן שסיימה גם היא את תפקידה בימים האחרונים, ונמצאת בדרך לפתיחת משרד עורכי דין עצמאי.

גם ריאל שמיר-בלאט שהיה צמוד לשרת הבינוי והשיכון ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, בשל תפקידו כיועץ התקשורת שלה כבר לא נדל"ניסט, ומזה כמה ימים הוא משמש כמ"מ אגף דוברות, תקשורת, הסברה ופניות ציבור במשרד הפנים. וכך, כשגם השרים משה כחלון ושאשא ביטון בדרך החוצה בעצמם, לא ברור בשלב הזה, מי יובילו ויבצעו את התוכניות והרפורמות העתידיות בתחום.

גיא ליברמן

בני דרייפוס (ארכיון: 1744495)

עו"ד מירי כהן (ארכיון: 1620153)

מודים לבזוס "בספקנות מתבקשת"

ג'ף בזוס הודיע על הקמת "קרן בזוס לכדור הארץ", בהשקעה ראשונית של 10 מיליארד דולר. בזוס, האיש העשיר בעולם, מתכוון לסייע במאבק במשבר האקלים באמצעות הקרן החדשה, שתתמוך במדענים, אקטיביסטים וארגוני מגזר שלישי. "אני רוצה לעבוד לצד אחרים ולחקור דרכים חדשות להילחם בהשפעה ההרסנית של שינויי האקלים", כתב בזוס בחשבון האינסטגרם שלו. "אנחנו יכולים להציל את כדור הארץ". הקרן, לפי בזוס, תחל להעניק תרומות כבר בקיץ הקרוב.

הונו של בזוס מוערך בשווי של יותר מ-130 מיליארד דולר, כך שההתחייבות עומדת על כמעט 8% מהונו. אך הבשורה המשמחת לא מגיעה בלי ביקורת; בזוס, בין היתר, מממן תוכנית חלל שטביעת הרגל הפחמנית שלה גדולה מאד, והחברה שלו - אמזון, אינה ידידותית לסביבה, ומתהדרת בשירותי משלוחים מהירים ומדרבנת את הציבור לרכוש לא אחת מוצרים שאין להם צורך בהם. 

הסניף הישראלי של תנועת "המרד בהכחדה" מיהר לצנן את ההתלהבות: "ההצהרה של ג'ף בזוס באה אחרי שנתיים שבהן התגלה כי אמזון עזרה לממן מחוקקים המכחישים את משבר האקלים, איימה לפטר עובדים שפעלו בנושא המשבר, והמשיכה להרחיב את עסקיה אשר תומכים בתעשיית הנפט והגז ומעודדים את תרבות הצריכה המהווה את שורש הבעיה שהיא משבר האקלים. לכן, תנועת "המרד בהכחדה" מברכת על ההצהרה של ג'ף בזוס אבל מתייחסת לדברים בספקנות מתבקשת".

אגב, מעניין לציין כי למרות הונו הרב, התרומה הגדולה ביותר עליה היה חתום בזוס עד כה עומדת על 2 מיליארד שקלים לסיוע למשפחות חסרות בית ומימון חינוך.

שני אשכנזי

מצנח הזהב:

גיא שמש, שניהל את הפעילות העסקית CloudBand של נוקיה העולמית בישראל, מונה לתפקיד סמנכ"ל ארגון האפליקציות בחטיבת התוכנה של הקונצרן. פעילות הענן של נוקיה בישראל הייתה אחת מספינות הדגל של הפעילות בארץ ובקונצרן העולמי ייחסו לה חשיבות רבה מאוד.

שמש יזם פעילות משותפת בין נוקיה ישראל לבין חברות טכנולוגיה בתחומי הרשות הפלסטינית ואף הוביל מספר תכניות בשוק העבודה המקומי לגידול בהעסקת עובדים המגיעים מאוכלוסיות וחברות פחות מיוצגות בתעשיית ההייטק הישראלי, כדוגמת חרדים, נשים וערבים ישראלים.

גד פרץ

חברת ההייטק אופטימוב, המתמחה בטכנולוגיות שיווק, מינתה את יעל לפיד לתפקיד סמנכ"לית קליטת לקוחות (Customer Delivery). בעברה שימשה לפיד כסמנכ"לית שירות לקוחות בקפריזה, וכמנהלת חדשנות ומחקר בינלאומי באופטיבייס. נוסף על כך היא הובילה פרויקט עבור רשות החדשנות, שבו סקרה את הצעות המו"פ והתוכניות העסקיות של חברות בגדלים שונים. עם מינויה של לפיד הגיעה אופטימוב לשיוויון מגדרי בהנהלה הבכירה של החברה.

החדשות הטובות:

פרופ' רות ארנון זכתה בפרס הרמב"ם של פלטפורמת ההשקעות OurCrowd לשנת 2020 עבור מפעל חיים של הישגים מדעיים, מנהיגות ואנושיות. פרופ' ארנון היא כלת פרס ישראל לרפואה, לשעבר נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, וממפתחי תרופת הקופקסון. הפרס הוענק לה בוועידת המשקיעים של החברה, שנערכה בשבוע שעבר בבנייני האומה בירושלים.