הפגנת פועלים נגד דניה סיבוס בשוהם: "החמורים עבדו קשה ולא קיבלו כסף"

כמה עשרות פועלים, מרביתם עובדים זרים מטורקיה, מקיימים הפגנה בפתח פרויקט מגורים בטענה כי חלק ממשכורתם לא שולמה • דניה סיבוס: "מדובר בעובדים של קבלן משנה שקיבל את מלוא התשלום המגיע לו"

הפגנת פועלים נגד דניה סיבוס בשהם: "לא זזים עד שמשלמים" / צילום: תמונה פרטית
הפגנת פועלים נגד דניה סיבוס בשהם: "לא זזים עד שמשלמים" / צילום: תמונה פרטית

כעשרים פועלי בניין הגיעו לפתח אתר בנייה בעיר שוהם בו הם עבדו עד לאחרונה, וקיימו הפגנה במקום נגד התנהלותה של החברה הקבלנית דניה סיבוס כלפיהם. הפועלים מניפים שלטים עליהם נכתב בין היתר "לא זזים עד שמשלמים", ו"הקומבינות שלכם לא מעניינות אותנו".

מדובר בפרויקט מגורים בשם "סביוני שהם", כשיזמית הפרויקט היא חברת אפריקה ישראל. אחד המשתתפים בהפגנה, פועל בניין מטורקיה, שוחח עם "גלובס" והסביר כי קבוצת פועלים אליה הוא משתייך עבדה באתר במשך חמישה חודשים, אלא שהם קיבלו שכר רק עבור חלק מהתקופה, וכי הם דורשים לקבל את כל שכרם. "עבדנו בבניין הזה והוא כבר עומד, ואת הכסף לא קיבלנו. זו קומבינה בין דניה סיבוס לבין קבלן המשנה. דניה זורקים את זה עליו והוא זורק על דניה' ואנחנו הפועלים החמורים שעבדנו קשה לא קיבלנו את הכסף", הסביר הפועל. יצוין כי מרבית הפועלים שטוענים על הלנת שכרם הם עובדים זרים מטורקיה.

בחברת דניה סיבוס טוענים בתגובה כי מדובר במחלוקת בין קבלן משנה אותו הם שכרו לפועלים. לדבריהם: "לא מדובר בעובדים של דניה סיבוס, אלא בעובדי קבלן המשנה. משכך, העניין מצוי בינם לבין קבלן המשנה המעסיק אותם. יודגש כי דניה סיבוס שילמה לקבלן המשנה את מלוא התשלום המגיע לו ואף הקדימה לו תשלומים, והוא זה שאחראי באופן בלעדי לתשלום לעובדיו. לכן טענות העובדים הינן כלפי קבלן המשנה, ודניה סיבוס אינה מעורה או מעורבת בהן".

יצוין כי בדניה סיבוס לא מסרו לידינו את שמו של קבלן המשנה.

טענות הפועלים מעלות פעם נוספת סוגיה שהולכת ומחריפה בשנים האחרונות בתחום, לגבי האחריות של קבלן הביצוע הראשי מול ריבוי קבלני המשנה שפועלים באתרי הבנייה שאותם הם מפעילים.