תקרית בגרמניה: 30 פצועים באירוע דריסה במרכז המדינה; חשד לאירוע מתוכנן

הדורס הוא צעיר גרמני בן 29, שלפי החשד עקף מחסום ואז האיץ כדי לפגוע בקהל; 30 בני אדם נפצעו מהם ילדים רבים במצב קשה

שובל של הרס ואנשים בורחים לאחר שמכונית התפרצה לתהלוכה בעיר הקטנה פולקסמרסן בגרמניה / צילום: Elmar Schulten/Waldeckische Landeszeitung, רויטרס
שובל של הרס ואנשים בורחים לאחר שמכונית התפרצה לתהלוכה בעיר הקטנה פולקסמרסן בגרמניה / צילום: Elmar Schulten/Waldeckische Landeszeitung, רויטרס

כלי רכב התפרץ לתהלוכת קרנבל שהתקיימה היום בעיר הקטנה פולקמרזן ודרס משתתפים בה, בתקרית שהמניעים לה עדיין לא ידועים. לפי הדיווחים מהעיר, הסמוכה לעיר קאסל במרכז גרמניה, נהג רכב מסוג מרצדס דרס עוברים ושבים שהשתתפו בתהלוכה לכבוד "יום שני של הוורדים", חלק מעונת הקרנבל הנחגגת בימים אלה באזורים שונים בגרמניה. כ-30 בני אדם, לפי הדיווחים, נפצעו, והנהג נעצר. בין הפצועים יש ילדים רבים, מהם חלק במצב קשה.

דוברת של המשטרה מסרה לעיתון "בילד" כי "אנחנו לא יודעים עדיין אם הוא ניסה במכוון לדרוס אנשים" או שמדובר בתאונה כלשהי. בקיץ האחרון נהרגו בברלין ארבעה עוברי אורח כשנהג שעבר התקף אפילפטי דרס אותם למוות, במה שנחשד בהתחלה כפיגוע טרור. עם זאת, לקראת ערב דיווחו כלי התקשורת כי המשטרה מתייחסת לאירוע כאל "ניסיון דריסה מכוון" וכי הנהג הוא גרמני צעיר בן 29, תושב העיירה.

לפי הדיווחים מהעיירה, עדי ראיה תיארו שמרצדס סטיישן-ואגון פגעה בעוברים ושבים בסביבות השעה 14:30 (שעון גרמניה) וכי היא המשיכה בנסיעתה בערך 30 מטר עד שנעצרה. לפי חלק מהדיווחים, הנהג עקף מחסומים קודם לכן, לפני שהאיץ מחדש ופגע באנשים. שכן של הצעיר סיפר לכלי התקשורת כי הוא יצא בבוקר מביתו ואמר לו "אתה עוד תשמע עלי היום בתקשורת".

תמונות שפורסמו בתקשורת הגרמנית מראות את המרצדס הכסופה ליד שובל של הרס ואנשים בורחים ליד סניף של הסופרמרקט המקומי בעיירה, שלידו ככל הנראה התכנסו הורים וילדים רבים לצפות בתהלוכה. לפי הדיווחים, רבים ניסו לתקוף את הנהג, אך המשטרה שהגיעה למקום במהירות הגנה עליו.