פייבר הישראלית זינקה בוול סטריט לאחר הדוחות; מספקת תחזית הכנסות גבוהה מהשוק

לשנת 2020 פייבר צופה הכנסות גבוהות יותר מתחזיות השוק, ומצפה לסיים את השנה עם צמיחה של 30%-32% לרמת הכנסות של 139-141 מיליון דולר

משרדי פייבר בישראל / צילום: חברת פייבר
משרדי פייבר בישראל / צילום: חברת פייבר

חברת פייבר  סיימה את שנת 2019 עם הכנסות גבוהות יותר ועם הפסד נקי מצומצם יותר מתחזיות האנליסטים. פייבר, שפיתחה זירת מסחר המאפשרת לפרילנסרים להציע שירותים ללקוחות פוטנציאליים, הונפקה בבורסת ניו יורק בשנה שעברה ונסחרת בשווי של 868 מיליון דולר.

ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסות החברה ב-29.5 מיליון דולר, צמיחה של 42.6% לעומת הרבעון המקביל. בכך הסתכמו ההכנסות בשנה כולה ב-107 מיליון דולר, צמיחה של 41.8%.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה אינה רווחית והיא רשמה הפסד תפעולי של 8.1 מיליון דולר והפסד נקי של 7.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בסיכום שנתי ההפסד התפעולי הצטמצם ב-7% ל-33.5 מיליון דולר וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-5.2% ל-34.2 מיליון דולר.

בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, בראשם התגמולים ההוניים לעובדים ועלויות הקשורות להנפקה, החברה סיימה את השנה עם הפסד נקי Non-GAAP של 16.8 מיליון דולר, צמצום לעומת הפסד של 20.6 מיליון דולר ב-2018. ההפסד הנקי למניה היה 58 סנט, בעוד שאנליסטים ציפו להפסד ניכר יותר של 81 סנט למניה.

ה-EBITDA המתואם השנתי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 18 מיליון דולר, לעומת 21 מיליון דולר ב-2018. נתון נוסף שפייבר מספקת הוא ה-take rate, המשקף את גובה העמלה שהיא מקבלת מכל עסקה בין פרילנסר לקונה - למעשה את ההכנסות נטו שלה מכלל הגבייה - מצביע על עלייה מ-25.7% בסוף 2018 ל-26.7% בסוף 2019.

בשנת 2020 החברה צופה הכנסות גבוהות יותר מתחזיות השוק, והיא מצפה לסיים את השנה עם צמיחה של 30%-32% לרמת הכנסות של 139-141 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו לכ-136 מיליון דולר. ה- EBITDA המתואם השנתי יישאר שלילי, אך מעט נמוך יותר מ-2019, ויסתכם ב-13-15 מיליון דולר. ברבעון הראשון התחזית היא להכנסות של 32-33 מיליון דולר, צמיחה של 35%-39% ביחס לרבעון המקביל וגבוה מתחזיות השוק, עם EBITDA מתואם שלילי של 4.5-5.5 מיליון דולר. החברה השיקה בשבוע שעבר מוצר חדש מבוסס בינה מלאכותית, Fiverr Logo Maker אך בשלב זה הוא לא נכלל בתחזיות. החברה גם השיקה אתרים בגרמנית ובספרדית לאחרונה, מה שמגדיל בפועל את השוק אליו היא פונה.

"2019 הייתה שנת ציון דרך לפייבר, בה השלמנו בהצלחה הנפקה ראשונית, הרחבנו את האקוסיסטם שלנו עם מוצרים חדשים, הגדלנו את הפריסה העולמית שלה וחשוב מכל, המשכנו במומנטום צמיחה יוצא דופן ובהתקדמות לקראת רווחיות", מסר מייסד ומנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן.

סמנכ"ל הכספים, עופר כ"ץ, הוסיף כי "הרבעון הרביעי היה עוד רבעון של צמיחה בכל המדדים המרכזיים. הצמיחה החזקה של פייבר מוכיחה את האסטרטגיה שלנו ואנו מצפים לעוד שנה מצוינת".

פייבר הונפקה לראשונה במחיר של 21 דולר למניה וזינקה ביום המסחר הראשון ב-90%, אך לאחר מכן נחלשה ואף ירדה לזמן מסוים מתחת למחיר ההנפקה - ירידה ממנה התאוששה לאחרונה. אתמול ננעלה המניה במחיר של 28 דולר ובמסחר בוול סטריט היא נסחרת כעת בעלייה של 7% על רקע הדוחות והתחזיות.