10 הרוגים במסע ירי נגד בר נרגילות בגרמניה; המניע: ימין קיצוני

לפי הדיווחים, היורה נכנס אמש לבר נרגילות בעיר הנאו והחל לירות באופן חסר אבחנה בנוכחים; לאחר מכן נסע לבית קפה אחר וירה גם ביושביו • מאוחר יותר פשטה המשטרה על הבניין שבו גר היורה - וגילתה שם את גופתו וכן מכתב וקטע וידאו המצביעים על שנאת זרים כמניע למסע הרצח

המשטרה והמז"פ הגרמניים חוקרת את זירת הירי  / צילום: מייקל פרובסט, AP
המשטרה והמז"פ הגרמניים חוקרת את זירת הירי / צילום: מייקל פרובסט, AP

עשרה בני אדם נהרגו אמש (ד') בהתקפת ירי על בר נרגילות ובית קפה במרכז העיר הנאו (Hanau), הסמוכה לפרנקפורט, והמשטרה איתרה את היורה כשהוא מת בביתו - כך דיווחה הבוקר (ה') המשטרה הגרמנית.

לפי הדיווחים, מסע הרצח התחיל קצת אחרי 22:00 (שעון גרמניה), כשהיורה נכנס לבר נרגילות במרכז העיר והחל לירות באופן חסר אבחנה בנוכחים. חמישה בני אדם, כולל אישה, נהרגו במקום. לאחר מכן נסע במכונית מרחק של שני קילומטר לבית קפה אחר וירה גם ביושביו. גם במקום זה נהרגו חמישה בני אדם. היורה נמלט, מהמקום ומאוחר יותר פשטה המשטרה על הבניין שבו התגורר - וגילתה את גופתו.

לפי דיווח ב"בילד", המשטרה גילתה בדירת היורה מכתב וקטע וידאו, שמצביעים על שנאת זרים כמניע למסע הרצח. העיתון הגרמני דיווח כי התוקף, טוביאס מ., מזכיר את הצורך "להשמיד" את מי שלא יכולים להיות מגורשים מגרמניה. חלק מהקורבנות הם ממוצא כורדי, דיווחה התקשורת במדינה. העיתון הוסיף כי הדברים שאומר התוקף "מתאימים לתפיסת עולם ימנית-קיצונית".

ההתקפה בהנאו אמש מתרחשת כארבעה חודשים אחרי ההתקפה נגד הקהילה היהודית ועוברים ושבים בעיר האלה שבמזרח גרמניה, שגם בה דיבר התוקף בגנות המהגרים המוסלמים לגרמניה ונגד היהודים. אחת הזירות בהאלה הייתה מסעדת שווארמה. ביוני האחרון נרצח פוליטיקאי שתמך במדיניות קבלת הפליטים של אנגלה מרקל, וואלטר ליבקה, על-ידי פעיל ימין קיצוני. היא גם מתרחשת ימים אחדים בלבד אחרי גל מעצרים מתוקשר של פעילי ימין קיצוני שתיכננו מסעות רצח נגד מוסלמים בגרמניה, ואגרו לשם כך נשק ואמצעים אחרים. הקהילה המוסלמית בגרמניה ביקשה מהממשלה הפדרלית לפעול להגנתה, אחרי שנחשפו התוכניות, שכללו תקיפה של מסגדים, בהשראת תקיפה דומה בניו זילנד בשנה שעברה.

"מחשבותינו הבוקר הן עם האנשים בהנאו, שבה התרחש פשע מחריד", אמר דובר הממשלה, שטפן זייברט, "אנו שולחים את הזדהותנו למשפחות שאיבדו את יקיריהן". ראש העיר הנאו, קלאוס קמינסקי, אמר לתקשורת כי "מדובר בלילה נורא שיעסיק אותנו לזמן רב".