איתות חיובי מקבוצת יינות ביתן: החלה להעביר תשלומים לספקיות המזון

ל"גלובס" נודע כי יינות ביתן החלה להעביר בימים האחרונים את תשלומי החובות לספקיות הגדולות והבינוניות • עם זאת, ישנן עדיין ספקיות בינוניות וקטנות שטרם קיבלו תשלום • המהלך מתבצע על אף קשיי התזרים והעובדה שהחברה טרם חתמה על עסקה עם גוף שיעניק לה מימון

נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף
נחום ביתן / צילום: שלומי יוסף

רואים אור בקצה המנהרה? קבוצת יינות ביתן מתחילה לסגור את החובות מול הספקים. אחרי שיצרה סחרור בענף בעקבות בקשתה לדחייה בתשלומים גם מספקיות המזון, ל"גלובס" נודע כי קבוצת יינות ביתן החלה להעביר בימים האחרונים את התשלומים לספקיות בשוק המזון והטואלטיקה.

ככל הידוע, תשלום החובות מתבצע בשלב הראשון מול ספקיות המזון הגדולות, מולן החובות בהיקפים גדולים יותר, כשלפי שעה עדיין ישנן ספקיות בינוניות וקטנות שעדיין לא קיבלו תשלום או הודעה על צפי לתשלום.

באופן טבעי, הלחץ בקרב הספקיות הבינוניות גבוה יותר, מכיוון שחלקן לא עובדות עם ביטוחי אשראי, כשהתשלומים מצד הקבוצה מהווים סכומים משמעותיים עבורם. אולם בשבועות האחרונים נרשמה דריכות גם בקרב הספקיות הגדולות.

בכל אופן, הצעד הזה מתבצע, גם אם באופן חלקי, למרות קשיי התזרים בהם נתונה הרשת, ועל אף שהעסקה מול קרן כלירמרק, במסגרתה אמורים להיות מוזרמים לרשת מאות מיליוני שקלים, טרם נחתמה.

עם זאת, מדובר באיתות חיובי שני מצידו של נחום ביתן בימים האחרונים, כש אתמול (ג') מינה לראשונה מנכ"ל מקצועי שכיר לרשת הקמעונאות שייסד - מיכאל לובושיץ, ולצידו סמנכ"ל כספים חדש - אמיר קפלן. שני המהלכים הללו ככל הנראה נועדו לשדר רוגע ורצינות הן מול הספקים והן מול גופי המימון שבוחנים את ההתנהלות של הקבוצה.